Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Uddevalla

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Utvecklare

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Om arbetsplatsen
Till följd av en långtidssjukskrivning söker vi nu efter en vikarierande utvecklare med ansvar för kommunens styrning- och ledningssystem.

Kommunledningskontorets utvecklingsenhet leder, samordnar och kvalitetssäkrar kommunövergripande processer samt det löpande arbetet med ständiga förbättringar. På enheten arbetar du tillsammans med kollegor som har strategiska ansvar inom bl.a. folkhälsa, demokrati, digitalisering, styrning och ledning samt uppföljning och analys. Tillsammans arbetar enheten med att ta fram beslutsunderlag av hög kvalitet och med effektiv ärendeberedning till kommunens verksamheter och politiken. Vi drivs av att stärka förutsättningarna för de kommunala verksamheterna att utföra sina kärnuppdrag med fokus på samverkan, likvärdighet och utveckling.

Arbetsuppgifter
I din roll förväntas du leda, planera och samordna arbetet med att utveckla kommunens styrning- och ledningssystem. Styrning och ledningssystemet är ett verktyg för att styra kommunens verksamhet så att största möjliga nytta skapas, att säkerställa att den politik som fastställts av kommunfullmäktige genomförs samt att skapa en gemensam struktur för arbetet med planering, uppföljning och utveckling. Därtill ansvarar du även för att utveckla och säkerställa att de tre kommunövergripande processerna för styrning och ledning, systematiskt arbetsmiljöarbete och internkontroll samordnas i kommunens systemstöd. Utvecklingsarbetet har hög prioritet och kräver att du har god kunskap om styrning och ledning av kommunala processer.
?
Exempel på arbetsuppgifter i rollen är:
- Leda, planera och samordna uppdrag och projekt
- Genomföra analyser och utvärderingar
- Planera för och följa upp politiska prioriteringar
- Bereda ärenden till nämnd

Vem söker vi
Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat utvecklings- och utredningsarbete och en förmåga att snabbt sätta dig in i olika frågeställningar. Vi förutsätter att du har god erfarenhet av att samverka med olika kompetenser och aktörer samt att du självständigt kan planera och genomföra uppdrag och utredningar på ett strukturerat och effektivt sätt. I arbetet har du ett helhetsperspektiv och kommer med idéer och hittar lösningar som går i linje med målen för verksamheten.
Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift och på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla information.
I vår arbetsgrupp vill vi att alla bidrar till ett gott arbetsklimat och vi hjälper varandra när det behövs.

Kvalifikationer
- Vi söker dig med akademisk examen inom samhällsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer vara relevant.
- Du har mångårig erfarenhet av utvecklings- och utredningsarbete.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är ett krav.

- Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med styrning och ledningssystem i en kommun.
- Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Verksamhetsstrateg

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Om jobbet
Grundskolan och anpassad grundskola söker en verksamhetsstrateg.

Tjänsten är ny och grundskolan har genomgått och genomgår nu en omorganisation. För att trivas i uppdraget som verksamhetsstrateg behöver du ha god förståelse för hur frågor hänger samman inom grundskola och anpassad grundskola. Ledningsgruppen inom grundskola består av alla rektorer, biträdande avdelningschef och två avdelningschefer

Arbetsuppgifter
- Arbeta på uppdrag av ledningsgruppen och verksamhetens behov 
- Förbereda, planera och leda övergripande nätverk såsom fritidshem, förskoleklass och förstelärare. Deltagande i olika nätverk samt projekt- och arbetsgrupper inom hela barn och utbildning.
- Vara grundskolans och anpassad grundskolas representant i SKA-gruppen för barn- och utbildningsförvaltningen i Uddevalla kommun. Du ska ha god förmåga att analysera och vara strategisk.
- Sammankallande av förvaltningens VFU-arbetsgrupp och ett stort ansvar för att skriva och samordna stadsbidrag.
- Ansvara för framtagande av statistik, genomföra analyser och annat relevant material för grundskolan och anpassad grundskola.
- Ett särskilt ansvar att planera och samordna centrala kompetensutvecklingsinsatser för grundskola utifrån identifierade utvecklingsområden som mynnar ut i en kompetensutvecklingsplan.
- Arbeta systematiskt och evidensbaserat genom vetenskapligt förhållningssätt med utredning, analys, planering, genomförande, uppföljning och utvärdering samt dokumentation av processen 
- Omvärldsbevakning, urval och spridning med fokus på evidens för lärande/skolutveckling  

Vem söker vi?
Vi söker dig som är duktig på att se helheten och förstår hur strategiska beslut idag påverkar verksamhetens vardagliga arbete imorgon. Du är kommunikativ och förstår vikten av dialog som redskap i ditt ledarskap, likväl är du skicklig på att samarbeta och samverka i alla lägen.

Kvalifikationer
- Akademisk examen med inriktning mot utbildning, ha erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete
- Dokumenterat mycket god analytisk förmåga
- Dokumenterad erfarenhet att leda skolutveckling.
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i skrift och leda processer med chefer.

Meriterande om du har har haft en ledande roll, biträdande rektor eller rektor.

Övrigt
Intervjuer planeras att genomföras den 2 och 4 december

För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Dokumentcontroller med inriktning arkiv och intresse för digitalisering

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Dokumentcontroller med inriktning arkiv och intresse för digitalisering
Kommunledningskontoret i Uddevalla söker nu en kollega till vår kommunarkivarie.

Tjänsten är förlagd 50% i Uddevalla och 50% i Lilla Edet, då vi samverkar med Lilla Edets kommun om tjänsten. Som kollega hos oss deltar du på resan mot en heldigital ärendehantering och bidrar till att uppfylla vårt viktiga uppdrag - att tillgodose medborgarna behov av att kunna ta del av handlingar både idag och i framtiden. Uddevalla kommun är ansluten till e-arkiv och Lilla Edets kommun är på väg att införa e-arkiv. Både Uddevalla och Lilla Edets kommun är medlemmar i samverkan e-arkiv Väst som består av 17 kommuner och kommunalförbund, vilket ger tillgång till ett stort nätverk.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare hos oss får du arbeta både operativt och strategiskt och är med och bidrar till utvecklingsarbetet med e-arkiv. Du är också en del av utveckling och digitalisering och informationshantering. Andra exempel på arbetsuppgifter är:

- Ge stöd och råd i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor.
- Ta fram och utveckla styrdokument inom området.
- Arbeta med frågor kring anslutningar till e-arkiv.
- Ta emot leveranser, ordna, förteckna och tillhandahålla arkivhandlingar till och från kommunarkivet.
- Utföra tillsyn.

Du kommer även delta i samverkan e-arkiv Väst.

Vem söker vi?
Vi söker dig som

- har högskoleutbildning eller motsvarande med relevans för uppdraget,
- är utvecklingsorienterad med goda IT-kunskaper,
- är strukturerad,
- tycker om att informera och utbilda,
- har god samarbetsförmåga men även kan jobba självständigt.

Då ditt arbete är utåtriktat lägger vi stor vikt vid social kompetens samt kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa kontakt med andra och kan ge en god service.

Erfarenhet av liknande arbete med inriktning på arkiv är meriterande.

Övrigt
Godkänd säkerhetsprövning krävs för tjänsten.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom IFO och Bistånd/LSS

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Avdelningarna Vuxen och funktionshinder & Barn och unga söker nu en verksamhetsutvecklare för att driva en ökad digitalisering i arbetssätt och processer.

Verksamheterna innefattar socialtjänstens myndighetsutövning samt utförarverksamheter inom barn och unga samt missbruk och socialpsykiatri.

Vi söker dig som vill driva förändring och skapa innovativa lösningar. Uddevalla kommun är mitt uppe i en digital förändringsresa där du kommer ha en viktig roll.

I rollen som Verksamhetsutvecklare kommer du att leda och genomföra olika digitaliseringsprojekt. Du kommer att analysera och utvärdera befintliga processer inom området och identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering genom digitala lösningar. Du kommer vara direkt underställd avdelningschef och ha ett nära samarbete med andra verksamhetsutvecklare både inom de egna avdelningarna och med mer centrala resurser både inom och utanför förvaltningen.

Här är några av de huvudsakliga ansvarsområdena för rollen:

- Analys av verksamhet och identifiering av områden där digitalisering kan bidra till förbättring och effektivisering.
- Utveckling och implementering av digitala verktyg och lösningar som underlättar och förbättrar våra arbetsprocesser, såsom ärendehantering, dokumentation och kommunikation.
- Utredning och kartläggning av behov, krav och förutsättningar för att implementera nya digitala verktyg och system.
- Framtagning av beslutsunderlag för projekt och införanden, genomförande av förändringen samt uppföljning.
- Samarbeta med medarbetare och ledning för att säkerställa en smidig övergång till digitala lösningar samt utbildning och stöd för användare.
- Följa upp och utvärdera implementerade lösningar för att säkerställa att de lever upp till förväntningarna och ger önskad effekt.

Vi söker dig med:

- Relevant högskoleutbildning inom socialt arbete, systemvetenskap, samhällsvetenskap eller annan utbildning på universitetsnivå som arbetsgivaren bedömer lämplig eller likvärdig.
- Erfarenhet av att driva digitaliseringsprojekt inom socialtjänsten.
- Kunskap om och förståelse för socialtjänstens verksamhet och processer.
- Kompetens inom förändringsledning och förmåga att engagera och motivera medarbetare i förändringsprocesser.
- Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och system. Uddevalla kommun arbetar i Lifecare som är vårt system för utredning, beslut och dokumentation. Vi arbetar också i Microsoft 365 plattformen för att bygga och hantera egna digitala lösningar.
- Analytiska färdigheter och förmåga att identifiera behov och utmaningar för att utveckla effektiva digitala lösningar.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter och team.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med och påverka. Du kommer att samarbeta med engagerade kollegor och vara en viktig person i att forma framtidens socialtjänst. vi erbjuder friskvårdtid och möjlighet till arbete på distans. Är detta något för dig skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig och din erfarenhet och varför du är intresserad av att arbeta med oss.

Intervjuer kommer att äga rum 22/8 kl 11, 23/8 kl 11 samt 25/8 på eftermiddagen. 





Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 



För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med fokus på digitalisering

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Uddevalla - en plats för hela livet




Har du stort engagemang för digitalisering och dess påverkan på samhället? Har du erfarenhet av verksamhetsutveckling, projektledning och IT-lösningar? I så fall kan du vara den personen vi söker som verksamhetsutvecklare till Socialtjänstens Enhet för IT-utveckling och IT-stöd.

Enheten för IT-utveckling och IT-stöd är en del av Administrativa avdelningen inom Socialtjänsten. En del av vårt uppdrag innefattar att erbjuda stöd och support till övriga verksamheter inom förvaltningen. Det innebär att vi samarbetar nära med verksamheterna för att förstå deras specifika behov och utmaningar. För att därefter utveckla och implementera digitala lösningar för att möta dessa krav och främja effektivitet.

Arbetsuppgifter
- Identifiera och analysera behov och möjligheter för digitalisering inom socialtjänsten med fokus på LSS, IFO och Bistånd.
- Initiera och leda digitaliseringsprojekt från idé till genomförande och utvärdering.
- Koordinera och samarbete med interna och externa samarbetspartners, såsom vår centrala IT-avdelningen, andra avdelningar, konsulter etc.
- Bidra till den strategiska planeringen och utvecklingen av socialtjänsten.
- Kommunicera och presentera fördelar och resultat av digitaliseringsprojekt för olika målgrupper.
- Utbilda och stödja användare vid utveckling och införande av digitala lösningar.
- Omvärldsbevaka inom relevant område.

Kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och digitalisering.
- God förmåga att samarbeta med andra.
- En kreativ samt analytisk inställning och gillar att ta sig an utmaningar.
- Ett intresse och kunskap om trender och metoder inom digitalisering.

Meriterande är ett engagemang och förståelse för socialtjänstens verksamheter och processer samt erfarenheter av att arbeta med digitala verktyg och system, som Lifecare, Microsoft 356, 2c8 samt kunskap om AI.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
- En utmanande och givande arbetsmiljö där du kan göra skillnad.
- Engagerade kollegor och vara en viktig person i att forma framtidens socialtjänst.
- Vi erbjuder friskvård och möjlighet till distansarbete.

Om detta låter som något som skulle kunna passa just dig, ser vi fram emot att få ta del av ditt CV och ett personligt brev. Använd brevet som en chans att låta oss lära känna dig bättre, berätta om din yrkesresa och vad som driver ditt intresse för att arbeta tillsammans med oss.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Koordinator till Arbetsmarknadsavdelningen

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om Arbetsmarknadsavdelningen
Kommunledningskontorets arbetsmarknadsavdelning ansvarar för samordningen av kommunens integrationsarbete och etableringsuppdrag.

Socialtjänstens ekonomiska bistånd organiseras under avdelningen och arbetsmarknadsavdelning samordnar samtliga arbetsmarknadspolitiska insatser som kommunen medverkar inom.

Vi stärker under 2022 upp med nya resurser för att prioritera hälsoinsatser för personer som behöver stöd mellan kommun, sjukvård och myndigheter. Effektiva utredningar av arbetsförmåga, hälsofrämjande insatser och tydlig samverkan med vården och myndigheter kommer att ge många individer möjligheten att komma till rätt sysselsättning och försörjning.

Om jobbcentrum
I vårt jobbcentrum arbetar vi operativt tillsammans med andra kommunala verksamheter, myndigheter och aktörer för att säkerställa att rätt insats erbjuds till vår gemensamma målgrupp. Tillsammans kan vi få snabbare processer och informationsutbyte som underlättar arbetet, med målsättning att förkorta individens tid i arbetslöshet.

Målet med Jobbcentrum är ett samarbete som ger resultat och vi söker nu dig som vill fortsätta att utveckla och driva den processen framåt!

 Arbetsuppgifter
Som koordinator arbetar du på uppdrag av Jobbcentrums styrgrupp som består av Arbetsmarknadsavdelningen, Vuxenutbildningen och Arbetsförmedlingen och där är du länken mellan det strategiska och operativa arbetet.  I din roll ingår även att:

- Marknadsföra Jobbcentrums mål samt aktivt omvärldsbevaka och knyta relevanta kontakter och aktörer till samverkan.
- Skapa digitala och strukturella förutsättningar för ett effektivt arbetssätt.

Du kommer också att ansvara för arbetet med att sammanställa en lokal översikt av insatser som berör målgruppen, hålla den uppdaterad samt hitta rätt kanaler för att dela den informationen.

 Vem söker vi?
- Du är en skicklig organisatör som drivs av att nätverka och skapa goda relationer
- Du är självgående i ditt arbete och kan driva processer från start till mål
- Du har förmågan att skapa engagemang hos andra, är lyhörd och serviceinriktad
- I alla dina kontakter har du ett respektfullt och professionellt bemötande och inser vikten av ett gott samarbete med andra

 Hos oss kan arbetsuppgifter och prioriteringar förändras med kort varsel vilket innebär att du behöver vara flexibel och snabbt kunna skifta fokus.

Kravspecifikation
- Högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Du har erfarenhet av att arbeta i en koordinerande eller samordnande roll
- Du har B-körkort och tillgång till bil

Meriterande
- Om du har god kännedom om insatser och aktörer som verkar för målgruppen som står långt ifrån arbetsmarknaden
- Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning

Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Utvecklare inom grundskola till Uddevalla kommun

Ansök    Dec 17    Randstad AB    Administrativ utvecklare
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och forma framtidens skolor och skollokaler för barn och elever i Uddevalla kommuns grundskola? Grundskola och grundsärskoleverksamhet söker nu en utvecklare med huvudfokus på lokalfrågor, lärandemiljö, skolmiljö och kvalitetsfrågor.    I barn- och utbildningsförvaltningen arbetar vi för att erbjuda en hög kvalitet på kommunens undervisning, allt från förskola till gymnasieutbildning, kulturskola och fritidscentrum. Våra ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma framtidens skolor och skollokaler för barn och elever i Uddevalla kommuns grundskola? Grundskola och grundsärskoleverksamhet söker nu en utvecklare med huvudfokus på lokalfrågor, lärandemiljö, skolmiljö och kvalitetsfrågor.
 
 I barn- och utbildningsförvaltningen arbetar vi för att erbjuda en hög kvalitet på kommunens undervisning, allt från förskola till gymnasieutbildning, kulturskola och fritidscentrum. Våra barn och ungdomar vistas dagligen i lokaler och i utomhusmiljöer som utgör en mycket viktig del i deras lärmiljö. Grundskolan och grundsärskolan står inför att genomföra en ny skolstruktur som är politiskt beslutad om med syfte att öka likvärdigheten och minska segregationen. 

Ansvarsområden
Som utvecklare hos oss i grundskolan och grundsärskolan arbetar du som en länk mellan verksamheten, central förvaltning och andra förvaltningar. Du ska vara den naturliga samverkansparten när det gäller allt från vardagliga lokalfrågor till mer långsiktig planering av lärmiljöer. En ny skolstruktur kommer att utgöra en stor del av arbetet och du ska se till att verksamhetens behov struktureras och tillgodoses i den kommande processen. Som utvecklare är du tillsammans med och en del av utvecklingsenhetens arbete med att stötta och utveckla skolorna i arbetet mot högre måluppfyllelse. Du kan arbeta både på en mer övergripande nivå samt tillsammans med enskilda skolor. 


 I rollen som utvecklare med fokus på lokalfrågor och lärmiljö är du verksamhetens expert när det gäller grundskolans och grundsärskolans samtliga lokaler och utomhusmiljöer. Du är också en del i att utveckla kvaliteten i den pedagogiska verksamheten och lärmiljön på våra enheter. Du ska vara väl insatt i verksamhetens mål och behov, vara en del av och stötta verksamhetens systematiska kvalitetsarbete. Du ska tillsammans med grundskolans ledning och utvecklingsenhet ha ett övergripande ansvar för att utveckla, leda och följa upp både kortsiktiga men även den långsiktiga lokalförsörjningsprocessen. I ditt arbete ingår att uppmärksamma och synliggöra styrdokument och forskningsresultat som stöd för utvecklingsprocesserna och dess dialog ute i verksamheten. I nära samverkan med verksamheten ansvarar du även för inköp och samordning av inventarier och övrig pedagogisk utrustning. 
 
Utöver det samverkar du med andra utbildningsinstanser, förvaltningar och myndigheter. Du kommer att ha en nära kontakt med kommunens fastighetsbolag och samhällsbyggnadsförvaltning. Rollen är direkt underställd enhetschef utvecklingsenheten, som är en stödfunktion under grundskolans ledning. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot pedagogik och/eller lokalfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strategiskt arbete med fastigheter och lokaler, pedagogiskt arbete och att du tidigare arbetat med systematiska kvalitetsfrågor. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har grundläggande kunskaper om grundskole- och grundsärskoleverksamhet. 
 
Ditt arbetssätt präglas av initiativtagande, ett tydligt och lyhört sätt att kommunicera och du arbetar strategiskt. Du skapar goda relationer samt delar med dig av specialistkunskap på ett framgångsrikt sätt är viktigt i rollen som utvecklare. Som person är du god social och kommunikativ i både tal och skrift och har en adekvat digital kompetens. Du har förmåga att samordna medarbetarnas tankar och idéer för att nå acceptans i olika ställningstagande. 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Uddevalla kommun med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 2022-01-23. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Petra Pettersson på [email protected] 

Om företaget
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. 
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare. 
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet! Visa mindre

Fyrbodals kommunalförbund söker en Socialstrateg

Vi söker dig som vill arbeta med kunskaps- och utvecklingsfrågor kopplade till socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. Du kommer som socialstrateg på Fyrbodals kommunalförbund att verka på 14 kommuners uppdrag i såväl delregionala som länsövergripande och ibland nationella sammanhang. Vi vågar lova att du får användning för många delar av din kompetens i detta breda och omväxlande uppdrag. En av förbundets viktigaste uppgifter är att utgöra en gemen... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta med kunskaps- och utvecklingsfrågor kopplade till socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård. Du kommer som socialstrateg på Fyrbodals kommunalförbund att verka på 14 kommuners uppdrag i såväl delregionala som länsövergripande och ibland nationella sammanhang. Vi vågar lova att du får användning för många delar av din kompetens i detta breda och omväxlande uppdrag.
En av förbundets viktigaste uppgifter är att utgöra en gemensam arena för kommunal samverkan, erfarenhetsutbyte och utveckling i kommunala frågor. Vår vision är att medverka i skapandet av ”det goda livet i Fyrbodal”. I kommunalförbundets område Välfärdsutveckling ingår socialtjänsten.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består till stor del om att biträda medlemskommunerna i delregionalt och regionalt utrednings-, förhandlings- och utvecklingsarbete. Du arbetar på strategisk nivå i nära samarbete med våra medlemskommuner. Uppdraget har en stor bredd och kan variera över tid, beroende på vilka frågor som är aktuella. I uppdraget ingår att:
I nära samverkan med berörda kommunala tjänstemän, nätverk och politiker medverka till utveckling inom socialtjänsten och den kommunala hälso- och sjukvården.
Tillsammans med socialcheferna och nätverket för socialnämndsordförande utreda, utveckla och driva gemensamma frågor och projekt. Bereda och kommunicera berörda uppdrag till direktionen.
Ansvara för administration av socialchefs- och nämndsordförandemöten, vilket inkluderar samordning och framtagandet av tillförlitliga underlag. Aktivt deltagande i andra chefs- och professionsnätverk är också en viktig del av uppdraget.
Representera och ansvara för uppdragen i de regionala och nationella samverkans- och stödstrukturerna för kunskapsstyrning inom socialtjänsten och angränsande hälso- och sjukvård.
Representera och stödja kommunerna i Vårdsamverkansstrukturen och samverka med dess kanslipersonal.
Delta i strategiskt utvecklingsarbete på förbundet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har relevant högskoleutbildning inom socialtjänst, hälso- och sjukvård eller liknande.
Har erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete inom socialtjänst och / eller kommunal hälso- och sjukvård, gärna i samverkan med andra huvudmän.
Har erfarenhet och förmåga att verka utifrån de förutsättningar som kännetecknar en poliskt styrd verksamhet.
Har god kännedom om de regelverk som styr socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård och är väl förtrogen med de uppgifter som kommunerna har inom området.
Det är av stor vikt att du har en helhetssyn på socialtjänstens uppdrag i förhållande till andra myndigheter och organisationer. Vi ser gärna att du har kunskap om chefernas förutsättningar i att leda och driva omställning inom socialtjänst och/eller kommunal hälso- och sjukvård.
Uppdraget kräver att du är strukturerad och både har god förmåga att arbeta självständigt och i samverkan med olika verksamhetsföreträdare. Som person söker vi dig som har god förmåga att orientera dig i frågor i ett komplext sammanhang. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och kan presentera komplex information på ett begripligt sätt och kan framställa rapporter och beslutsunderlag av hög kvalitet där informationen är enkel att ta till sig.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Fyrbodals kommunalförbund
Fyrbodals kommunalförbund är ett av de fyra regionala kommunalförbunden i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och har i uppgift att arbeta för en sammanhållen, enkel och mer rationell hantering av de mellankommunala frågorna. Genom samverkan blir Fyrbodalsområdet starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt. Läs gärna mer om vår organisation och vårt uppdrag på www.fyrbodal.se. Visa mindre

Lönechef till Coop Väst

Om Coop Väst Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ... Visa mer
Om Coop Väst
Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion.

Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Coop Väst har idag ca 770 000 medlemmar och driver 170 butiker, vi är därmed Sveriges största konsumentförening. Föreningsområdet sträcker sig från Väst till Öst, mellan Strömstad och Kungsbacka i Väst till Borgholm och Västervik i Öst.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Om tjänsten
Som lönechef i ett team bestående av 8 personer kommer du att arbeta med att arbetsleda, stötta och coacha dina medarbetare i det dagliga jobbet. Du har ett nära samarbete med systemförvaltare och lönespecialist.

I din roll som lönechef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för att leverera, utveckla och förbättra service för de tjänster som levereras från lönekontoret samt aktivt arbeta med att standardisera och effektivisera befintliga rutiner.
• Kommunicera och skapa förståelse för lönekontorets arbete och ansvarsområde inom och utanför lönekontoret.
• Leda och motivera personalen på lönekontoret i linje med föreningens värderingar, målen med lönekontoret och de SLA avtal som gäller gentemot de bolag som lönekontoret administrerar.
• Ansvara för att implementera, utveckla, följa upp och kvalitetssäkra processer, arbetsmetoder och systemuppsättningar så att resurser används effektivt och tjänsterna levereras med hög kvalitet.
• Ansvars- och arbetsuppgifter ska ske i enlighet med lag och avtal samt policys, instruktioner samt övriga direktiv som regleras inom föreningen. I övrigt agera enligt instruktioner från närmste chef.
• Personal-, budget och kostnadsansvar för lönekontoret. Följa upp utfall jämfört med budget, analysera avvikelser och vidta konkreta åtgärder för att åtgärda avvikelser.

Tjänsten som lönechef är ett konsultuppdrag på minst 12 månader. Din anställning är hos oss på Adecco och du kommer att vara placerad hos Coop Väst i Uddevalla, på deras huvudkontor, där även övriga supportfunktioner är placerade. Önskvärt är start omgående eller så snart som möjligt.

Om dig

Akademisk eller eftergymnasial utbildning i kombination med minst 10-15 års relevant erfarenhet.
• Tydlig ledare med erfarenhet av att driva förändringsprojekt samt en stark vilja att förstå och lära känna verksamheten.
• God förståelse för hur IT stödjer löneprocessen och erfarenhet av digitaliseringsprojekt
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta som lönechef.
• Gedigen erfarenhet av kvalificerat lönearbete
• Kunskaper i Hogia är meriterande men inget krav.
• Arbete i liknande bransch är meriterande men inget krav.
• Goda kunskaper i Officepaketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Marianne Johansson via mail:[email protected] Visa mindre

Utvecklare av kostdataprogrammet Matilda, Måltidsservice

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning

Uddevalla kommun avser att effektivisera arbetssätt och beställningsflöde för kök och beställare/kund inom Måltidsservice samtliga enheter.

I nuläget använder Uddevalla kommun ett kostdataprogram som heter Matilda, som levereras av Mashie FoodTech Solution AB. I Matilda är det enkelt att beställa måltider, artiklar via dator, surfplatta eller telefon. Kunder kan ha olika utbud, priser och beställningssätt så att det ska passa så bra som möjligt till respektive kundsystemet används via web.

Arbetsuppgifter

Implementeringen av kostdatasystemet Matilda ingår i ett av Samhällsbyggnadsförvaltiningens delprojekt som på en övergripande nivå innefattar att digitalisera och automatisera verksamheterna på ett effektivt sätt. För att projektet inte skall avstanna är det av största vikt att den personen som söker tjänsten kan och har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i kostdataprogrammet Matilda.

 I övrigt innefattar rollen att vara ett stort stöd för köks- och vårdpersonal bland annat genom att genomföra utbildningar och vara support för system- och verksamhetsfrågor. Tillsammans med köken skapa matsedlar, recept, kostnad- och klimatberäkningar, prognoser, debiteringar och faktureringar. Tjänsten innefattar även att lägga upp och registrera nya kunder, översyn av inkomna beställningar kopplat till recept samt underhåll och uppdateringar av systemet.

Kravspecifikation

Vi söker dig som har sakkunskap och erfarenhet av kostdataprogrammet Matilda. Utbildad kock samt goda kunskaper om specialkost, livsmedelshygien, näringslära och egenkontroll. Även körkort klass B är ett krav då det förekommer resor inom tjänsten. 

Det är meriterande om du har erfarenhet från ett större kök typ centralkök. Vi ser gärna att du har god datavana och att du behärskar det svenska språket i tal och skrift.

Förutom utbildning och erfarenhet söker vi dig som har stort engagemang för att driva och utveckla frågor inom verksamhetsområdet. Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och serviceinriktad. Du arbetar självständigt och är mål och resultatinriktad. Du är kreativ och är öppen för nytänkande och har en positiv drivkraft inför att anta nya utmaningar inom professionen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Villkor

Tjänsten är tillsvidare

Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden

Tillsättning enligt överenskommelse

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Verksamhetsstrateg till Uddevalla kommun

Ansök    Mar 31    Randstad AB    Administrativ utvecklare
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill ha ett spännande och utmanande uppdrag som verksamhetsstrateg i Uddevalla kommun. Har du lätt för att leda processer mot uppsatta mål och trivs där du får möjlighet att samarbeta inom olika verksamhetsområden? Då är du kanske Uddevallas kommun näste verksamhetsstrateg! Barn- och utbildningsförvaltningen är den största förvaltningen i Uddevalla kommun med drygt 2300 anställda. Organisationen består av fyra verksamhet... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha ett spännande och utmanande uppdrag som verksamhetsstrateg i Uddevalla kommun. Har du lätt för att leda processer mot uppsatta mål och trivs där du får möjlighet att samarbeta inom olika verksamhetsområden? Då är du kanske Uddevallas kommun näste verksamhetsstrateg!

Barn- och utbildningsförvaltningen är den största förvaltningen i Uddevalla kommun med drygt 2300 anställda. Organisationen består av fyra verksamhetsområden – förskola,  grundskola/grundsärskola, gymnasieskola/gymnasiesärskola samt vuxenutbildning med ansvariga verksamhetschefer. Den övergripande ledningen består av en ledningsgrupp samt ett förvaltningsledningskontor bestående av centrala funktioner under ledning av förvaltningschefen.

Ansvarsområden
Som verksamhetsstrateg ansvarar du för att strukturerat identifiera och prioritera olika strategiska utvecklingsområden inom förvaltningens breda verksamhet med fokus på kostnadseffektiv organisation och lokalförsörjning, samt att som samarbetspart till övriga förvaltningar aktivt bidra till hela kommunens utveckling. 

Planeringsavdelningen utgörs idag av strateger som verkar i stabsfunktion där varje strateg förutom internt samarbete även arbetar tätt tillsammans med kommunledningsstrateger och övriga förvaltningars motsvarighet. I rollen som verksamhetsstrateg rapporterar du till planeringschef. 

Områden som du främst kommer att arbeta med är följande:
• Arbete med bearbetning av befolkningsprognos och lokalförsörjningsplan för Barn- och utbildningsnämnden
• Samverka i lokalförsörjningsgruppen för övergripande planering för Uddevalla kommun
• Arbeta med mål och resultatstyrning inom förvaltningen/lokalförsörjningsgruppen
• Vara projektledare, styrgrupps- och referensmedlem i projekt av strategisk karaktär
• Bidra med analys, beslutsunderlag och presentationer inom nämndens ansvarsområden till förvaltningsledningen och nämnd.
• Utveckla och kvalitetssäkra lokalförsörjningsprocessen inom förvaltningen och i samarbete med kommunen som helhet.
• Skapa och sammanställa undersökningar, analysera och presentera resultatet för våra verksamheter, förvaltningen och barn- och utbildningsnämnd. Ansvara för olika utredningsarbeten
• I uppdraget ingår att vara föredragande i barn- och utbildningsnämnden.
Tjänsten innebär också medverkan i förvaltningens ledningsgrupp vid avstämningar och vid särskilda behov. 
• Sammanställa bokslut för investeringsplan och realiseringsgrad.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant universitets-/högskoleutbildning och med god dokumenterad erfarenhet från något eller några av områdena, samhällsplanering inom kommun/skola och utbildning, fastighets- och lokalbranschen, ekonomi och effektivitet och planering. Du har också erfarenhet av politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av att utföra kvalificerat utredningsarbete. Du trivs att arbeta självständigt och är van att utgå från kommunens, såväl som skolans styrdokument och lagar. Vi ser gärna att du i grunden är en generalist med kunskap om hur kommunen som helhet behöver samarbeta för verksamheternas olika behov av strategisk planering. 

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet som projektledare inom kommunal förvaltningssamverkan, samt att ha specialistkunskaper inom lokalernas betydelse för att skapa god organisation- och samhällsplanering.
För att bli framgångsrik i uppdraget krävs att du är en utvecklingsorienterad, kvalitetsmedveten och initiativtagande person med strategisk höjd. Tjänsten är nyinrättad och handlingsutrymmet stort vilket vidare förutsätter att du har en god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Då du som verksamhetsstrateg har stora kontaktytor både internt och externt samt förväntas kunna skriva tjänsteskrivelser, är det ett krav för tjänsten att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.  
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Uddevalla kommun med Randstad. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Petra Pettersson på 0733-434629 eller [email protected]

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast den 19 april.

Om företaget
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet! Visa mindre

Kvalitetstrateg till Uddevalla kommun

Ansök    Sep 1    Randstad AB    Administrativ utvecklare
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill ha ett spännande och utmanande uppdrag som kvalitetstrateg i Uddevalla kommun. Drivs du av det strategiska arbetet och utbildningsfrågor där du får göra skillnad, och höja kvalitén inom Uddevalla kommuns undervisning av barn och elever? Har du lätt för att leda processer mot uppsatta mål och trivs där du får möjlighet att samarbeta inom olika verksamhetsområden? Då är du kanske Uddevallas kommun näste Kvalitetstrateg... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha ett spännande och utmanande uppdrag som kvalitetstrateg i Uddevalla kommun. Drivs du av det strategiska arbetet och utbildningsfrågor där du får göra skillnad, och höja kvalitén inom Uddevalla kommuns undervisning av barn och elever? Har du lätt för att leda processer mot uppsatta mål och trivs där du får möjlighet att samarbeta inom olika verksamhetsområden? Då är du kanske Uddevallas kommun näste Kvalitetstrateg!

Barn- och utbildningsförvaltningen är den största förvaltningen i Uddevalla kommun med drygt 2300 anställda. Organisationen består av fyra verksamhetsområden – förskola, grundskola/grundsärskola, gymnasieskola/gymnasiesärskola samt vuxenutbildning med ansvariga verksamhetschefer. Den övergripande ledningen består av en ledningsgrupp samt ett förvaltningsledningskontor bestående av centrala funktioner under ledning av förvaltningschefen. 

Ansvarsområden
I rollen som kvalitetstrateg kommer du att arbeta operativt med att utveckla, implementera och underhålla de processer som krävs för att säkerställa att Barn- och utbildningsförvaltningen når satta kvalitetsmål och lagstadgade krav. Du ansvarar för att hålla samman förvaltningens olika kvalitetsprocesser på en strategisk nivå samt utveckling av vårt kvalitetssystem. Rollen är inom staben och staben har ett centralt uppdrag gentemot förvaltningens olika verksamhetsområden i att utarbeta sakkunniga underlag för ledningens och nämndens olika beslut.

Områden som du främst kommer att arbeta med är följande:
• Verksamhetsplanering och uppföljning för Barn- och utbildningsförvaltningen och med samordning mot andra förvaltningar. 
• Rapportering, uppföljning och analys i samband med delårs- och årsbokslut.
• Digital utveckling - systemutveckling av IT-verktyg (för närvarande Stratsys)
• Enkäter - analys och rapportering
• Samordning/hantering av statistik (omvärldsbevakning samt analys)
• Föredragande i Barn- och utbildningsnämnden

Kvalifikationer
Vi vill att du har en lämplig akademisk utbildning om minst tre år med inriktning mot samhällsvetenskap, digitalisering, statskunskap och statistik eller med beteendevetenskaplig inriktning, eller liknande relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 

Du har arbetslivserfarenhet av följande områden:
• Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete, helst från utbildningssektorn
• Erfarenhet av utvecklingsarbete och leda grupper och processer mot uppsatta mål. 
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av att leda organisation i förändring/förändringsarbete
• Erfarenhet av att verka både som samordnare och i en operativ roll i stödfunktion

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av projektledning och/eller undervisning
• En dokumenterat mycket god analytisk förmåga
• IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta med verktyget Stratsys (eller liknande)

För att lyckas i denna roll behöver du som person vara analytisk, omvärldsorienterad och ha god förmåga att kunna se till verksamhetens helhet. Du trivs med att verka i en strategisk roll med mycket eget ansvar där du med god struktur och pedagogisk förmåga driver processer framåt. Rollen innebär mycket samverkan och många olika kontaktytor, vilket ställer krav på att du är kommunikativ och har god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du behöver också ha förmåga att under vissa perioder arbeta under stark tidspress och leverera mot deadline.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Uddevalla kommun med Randstad. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Petra Pettersson på 0733-434629 eller [email protected]

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast den 16 september.

Om företaget
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet! Visa mindre