Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Uddevalla

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Vårdutvecklare Samverkande sjukvård

NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Beskrivning ... Visa mer
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö.



Beskrivning
Tjänsten som vårdutvecklare är placerad inom Samverkande sjukvård i NU-sjukvården.

Samverkande Sjukvårds syfte är att förvalta och utveckla samverkan mellan NU-sjukvården och regional och kommunal primärvård. Vårt mål är att öka samverkan mellan vårdgivarna i vårt område så att patienten får vård på rätt nivå så nära sitt hem som möjligt; tryggare, närmare, snabbare!

 Arbetsuppgifter och kvalifikationer
Som vårdutvecklare i Samverkande sjukvård är du en del av vårt positiva team. Du kommer att arbeta tillsammans med alla i teamet, men samtidigt är det viktigt att du kan ta egna initiativ och är självgående. Du har stora möjligheter att påverka, komma med idéer och synpunkter. Du arbetar närmast tillsammans med projektledare och övriga medlemmar i arbetsgruppen, men även övriga medlemmar i operativ samverkansgrupp, referensgrupp och coachgrupp. Du kan läsa mer om Samverkande sjukvård på www.samverkandesjukvard.se

Rollen som vårdutvecklare består av flera olika delar. Du är en del i teamet och medverkar tillsammans med projektledare och övriga funktioner i olika utvecklingsarbeten. Som vårdutvecklare förväntas du tillsammans med teamet kunna inspirera till, starta upp och driva utvecklingsarbeten framåt.

Du förväntas också kunna fånga upp kompetensbehov och samordna utbildningsinsatser. Det är en merit om du tycker det är roligt att hålla i utbildningar tillsammans med utbildare inom ambulans och ambulansöverläkare. Det finns goda möjligheter att få instruktörsutbildningar inom olika områden. Det är även en merit om du har ett tekniskt intresse.

Som vårdutvecklare ansvarar du för statistikinsamling, sammanställning och redovisning och därför krävs det att du är en analytisk och strukturerad person. Andra arbetsuppgifter är vanligt förekommande kontorsuppgifter som protokollföring vid möten samt planering och förberedelser inför möten.

Samverkan mellan olika vårdgivare bygger på engagemang och vilja från de inblandade parterna, du som vårdutvecklare har mycket kontakt med medarbetare och chefer från de olika verksamheterna och det krävs att du är lyhörd, smidig och har fingertoppskänsla för att nå framgång. Du besitter stor social kompetens, är innovativ och nyfiken, noggrann och strukturerad. Du är utåtriktad och gillar att agera i grupp. Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.

Du har högskoleexamen inom hälso- och sjukvård som legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska, och har arbetat några år i din yrkesroll. Vi ser gärna sökande med erfarenhet från både kommunal och regional primärvård.

Det är en merit om du har kunskap om hur hälso- och sjukvården är organiserad och om dess övergripande lagar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Uddevalla

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Uddevalla för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis ti... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Uddevalla för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Uddevalla" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Kommunikationsansvarig

För uppdraget som kommunikationsansvarig på Fyrbodals kommunalförbund söker vi nu en erfaren kommunikatör med vana att arbeta självständigt både strategiskt och operativt. Vi på Fyrbodals kommunalförbund vet att god kommunikation är en förutsättning för att nå våra mål, och för att verksamheten ska utvecklas. Med effektiv kommunikation skapar vi goda relationer och förtroende för vår organisation, både internt och externt. Beskrivning av uppdraget För att ... Visa mer
För uppdraget som kommunikationsansvarig på Fyrbodals kommunalförbund söker vi nu en erfaren kommunikatör med vana att arbeta självständigt både strategiskt och operativt.
Vi på Fyrbodals kommunalförbund vet att god kommunikation är en förutsättning för att nå våra mål, och för att verksamheten ska utvecklas. Med effektiv kommunikation skapar vi goda relationer och förtroende för vår organisation, både internt och externt.
Beskrivning av uppdraget
För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har en god förmåga att planera, organisera och följa upp ditt arbete. Du är självgående, kvalitetsmedveten och tycker om att ta ansvar. Att ta egna initiativ är självklart för dig, liksom att vara lyhörd för organisationens och individers behov.
En stor del av arbetet sker självständigt men i samverkan med förbundsdirektör, ledningsgrupp och övriga kollegor på förbundet. Du kommer även att leda ett mindre team på förbundet med projektkommunikatörer där ni hjälper och stöttar varandra utifrån olika kompetenser och erfarenheter, samt ansvara för ett nätverk med kommunikatörer från våra 14 medlemskommuner.
Du kommer att ansvara för förbundets strategiska och övergripande kommunikationsarbete, men kommer även att arbeta operativt med kommunikation till våra målgrupper via bland annat webb, sociala medier och nyhetsbrev. Du ansvarar för våra avtal inom media och kommunikation samt är kontaktperson gentemot reklambyrå och andra leverantörer inom medieområdet.
I uppdraget som kommunikationsansvarig ligger även att driva utvecklingen av vårt kommunikationsarbete när det gäller exempelvis rörlig bild, webbplatser och sociala medier.
En annan del av arbetet är att bidra med kunskap och råd till vår politiska ledning, förbundsdirektör och övriga chefer och medarbetare inom organisationen, samt att hantera kontakter med massmedia. Du behöver vara säker i såväl muntlig som skriftlig kommunikation.
Vi är en organisation med fokus på specialister vana att arbeta i nätverk. Kompetens och erfarenhet av att samverka och arbeta i grupp är därför lika viktigt som en god förmåga att arbeta självständigt.
Arbetsuppgifter
Du kommer att behöva utföra alla normalt förekommande arbetsuppgifter för en kommunikationsansvarig inom offentlig sektor. Uppgifterna kommer att vara omväxlande och kan variera från dag till dag och över tid. Exempel på återkommande uppgifter:
Produktion och publicering av innehåll till webbplatser och sociala medier i form av text, bild och rörlig bild.
Beställning av material och tjänster från reklam- och mediebyrå.
Administration av olika system och kanaler inom kommunikationsområdet, som Wordpress, Emarketeer, sociala medieplattformar med mera.
Skriva protokoll samt sammanställa texter och formge verksamhetsplaner, årsredovisningar och liknande dokument.
Produktion av pressmeddelanden, kontakt med press, radio och tv.

Kvalifikationer/Kompetenskrav
Högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande.
Erfarenhet och goda kunskaper av publiceringsverktyget WordPress.
Gedigna kunskaper i Office-paketet samt de vanligaste Adobe-programmen.
Goda kunskaper som skribent.
God pedagogisk förmåga och vana vid muntliga presentationer.
Goda kunskaper inom sociala medier.
B-körkort.

Meriterande
Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation samt kunskaper inom de lagar och regler som påverkar vårt arbete, exempelvis GDPR, lagen om webbtillgänglighet och lagen om offentlig upphandling.
Erfarenhet av att agera beställare gentemot leverantörer av exempelvis medie- och kommunikationstjänster.
Påbyggnadsutbildning inom PR, marknadsföring eller varumärkesutveckling.
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete.

Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om Fyrbodals kommunalförbund
Fyrbodals kommunalförbund är ett av fyra regionala kommunalförbund i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och arbetar inom ett brett område av mellankommunala frågor, exempelvis inom näringsliv, kompetensförsörjning, skola och kommunal hälso- och sjukvård, kultur och infrastruktur. Vårt mål är det goda livet för Fyrbodalsregionens invånare genom en hållbar ekonomisk, ekologisk och social utveckling.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2022-03-25 på e-post: [email protected]
Anställningsform
Tillsvidareanställning.
Anställningens omfattning
Heltid.
Tillträde
Snarast möjligt.
Placeringsort
Placeringsort är Uddevalla men med möjlighet till visst distansarbete.
Kontakt
Tf. Förbundsdirektör och Teamchef Samhällsutveckling Anna Lärk Ståhlberg, tel. 0733-35 85 34, e-post: [email protected]
Kommunikationsansvarig Morgan Ahlberg, tel. 070-217 94 49, e-post: [email protected]
Fackliga företrädare
Tobias Källqvist (SACO), tel. 0522-44 08 56. E-post: [email protected]
Lidija Beljic (TCO), tel. 0522-44 08 45, e-post: [email protected] Visa mindre

Projektkommunikatör

Vi söker en erfaren kommunikatör för uppdraget att producera innehåll och sprida goda exempel från olika verksamheter och projekt som vi driver på Fyrbodals kommunalförbund. Fyrbodals kommunalförbund omfattar 14 medlemskommuner i norra Bohuslän, Dalsland samt Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg. Ett av våra uppdrag är att vara en projektarena för insatser som spänner över alla eller flera av våra kommuner, och där ett delregionalt perspektiv tillför merv... Visa mer
Vi söker en erfaren kommunikatör för uppdraget att producera innehåll och sprida goda exempel från olika verksamheter och projekt som vi driver på Fyrbodals kommunalförbund.
Fyrbodals kommunalförbund omfattar 14 medlemskommuner i norra Bohuslän, Dalsland samt Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg. Ett av våra uppdrag är att vara en projektarena för insatser som spänner över alla eller flera av våra kommuner, och där ett delregionalt perspektiv tillför mervärden för våra medlemskommuner. Ofta arbetar vi i våra projekt tillsammans med andra kommunalförbund eller liknande organisationer i Västsverige och på den norska sidan gränsen.
Beskrivning av uppdraget
Som projektkommunikatör kommer du att arbeta i flera olika projekt parallellt. Det innebär att du behöver klara av att hålla flera olika uppdrag och insatser i gång samtidigt. Till din hjälp har du projektledare och andra medarbetare i de projekt du ingår i. Du kommer även att ingå i ett mindre kommunikatörsteam på förbundet där vi hjälper och stöttar varandra utifrån olika kompetenser och erfarenheter.
För att trivas hos oss tror vi att du har ett stort intresse och erfarenhet av operativt arbete med produktion och publicering av innehåll, men att du även gillar att lyfta på perspektivet och arbeta med strategiskt kommunikationsarbete. Ett stort mått av självständig planering och initiativförmåga är viktigt.
Det kan även förekomma direkta arbetsuppgifter med kommunikation och marknadsföring gentemot våra målgrupper, exempelvis genom att du genomför presentationer på möten, event med mera. Även planering och praktiskt arbete kring event, mässor med mera kan förekomma, liksom att vara kontaktperson mellan projekten och reklam/mediebyrå när det gäller inköp av media- och kommunikationstjänster.
Vi är en organisation med fokus på specialister vana att arbeta i nätverk. Kompetens och erfarenhet av att samverka och arbeta i grupp är därför lika viktigt som en god förmåga att arbeta självständigt.
Du kommer snabbt att behöva ställa om och läsa in nya frågor och ämnesområden, samtidigt som du agerar pådrivande och bidragande i olika projekt med dina sakkunskaper inom kommunikationsområdet.
Arbetsuppgifter
Du kommer att behöva utföra alla normalt förekommande arbetsuppgifter för en kommunikatör inom offentlig sektor. Uppgifterna kommer att vara omväxlande och kan variera från dag till dag och över tid. Exempel på återkommande uppgifter:
Produktion av innehåll till webbplatser och sociala medier i form av text och bild.
Produktion av kortare och längre filmer för sociala medier, presentationer med mera.
Publicering av material i sociala medier och på förbundets webbplatser.
Enklare grafisk produktion av exempelvis inbjudningar, programblad med mera.
Beställning av material och tjänster från reklam- och mediebyrå.

Kvalifikationer/Kompetenskrav
Högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande.
Flera års erfarenhet av filmproduktion inklusive textning och klippning.
Erfarenhet och goda kunskaper om webbpublicering.
Mycket goda kunskaper som skribent.
Goda kunskaper inom fotografering.
Erfarenhet av arbete med sociala medier.
B-körkort.

Meriterande
Erfarenhet och goda kunskaper av publiceringsverktyget WordPress.
Erfarenhet av att planera och genomföra livesändningar.
Erfarenhet och vana att arbeta i Adobe-program som Photoshop, Indesign och Premiere.
Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation och kunskaper inom de lagar och regler som påverkar vårt arbete, exempelvis GDPR, lagen om webbtillgänglighet och lagen om offentlig upphandling.
Erfarenhet av att agera beställare gentemot leverantörer av exempelvis medie- och kommunikationstjänster.
Sakkunskaper inom näringsliv, ekonomi och företagande.

Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om Fyrbodals kommunalförbund
Fyrbodals kommunalförbund är ett av fyra regionala kommunalförbund i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och arbetar inom ett brett område av mellankommunala frågor, exempelvis inom näringsliv, kompetensförsörjning, skola och kommunal hälso- och sjukvård, kultur och infrastruktur. Vårt mål är det goda livet för Fyrbodalsregionens invånare genom en hållbar ekonomisk, ekologisk och social utveckling.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2021-11-21 på e-post: [email protected]
Anställningsform
Projektanställning till 2023-06-31 med möjlighet till förlängning.
Anställningens omfattning
Heltid.
Tillträde
2022-01-01, eller efter överenskommelse.
Placeringsort
Placeringsort är Uddevalla men med möjlighet till visst distansarbete.
Kontakt
Kommunikationsansvarig Morgan Ahlberg, tel. 070-217 94 49, [email protected]
Fackliga företrädare
TCO, Anne-Sofie Skälegård. 0522–440851
SACO, Amir Dahan Agerlund. Tel 0522-44 08 46 Visa mindre

Kommunikatör

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om jobbet 
Nu söker vi dig som har en gedigen bakgrund inom kommunikation.

Proaktiv och relevant kommunikation är en kritisk framgångsfaktor för oss på Uddevalla kommun. Du bör kunna jobba strategiskt och operativt med att analysera målgrupper, planera kommunikationsinsatser och ge kommunikationsstöd till långsiktiga projekt och processer.  Du är van att projektleda, driva projekt, sätta mål och följa upp.

Arbetsuppgifter 

Du kommer att vara ansvarig för kommunikationen kring kommunens stadsutvecklingsprojekt. Detta innebär att du i ditt arbete kommer jobba med: 

- Marknadsföring och kommunikation med hjälp av exempelvis storytelling, influencers och sociala medier. 
- Du är också projektledare, sätter mål, driver och följer upp.
- Dina arbetsuppgifter innefattar intern kommunikation, strategisk utveckling och samordning av resurser och konsulter vid behov.   

Vem söker vi? 
- Du är självständig och visar det genom mod att agera på din egen övertygelse 
- Du är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, samt ser möjligheter i förändringar
- Du är uthållig och visar det genom att vara motiverad och effektivt. Samt att du arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat är uppnådda
- Du har god samarbetsförmåga och arbetar bra tillsammans med andra människor
- Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.   
- Du är kreativ och kommer ofta med nya idéer och angreppssätt. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat

Du är även relationsskapande och är socialt aktiv och duktig på att skapa kontakter samt underhåller relationer. Du är serviceinriktad visar det genom att ha ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. 

Kravspecifikation 
- Du har utbildning inom kommunikation från universitet eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Du har erfarenhet av digital kommunikation, marknadsföring och PR samt god förståelse för digitala och sociala medier samt webben.

Det är även meriterande om du har kännedom om offentlig sektor, har erfarenhet och intresse för att arbeta med innehåll (content creation och storytelling). Förståelse för och kunskap om sociala medier, webb och publiceringssystem. Samt erfarenhet av analytics och insikt i press- och mediefrågor. Visa mindre

Kansliansvarig

Lyckorna Golfklubb är 18 håls golfanläggning i stark tillväxt. Vi söker nu dig som vill vara en nyckelperson i klubbens fortsatta utveckling. Vår ambition är att utveckla såväl golfupplevelsen som mötesplatsen för våra medlemmar, parters och gäster. Arbetsuppgifter, Med glädje möta medlemmar, sponsorer och gäster. Tillsammans med klubbchef ett ansikte utåt. Du assisterar klubbchefen och leder kansli och reception. Tillsammans med klubbchef kommunicerar via... Visa mer
Lyckorna Golfklubb är 18 håls golfanläggning i stark tillväxt. Vi söker nu dig som vill vara en nyckelperson i klubbens fortsatta utveckling. Vår ambition är att utveckla såväl golfupplevelsen som mötesplatsen för våra medlemmar, parters och gäster.
Arbetsuppgifter,
Med glädje möta medlemmar, sponsorer och gäster.
Tillsammans med klubbchef ett ansikte utåt.
Du assisterar klubbchefen och leder kansli och reception.
Tillsammans med klubbchef kommunicerar via hemsida och sociala medier.
Medlemsadministration, gästmöten, tävlingshantering, fakturering.


Kvalifikationer.
Ordningsam och strukturerad.
God datorvana
Du är duktig på att skapa kontakt via personliga möten, över telefon och i text.
Kunskap inom ekonomi och bokföring.
Viktigast är att du verkligen gillar att umgås med människor och har känsla för hög servicenivå.
Fördel om man spelar golf. Visa mindre

Marknadsförare

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Verksamhetens mål?

Marknadsföra vuxenutbildningens utbud, ta fram marknadsföringsmaterial, vara aktiv i sociala medier, informationsansvarig för vuxenutbildningens hemsida.

Ansvarsområden:

Ansvara för marknadsföring av vuxenutbildningens utbud. Informationsansvarig för vuxenutbildningens hemsida.

Vilka arbetsuppgifter ingår:

Ta fram, planera, verkställa marknadsföringsplan för vuxenutbildningen i samråd med ledningsgruppen för vuxenutbildningen. Kvalitetsansvarig för informationen på vuxenutbildningens hemsida. Aktivt delta och planera olika marknadsföringsinsatser i samråd med lärare inom respektive utbildningsområde. Att vara övrig administration behjälplig vid behov.

Kravspecifikation:

Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring

Tidigare arbetserfarenheter inom marknadsföring

God samarbetsförmåga

Mycket god digital kompetens

God kännedom om vuxenutbildningens verksamhet

Goda kunskapar i svenska språket i tal och skrift.

Goda kunskaper i följande program:

- Sitevision


- Adobe Creativ Cloud


- Office 365


- Facebook Business Manager



 

För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Cultural Liasison-Malmö, SWEDEN

Description This job is for an individual to work with Christian communities throughout Sweden, to bridge language and culture gaps between Swedes and Arabic speaking refugees. The individual will work independently, as well as with Swedish churches to serve the Arabic speaking community. This person will do research throughout Sweden about the needs of Arabic speaking refugees. He/she will report back to local churches to provide insight on how they can b... Visa mer
Description
This job is for an individual to work with Christian communities throughout Sweden, to bridge language and culture gaps between Swedes and Arabic speaking refugees. The individual will work independently, as well as with Swedish churches to serve the Arabic speaking community. This person will do research throughout Sweden about the needs of Arabic speaking refugees. He/she will report back to local churches to provide insight on how they can better serve these refugees. This person will equip Christian communities in how to work together with people from different cultures, and teach the Bible cross-culturally.


Requirements
· Experience living in an Arab country
· Competent in speaking Arabic
· Fluently English speaker
· Excellent communicator
· Experience with training people cross-culturally
· Excellent knowledge in the Bible, and proven experience in Bible-teaching
· Eager to learn and help this position evolve


This is a temporary employment. The project begins at February 1, 2021 and runs for five years. Visa mindre

Driven och mångsidig kommunikatör

Är du vass på att skapa kommunikationsaktiviteter från grunden och gillar att omvandla komplexa frågor till enkla budskap? Hos oss på Västvatten finns ett omväxlande kommunikatörsvikariat ledigt för dig som vill fortsätta utveckla vår kommunikation. En del av något större Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare, som ser till att det allmänna vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Et... Visa mer
Är du vass på att skapa kommunikationsaktiviteter från grunden och gillar att omvandla komplexa frågor till enkla budskap? Hos oss på Västvatten finns ett omväxlande kommunikatörsvikariat ledigt för dig som vill fortsätta utveckla vår kommunikation.

En del av något större
Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare, som ser till att det allmänna vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss.

Flexibel och initiativrik
Vi tror att du är en noggrann och flexibel kommunikatör med känsla för både text och form – som såklart är intresserad av att jobba för vårt gemensamma samhälle och vår miljö. Du tar dig an alla de olika uppdrag som hamnar på ditt bord, men du har också ett ansvar att självständigt driva och strukturera jobbet. Och givetvis är du en hejare på att skapa relationer och samverka med andra.

Du är kanske nyutbildad inom medie- och kommunikationsområdet eller har några års erfarenhet och är sugen på att prova något nytt. Oavsett vilket, så har du kunskap om, och känsla för, effektiv kommunikation som väcker intresse och skapar förtroende hos våra målgrupper.

Bred kommunikatörsroll
Ditt uppdrag är att viktigt och långsiktigt – att få fler att förstå värdet av vatten och avlopp. Vi ska synas i samhället på olika sätt och vi behöver se till att all kommunikation samspelar och ger en tydlig bild av oss.

I uppgifterna ingår bland annat att producera innehåll till våra kanaler (intranät, webb och sociala medier), skapa kommunikationsplaner, planera och genomföra marknadsaktiviteter (när tiderna tillåter) och spåna på pressmeddelanden. Du fungerar som ett stöd till dina medarbetare och hjälper till med exempelvis presentationer, kundbrev, skyltar och rekryteringsannonser.

Här kan du komma med dina idéer och genomföra dem i nästa andetag – från strategiskt tänk till operativt arbete. Färdiga lösningar finns inte alltid, så du behöver sätta dig in i alla delar av vår verksamhet för att ibland skapa nya och bättre kommunikationsvägar eller angreppssätt. 

Västsveriges vassaste vikarie?
Så… Hur väl matchar du vår önskelista – och vi dina önskemål? Låt oss få veta i din ansökan vem du är, vad du brinner för och varför du vill jobba med och hos oss. Skicka gärna med referensmaterial du är extra stolt över, eller kanske en film om dig. Vi ser fram emot din ansökan!

Övrigt
Du ingår i avdelningen Kund & Kommunikation som består av sju medarbetare med olika ansvarsområden inom kundserviceområdet. Tjänsten är ett föräldravikariat under ca ett år, med tillträde i juni 2021 eller enligt överenskommelse.

Du behöver ha:
- eftergymnasial utbildning inom kommunikationsområdet el. motsvarande erfarenhet
- god vana av Office-paketet
- B-körkort (manuell)

Ett stort plus i kanten om du också kan:
- Adobe-sviten (ffa Indesign och Photoshop)
- SiteVision eller andra CMS
- redaktionellt arbete med sociala medier  

 

Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Mångsidig kommunikatör med driv och nya idéer? Bli vikarie på Västvatten!

Är kommunikation din passion? Underbart! Min också. Är kommunikation din passion? Underbart! Min också. Men till sommaren ska jag vara föräldraledig från mitt kommunikatörsjobb på Västvatten – och då behöver du komma in och hålla oss flytande (okej, dålig ordvits). Var med och fortsätt bygga upp kommunikationen hos oss! En del av något större Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare, som ser till att det gemensamma vattnet och avlo... Visa mer
Är kommunikation din passion? Underbart! Min också.

Är kommunikation din passion? Underbart! Min också. Men till sommaren ska jag vara föräldraledig från mitt kommunikatörsjobb på Västvatten – och då behöver du komma in och hålla oss flytande (okej, dålig ordvits). Var med och fortsätt bygga upp kommunikationen hos oss!

En del av något större
Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare, som ser till att det gemensamma vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss.

Noggrann och kreativ bläckfisk
Är du den engagerade person som vill vara med och fortsätta bygga upp vår kommunikation, ännu mer och ännu bättre? Då får du gärna ha minst åtta armar att jonglera med – för detta är en bred kommunikatörsroll där du gör många olika saker.

Du tar dig an alla de olika uppdrag som hamnar på ditt bord, men du har också ett ansvar att självständigt driva och strukturera jobbet. Det är viktigt att du också är bra på att skapa relationer och samverka med andra. Får vi gissa, så tror vi att du är noggrann och flexibel – gärna med en kreativ ådra – och såklart intresserad av att jobba för vårt gemensamma samhälle och vår miljö.

Du är kanske nyutbildad inom medie- och kommunikationsområdet eller har några års erfarenhet och är sugen på att prova något nytt. Oavsett vilket, så har du kunskap om, och känsla för, effektiv kommunikation som väcker intresse och skapar förtroende hos våra målgrupper.

Arbetsuppgifter
Mitt (och ditt) uppdrag är att viktigt och långsiktigt – att få fler att förstå värdet av vatten. Grundläggande, men inte självklart. Vi ska synas i samhället på olika sätt och vi behöver se till att all kommunikation samspelar och ger en tydlig bild av oss.

I uppgifterna ingår bland annat att skapa content till intranät, webb och sociala medier, ta fram trycksaker, vara med på mässor och spåna på pressmeddelanden. För att bara nämna något. Du fungerar också som ett stöd till dina medarbetare och hjälper till med presentationer, kundbrev och rekryteringsannonser.

Här kan du komma med dina idéer och genomföra dem i nästa andetag – från strategiskt tänk till operativt arbete. Vår kommunikation är till stor del fortfarande under uppbyggnad och färdiga lösningar finns inte alltid, så du behöver sätta dig in i alla delar av vår verksamhet för att ibland skapa nya och bättre kommunikationsvägar. Spännande, eller hur?

Västsveriges vassaste vikarie?
Så… Hur väl matchar du vår önskelista – och vi dina önskemål? Låt oss få veta i din ansökan vem du är, vad du brinner för och varför du vill jobba med och hos oss. Skicka gärna med referensmaterial du är extra stolt över, eller kanske en film om dig. Vi ser fram emot din ansökan så fort som möjligt, då vi kan komma att träffa kandidater innan sista ansökningsdag.

Övrigt
Du ingår i staben och rapporterar direkt till VD.

 

Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Videoproducent till Vitaelab

Videoproducent VitaeLab är ett företag med ambition och målsättning att förbättra hälsan och vardagen för våra kunder. Företaget växer kontinuerligt och för att upprätthålla de ambitiösa målen vi har satt upp är det avgörande med levande bilder som visar fördelarna med att använda produkterna. Eftersom den nuvarande videoproducenten har gått vidare till nya utmaningar inom företaget, letar vi nu efter hans ersättare. Som en del av designavdelningen blir ... Visa mer
Videoproducent
VitaeLab är ett företag med ambition och målsättning att förbättra hälsan och vardagen för våra kunder. Företaget växer kontinuerligt och för att upprätthålla de ambitiösa målen vi har satt upp är det avgörande med levande bilder som visar fördelarna med att använda produkterna. Eftersom den nuvarande videoproducenten har gått vidare till nya utmaningar inom företaget, letar vi nu efter hans ersättare.

Som en del av designavdelningen blir du «go to»-personen inom film- och videoproduktion och fungerar således som ämnesexpert. Därför söker vi dig som är specialist på video, animation och design. Du blir även ansvarig för produktion av införsäljande grafiskt material att använda i våra marknadsföringskampanjer. Hos oss får du möjlighet att utnyttja ditt intresse för film och regi och samarbeta med likasinnade både inom och över landets gränser. Då vi arbetar i PC-miljö är det viktigt att du är bekväm med att arbeta med PC som arbetsverktyg.

Vårt huvudkontor är placerat i Oslo där det givetvis finns möjlighet för dig att arbeta, men du kommer att tillhöra det svenska teamet placerat i Uddevalla (från Q3 2020 Trollhättan). 

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Du är ansvarig för att möta och lösa behov inom filmproduktion och regi. Rollen är därför till stor del operationell.

Uppgifter inom film och regi innebär:
• Förvandla en brief till en bra visuell historieberättelse
• Hitta bra stock-bilder/videor
• Producera egna filmer/filmsnuttar till TV och sociala medier i samråd med projektteamet
• Efterarbete som klippning, animering, redigering, lägga på effekter och publicering
• Tidvis agera som rådgivande funktion under större externa TV-produktioner
• Ge övriga kollegor inblick och träning i film/regiyrket och dela med dig av din kunskap

Andra uppgifter kommer att vara att bidra till/producera vår kundtidning samt DM´s. Tjänsten innebär i perioder arbete kring print (ungefär 30%), men också löpande produktion av bland annat banners och Facebook-ads. Givetvis ser vi det som självklart att du med din expertis bidrar i teamet och erbjuder hjälp och stöd till kollegor vid behov.

Kvalifikationer

• Utbildning inom TV/filmproduktion inklusive animering
• Van användare av Adobe Premiere, After Effects, Photoshop, Illustrator och Indesign
• Minst 5 års erfarenhet av produktion av videoinnehåll/visuellt innehåll/design i en större innehållsmiljö
• Har en solid portfölj att kunna presentera
• Vet hur du skapar relevant och säljande visuellt innehåll i olika digitala kanaler och sociala medier
• Har öga för design
• Erfarenhet av foto (stills och video) och/eller ljud är meriterande
• Flytande i norska eller svenska, med goda kunskaper i engelska
• Kan göra en videoproduktion från idé till slutprodukt

 

Vi vill särskilt gärna komma i kontakt med dig som har arbetat med TV-produktion och/eller vid reklambyrå.

 

Personliga egenskaper

För att passa in i miljön och trivas med uppgifterna bör du känna igen dig i följande:
• Du kan argumentera med stöd av erfarenhet och kunskap, och kan samtidigt både ge och ta konstruktiv feedback
• Du hittar lösningar inom givna ramar, även om du ibland önskar att ramarna var annorlunda
• Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna – och jobbar gärna med allt ifrån nätbanners till stora filmprojekt
• Du kan hantera stress och arbetsintensiva perioder
• Du är självständig och strukturerad
• Du är flexibel och kan assistera kollegor vid behov
• Du har god prioriteringsförmåga
• Du är kreativ

VitaeLab erbjuder
Vi erbjuder en allsidig roll med ansvar för materialproduktion, digital och såväl som print. Du får möjlighet att samarbeta med duktiga marknadsförare i både Norge och Sverige. Du blir del av en stor koncern som fokuserar på att möjliggöra både professionell och personlig utveckling och det finns goda karriärmöjligheter internt inom organisationen. Du får tillgång till matservering, massage- och naprapaterbjudanden samt lån av semesterlägenheter utomlands. Du rapporterar till marknadschefen för Sverige.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Vitaelab med Badenoch + Clark. För frågor om tjänsten kontakta Sarah Wallentin 0736 - 84 72 03 eller Matilda Rodey 0736 – 84 74 50. Sista ansökningsdag är 29 november, men urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Vitaelab

VitaeLab är en av Europas ledande aktörer inom försäljning av kosttillskott direkt till konsument. Företaget etablerades 2002 med VitaePro® som är ett av Nordens mest använda kosttillskott och koncernens största varumärke. Med egen forsknings- och utvecklingsavdelning har vi fokus på kvalitet och dokumentation i alla led. VitaeLab är en del av NutraQ-koncernen, en internationell koncern och leverantör av kosttillskott och medicinsk utrustning. Gruppen har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tjeckien og Nederländerna med ca 150 anställda och en omsättning på över en halv miljard NOK. Som organisation lägger vi vikt vid att utveckla en kultur som bygger på våra värdegrunder; nyskapande, modig, ansvarsfull och respektfull! Visa mindre

Kommunikatör/biblioteksassistent

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning

Kultur och fritidsförvaltningen är organiserad i tre avdelningar, Administrativa avdelningen, Avdelning Kultur och bibliotek samt Avdelningen för fritid och unga.

Inom Avdelning Kultur och bibliotek finns verksamheter inom kulturskola, fyra bibliotek, bokbuss, konst- och kulturarv, barn- och ungdomskultur samt offentliga arrangemang. Vi organiserar och genomför en mängd aktiviteter varje dag i Uddevalla kommun och behöver bli bättre på att nå ut till våra medborgare för att alla ska kunna ta del av våra verksamheter. Därför söker vi nu en kombinerad tjänst som biblioteksassistent och kommunikatör där stadsbiblioteket är den främsta arbetsplatsen.

Arbetsuppgifter 

Som kommunikatör/biblioteksassistent kommer du arbeta med att skapa en användarvänlig och tillgänglig webb både när det gäller struktur och innehåll och se till att kultur och bibliotek når ut till så många som möjligt. Genom omvärldsbevakning och kunskaper inom olika sociala medier har du förmåga att välja ut och hantera olika kanaler för information och kommunikation. Du behöver därför vara uppmärksam på vilka omvärldsfaktorer som påverkar verksamheterna.

Du kommer arbeta med målgruppsanalyser och strategier för att nå olika målgrupper. Arbetet innebär även digital vägledning, nätverkande samt att administrera bland annat självbetjäningssystem och bokningssystem på biblioteket.

Tjänstgöring i stadsbibliotekets reception dag, kväll och helg ingår.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som kommunikatör/biblioteksassistent är det viktigt att du är både självgående, kreativ och initiativtagande. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor både på bibliotek och kultur/kulturskola vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta och ett strukturerat arbetssätt. Du tycker om att skapa nya relationer och arbeta i och med nätverk. För att arbeta i biblioteket behöver du vara serviceinriktad och ha ett pedagogiskt förhållningssätt. 

Du är en duktig skribent och kan uttrycka dig väl på svenska. Du har goda kunskaper inom webb och webbpublicering (inklusive tillgänglighet), sociala medier, bildhantering och gärna foto/film. Du har arbetat några år med kommunikation eller angränsande område och har utbildning inom kommunikation, webb, bildhantering eller liknande.

Är du flerspråkig, gärna ett utomeuropeiskt språk och har körkort är det meriterande.






För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre