Lediga jobb som Familjehemssekreterare i Uddevalla

Se lediga jobb som Familjehemssekreterare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Familjehemssekreterare sökes för konsultuppdrag i Västra Götalands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjehemssekreterare inom socialtjänstens familjehemsvård. Som familjehemssekreterare ansvarar du för att rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Du arbetar tätt tillsammans med socialsekreterarna. Målgruppen är placerade barn och ungdomar 0-20 år. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Om arbetsplatsen
Vill du arbeta i en erfaren och utvecklingsinriktad familjehemsgrupp! Vi söker en familjehemssekreterare som tillsammans med oss vill arbeta med ett av samhällets viktigaste uppgifter, dvs ge barn i samhällsvård bästa möjliga förutsättningar och en god uppväxt.

Vi arbetar med barnperspektivet i fokus och vårt mål är att ständigt utveckla vårt arbete. 

Arbetsgruppen består av sju socialsekreterare som ansvarar för de placerade barnen och åtta familjehemssekreterare som rekryterar och handleder familjehemmen samt två 1:e socialsekreterare. 

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera och utreda olika uppdragstagare, i första hand familjehem. Arbetet sker i nära samverkan med socialsekreterarna som handlägger barnen och andra professionella parter. 

- Utbilda och handleda familjehem.
- Upprätta avtal samt hantera ersättningsfrågor.

Arbetet innebär en stor del dokumentation och därför behöver du tycka om att skriva och ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift. 

Vem söker vi
- Du som tycker om att samarbeta och har initiativförmåga vilket du visar genom att bygga positiva relationer med familjehemmen och kollegor bl. a.
- Du som är trygg, lugn och stabil i din yrkesroll. Detta då du kommer att möta familjer/barn och föräldrar i komplexa situationer.
- Du är strukturerad vilket du visar genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
- Du som har en god kommunikativ förmåga. 

Du ser samarbete som en självklarhet och har ett synsätt som utgår från att det är tillsammans som vi når våra mål och hittar nya möjligheter för samverkan. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. 

Kvalifikationer
- Du är socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
-  B-körkort är ett krav

Det är meriterande om du har arbetat som familjehemssekreterare eller annat arbete kopplat till myndighetsutövning inom Socialtjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet av BBIC och kunskap i verksamhetssystemet Lifecare. 

Övrigt
Intervjuer och urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan nu. Visa mindre

Familjehemssekreterare - vikariat

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om jobbet
Vill du arbeta i en erfaren och utvecklingsinriktad familjehemsgrupp! På enheten arbetar åtta familjehemssekreterare, sju barnsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef.

Vi söker dig som under en av våra kollegors föräldraledighet vill utreda och handleda familjehem. Enheten bedriver verksamhet av hög kvalitét och vi erbjuder våra familjehem tillgängliga familjehemssekreterare samt en god social samhörighet. 

Arbetsuppgifter
- Rekrytera och utreda olika uppdragstagare, i första hand familjehem.
- Handledning och utbildning av familjehem.
- Upprätta avtal samt hantera ersättningsfrågor.
- Samverkan med socialsekreterarna inom avdelningen.

Du kommer även att få vara med i enhetens utvecklingsarbete inom området anknytning, trauma och mentalisering. 

Vi söker dig som
- är socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning. 
- har dokumentationsvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
- har lätt för och tycker om att samverka då arbetet bygger på ett nära samarbete med bland annat barnets socialsekreterare. 

Det underlättar om du är strukturerad och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt eftersom du kommer möta personer i komplicerade situationer/sammanhang. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer
- Socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning. 
- B-körkort

Meriterande är tidigare erfarenhet från den sociala barnavården/familjehem. Samt kunskap och erfarenhet av IT-systemet Lifecare. 

Övrigt
Intervjuer och urval sker löpande under rekryteringstiden. Visa mindre

familjerättssekreterare

Ansök    Maj 2    Randstad AB    Familjehemssekreterare
Arbetsbeskrivning Familjerätten inom avdelningen Barn och Unga i Uddevalla Kommun behöver en ny kollega. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill fortsätta förbättra och utveckla vår verksamhet. Vi önskar en entusiastisk medarbetare som tillsammans med oss skapar en trygg arbetsplats med god arbetsmiljö.  Vi jobbar för att göra skillnad för barn och familjer i vardagen och vår arbetsplats har höga ambitioner och fokus på kvalité. I arbetsgruppen har v... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Familjerätten inom avdelningen Barn och Unga i Uddevalla Kommun behöver en ny kollega. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill fortsätta förbättra och utveckla vår verksamhet. Vi önskar en entusiastisk medarbetare som tillsammans med oss skapar en trygg arbetsplats med god arbetsmiljö. 

Vi jobbar för att göra skillnad för barn och familjer i vardagen och vår arbetsplats har höga ambitioner och fokus på kvalité. I arbetsgruppen har vi en hög kollegial andan och alla bidrar med kunskap och ett lösningsfokuserat synsätt. 

Detta är en tjänst där du kommer trivas om du gillar att arbeta med varierade arbetsuppgifter i nära samarbete med kollegorna i gruppen. Vi är en lärande organisation med väl fungerande stödstrukturer för att ge dig stöd i arbetet så du att utvecklas och samtidigt har en god arbetsmiljö. 

För att du skall ha rätt förutsättningar att utföra arbetet har vi väl utvecklade stödstrukturer i verksamheten genom att ha; 
• tillgång till nära arbetsledning och regelbunden handledning
• systematisk uppföljning av din arbetsmiljö 
• kompetensutveckling, individuellt och i verksamheten 
• varje vecka har du möjlighet att använda friskvårdstimme under arbetstid  
• friskvårdsbidrag
• förtroendetid som är tid för återhämtning utöver semester



Ansvarsområden
• Stödja barn och föräldrar i familjerättsliga frågor utifrån föräldrabalken, barnkonventionen och socialtjänstlagen. 
• Utredningar gällande vårdnad-, boende-, och umgänge på uppdrag av Tingsrätten.
• Samarbetssamtal, dels frivilliga på föräldrars initiativ, dels på uppdrag av Tingsrätten.
• Adoptionsutredningar, avtal, föräldraskapsutredningar, namnyttranden samt umgängen med umgängesstöd.  

Kvalifikationer
• Socionomexamen och dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning barn och unga.
• B-körkort
• Svenska i tal och skrift
• Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av familjerätt.

Vi söker dig som:
• Är bra på att samarbeta och har ett gott bemötande när du möter våra barn och föräldrar.
• Har god analytisk förmåga och är strukturerad. Du visar detta genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. 
• Är bra på att kommunicera både i tal och skrift. 
• Har ett intresse av att möta människor i konflikt/svåra situationer. Detta kräver att du är en stabil och personligt mogen person. 

Självklart är du en engagerad person och har ett intresse för det familjerättsliga området! Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

I denna rekrytering samarbetar Uddevalla kommun med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 5 juni. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard på [email protected]

Om företaget
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!

https://www.uddevalla.se Visa mindre

Gryning söker familjehemskonsulent till Vänersborgskontoret

Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Gryning är ett kommunägt bolag som vilar på samhällsnyttig grund. Som familjehemskonsulent i Gryning arbetar du som ett komplement till och i nära samarbete med socialtjänst... Visa mer
Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende.

Gryning är ett kommunägt bolag som vilar på samhällsnyttig grund. Som familjehemskonsulent i Gryning arbetar du som ett komplement till och i nära samarbete med socialtjänsten och erbjuder jour- och familjehem för barn och unga med stora behov. Familjehemsenheten har Västra Götaland som upptagningsområde och vi är 11 konsulenter med kontor i Göteborg, Vänersborg och Skövde. Enheten erbjuder ett varierat utbud av tjänster inom familjehemsvårdens område jämte Grynings övriga utbud.

Nu utökar vi på Vänersborgskontoret. Är du sugen på att jobba processinriktat och ingå i ett Team som utvecklar familjehemsvården?

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär tjänsten?

Du rekryterar, utbildar och ger kvalificerat stöd till våra jourhem i Fyrbodal- och Skaraborgsregionen. Du planerar och deltar i familjehemsträffar och utbildningskonferenser för våra familjer. Du deltar i uppföljnings- och samverkansträffar kring det placerade barnet och dokumenterar.

Tillsammans med kollegor planerar och arrangerar du nätverksträffar och utbildningar för socialtjänstens familjehemssekreterare och barnsekreterare. Utifrån kommunernas behov skräddarsyr vi bland annat utbildningar och temadagar.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Du är socionom eller har annan likvärdig högskoleexamen. Erfarenhet från arbete med familjehemsvård är ett krav. Relevant vidareutbildning är meriterande samt att du gått Kälvestensutbildning och utbildat i Socialstyrelsens material Ett hem att växa i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då arbetet ställer stora krav på lyhördhet, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.

ÖVRIGT
Vi erbjuder

• En självständig tjänst med stor möjlighet till flexibilitet.
• Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.
• En miljö där du kan driva familjehemsvården framåt och där egna initiativ är en självklarhet.
• Handledning och kompetensutveckling.
• Friskvårdsbidrag

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast efter överenskommelse.
Arbetstiden är i huvudsak dagtid men kräver flexibilitet.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Innan anställning kommer utdrag ur misstanke- och belastningsregistret att genomföras.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Gryning söker familjehemskonsulent till Vänerborgskontoret

Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Som familjehemskonsulent i Gryning arbetar du som ett komplement till och i nära samarbete med socialtjänsten och erbjuder jour- och familjehem för barn och unga med stora b... Visa mer
Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende.

Som familjehemskonsulent i Gryning arbetar du som ett komplement till och i nära samarbete med socialtjänsten och erbjuder jour- och familjehem för barn och unga med stora behov. Familjehemsenheten har Västra Götaland som upptagningsområde och vi är 11 konsulenter med kontor i Göteborg, Vänersborg och Skövde. Enheten erbjuder ett varierat utbud av tjänster inom familjehemsvårdens område jämte Grynings övriga utbud.

Nu utökar vi på Vänersborgskontoret. Vill Du jobba processinriktat och ingå i ett Team som utvecklar familjehemsvården?


ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär tjänsten?

Du rekryterar, utbildar och ger kvalificerat stöd till våra jourhem i Fyrbodal- och Skaraborgsregionen. Du deltar i uppföljnings- och samverkansträffar kring det placerade barnet och dokumenterar.

Tillsammans med kollegor planerar och arrangerar du nätverksträffar och utbildningar för socialtjänstens familjehemssekreterare och barnsekreterare. Utifrån kommunernas behov skräddarsyr vi bland annat utbildningar och temadagar.


KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Du är socionom eller har annan likvärdig högskoleexamen. Erfarenhet från arbete med familjehemsvård är ett krav. Relevant vidareutbildning är meriterande samt att du gått Kälvestensutbildning och utbildat i Socialstyrelsens material Ett hem att växa i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då arbetet ställer stora krav på lyhördhet, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.


ÖVRIGT
Vi erbjuder
• En självständig tjänst med stor möjlighet till flexibilitet
• Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten
• En miljö där du kan driva familjehemsvården framåt och där egna initiativ är en självklarhet
• Handledning och kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast efter överenskommelse.
Arbetstiden är i huvudsak dagtid men kräver flexibilitet.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Innan anställning kommer utdrag ur misstanke- och belastningsregistret att genomföras.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Gryning söker familjehemskonsulent till Vänersborgskontoret

Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Gryning är ett kommunägt bolag som vilar på samhällsnyttig grund. Som familjehemskonsulent i Gryning arbetar du som ett komplement till och i nära samarbete med socialtjänst... Visa mer
Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland och erbjuder bland annat HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, boende för ensamkommande barn och ungdomar, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende.

Gryning är ett kommunägt bolag som vilar på samhällsnyttig grund. Som familjehemskonsulent i Gryning arbetar du som ett komplement till och i nära samarbete med socialtjänsten och erbjuder jour- och familjehem för barn och unga med stora behov. Familjehemsenheten har Västra Götaland som upptagningsområde och vi är 11 konsulenter med kontor i Göteborg, Vänersborg och Skövde. Enheten erbjuder ett varierat utbud av tjänster inom familjehemsvårdens område jämte Grynings övriga utbud.

Vill du jobba med familjehemsvård i en växande sektor? Nu söker vi en ny kollega till Vänersborgskontoret med möjlig placering i Vänersborg eller Skövde.

ARBETSUPPGIFTER
Vad innebär tjänsten?
Du rekryterar, utbildar och ger kvalificerat stöd till våra familjehem i Fyrbodal- och Skaraborgsregionen. Du deltar i uppföljnings- och samverkansträffar kring det placerade barnet och dokumenterar.

Tillsammans med kollegor planerar och arrangerar du nätverksträffar för socialtjänstens familjehemssekreterare och barnsekreterare. Utifrån kommunernas behov skräddarsyr vi bland annat utbildningar och temadagar.


KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du är socionom eller har annan likvärdig högskolutbildning. Erfarenhet från arbete med familjehemsvård är ett krav. Relevant vidareutbildning är meriterande samt att du gått Kälvestensutbildning och utbildat i Socialstyrelsens material Ett hem att växa i. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då arbetet ställer stora krav på lyhördhet, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.


ÖVRIGT
Vi erbjuder
• En självständig tjänst med stor möjlighet till flexibilitet.
• Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.
• En miljö där du kan driva familjehemsvården framåt och där egna initiativ är en
självklarhet.
• Handledning och kompetensutveckling.
• Friskvårdsbidrag

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast efter överenskommelse.
Arbetstiden är i huvudsak kontorstid men kräver flexibilitet.

Välkommen med din ansökan via Offentliga jobb senast 2021-06-21.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Innan anställning kommer utdrag ur misstanke- och belastningsregistret att genomföras.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Familjehemssekreterare

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Vill du arbeta med att rekrytera och utreda familjehem? Bra! Just nu söker vi en kunnig medarbetare till oss! Vill du också arbeta med att handleda familjehemmen och erbjuda dem en verksamhet med hög kvalité, god social samhörighet och utbildning för familjehemmen så hoppas vi att du ansöker om tjänsten hos oss.

Familjehemsenheten består av sex socialsekreterare med inriktning på barnen, sju familjehemssekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. 

Arbetsuppgifter
Som familjehemssekreterare kommer du huvudsakligen att rekrytera och utreda olika typer av uppdragstagare främst med inriktning familjehem. Andra centrala arbetsuppgifter är att handleda och utbilda våra familjehem, upprätta avtal, svara på ersättningsfrågor och samverkan. Vi arbetar medvetet med att vi är ett team runt barnet och att alla är lika viktiga för att barnet ska få god vård.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar och ett brett kontaktnät. Du kommer att vara delaktig, driva frågor och utveckla vårt arbete för barn och unga samt våra uppdragstagare.

När du börjar hos oss är en god introduktion starten. I det dagliga arbetet får du nära arbetsledning och metodstöd samt extern processhandledning. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du ska ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Då arbetet innebär resor krävs B-körkort samt körvana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av barnavårds- och/eller familjehemsutredningar samt erfarenhet av att rekrytera familjehem. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av IT-systemet Lifecare.

Som person är du prestigelös och tycker om att samarbete och skapa förtroendefulla relationer med både familjehem och kollegor. Du är strukturerad, kan anpassa dig till olika situationer och har ett lösningsinriktat förhållningsätt. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt är ansvarstagande eftersom arbetet innebär att ge goda förutsättningar för våra uppdragstagare.

Rekryteringsprocessen kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Villkor
B-körkort samt relevant utbildning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Familjehemskonsulent med samordningsfunktion

Familjelänken arbetar för att kvalitetssäkra och utveckla samhällets insatser för utsatta barn och ungdomar. Vi erbjuder förstärkt jour- och familjehemsvård med behovsanpassade öppenvårdsinsatser. Vi fortsätter utveckla vår verksamhet och söker nu en ny medarbetare i Västra Götaland.Vi söker dig som brinner för utveckling och som är utåtriktad, positiv och flexibel. Du har ett stort lösningsfokus och tycker om att arbeta självständigt i ett mindre arbetsla... Visa mer
Familjelänken arbetar för att kvalitetssäkra och utveckla samhällets insatser för utsatta barn och ungdomar. Vi erbjuder förstärkt jour- och familjehemsvård med behovsanpassade öppenvårdsinsatser. Vi fortsätter utveckla vår verksamhet och söker nu en ny medarbetare i Västra Götaland.Vi söker dig som brinner för utveckling och som är utåtriktad, positiv och flexibel. Du har ett stort lösningsfokus och tycker om att arbeta självständigt i ett mindre arbetslag. Vi ser gärna att du är utbildad socionom, beteendevetare eller motsvarande samt att du har en bred erfarenhet av arbete med barn och unga i utsatta livssituationer. Erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning och familjestöd är också meriterande.Den nya tjänsten kommer att innebära att du kommer att ansvara för rekrytering av nya familjehem samt matchning av lämplig placering till dessa. Du kommer även att arbeta med stöd och handledning för våra jour- och familjehem samt ha kontakt med både socialtjänsten och övriga samarbetspartners i samband med jour- och familjehemsplaceringar av barn och unga.Familjelänken är en del av Friab individ & familj. Vi arbetar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som hamnat i svårigheter på grund av psykisk ohälsa eller annan psykosocial problematik. Gemensamt för de vi arbetar för är att de behöver stöd, omtanke och behandling som leder till förändring.www.friab.seSista ansökningsdag 2019-07-31Vid frågor och för mer information, kontakta enhetschef Lasse Mattila på 0705-22 79 25 alt. [email protected]: http://friab.se/familjelanken/ Visa mindre

Familjehemssekreterare

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän!




Beskrivning
Vårt mål är en kvalitetssäker och utvecklad familjehemsvård.

Vi söker dig som vill komma till en arbetsplats med fokus på hög kvalitet, välutvecklad handläggning, tid för metodutveckling och en nära arbetsledning.

Verksamheten består av barnsekreterare, familjehemssekreterare och 1:e socialsekreterare som samarbetar kring de barn och ungdomar som är placerade i familjehem enl SoL eller LVU.

Arbetsuppgifter
I din tjänst ingår att rekrytera och utbilda nya familjehem. Du kommer också att ge handledning till redan aktuella familjehem. Vi utreder våra familjehem enligt Kälvestensmetoden.

Arbetet sker i nära samarbete med de socialsekreterare som har ansvar för uppföljningen av de placerade barnen.

Familjehemsgruppen har regelbunden handledning och kompetensutveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad kunskap och erfarenhet av att arbeta med familjehem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utbilda enligt "Ett hem att växa i " samt att utreda enligt Kälvestensmetoden. Du är väl förtrogen med aktuell lagstiftning. Arbetet förutsätter även att du har dator- och dokumentations/utredningsvana. B-körkort är ett krav.

Vi söker dig som är intresserad av nya lösningar, nya arbetssätt och metodutveckling. Du har god empatiskt förmåga, ett professionellt agerande och kan arbeta strukturerat. Du har även lätt för att samarbeta och är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt.

Rekrytering sker löpande så inkom med din ansökan så fort som möjligt!

Socialtjänsten kräver vid vissa tjänster att den som erbjuds anställning skall visa utdrag från belastningsregister och misstankeregister innan anställning.

För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre