Lediga jobb som Kontorsvaktmästare i Uddevalla

Se lediga jobb som Kontorsvaktmästare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Vaktmästare

Ansök    Maj 9    Uddevalla kommun    Kontorsvaktmästare
Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




kanUddevalla Vuxenutbildning bedriver utbildning och kompetensutveckling för vuxna.

Hos oss kan man studera allt från grundskolenivå till yrkeshögskoleutbildning. På vuxenutbildningen får du möjlighet att möta och arbeta med elever som är flerspråkiga och har olika kulturell bakgrund.


?Nu söker vi en vaktmästare.?


Arbetsuppgifter ?

Du kommer att arbete med traditionella vaktmästaruppgifter så som att serva lärare, personal och de studerande. Du kommer att samarbeta tätt med vår tekniker. I vaktmästarens roll ingår att delta aktivt i kvalitetsarbetet, skyddsronder, ut- och inrymningsövningar. I arbetsuppgifterna ingår att planera inköp till verksamheten samt ta emot och distribuera leveranser samt planera/samordna event.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som är självgående och kan lösa uppgifterna på egen hand inom ditt arbetsområde.  Du ska vara kulturellt medveten, ha en positiv inställning och ha en god samarbetsförmåga. Du har god fysisk hälsa då tjänsten innebär att du går mycket och även utför en del tunga lyft.

Du har: 

- Erfarenhet från tjänst som vakmästare eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- Mycket god datakunskap och kunskap i Office-paketet.
- God kommunikativ förmåga i svenska språket, i såväl tal som skrift.
- Körkort klass B och färdighet att använda släpkärra.



 Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är serviceinriktad.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
 

För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Vaktmästare till kund i Uddevalla

Har du arbetat som vaktmästare i minst ett år? Vill du arbeta på en av Sveriges största myndigheter under sommaren? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan. Om uppdraget Vi söker en vaktmästare till vår kund i Uddevalla för ett uppdrag som startar 9 juni och pågår till 1 augusti 2025. Anledningen till kundens behov är bemanning över sommaren, det finns därmed inte möjlighet till semester under uppdragsperioden. Arbetet utförs månda... Visa mer
Har du arbetat som vaktmästare i minst ett år? Vill du arbeta på en av Sveriges största myndigheter under sommaren? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan. Om uppdraget
Vi söker en vaktmästare till vår kund i Uddevalla för ett uppdrag som startar 9 juni och pågår till 1 augusti 2025. Anledningen till kundens behov är bemanning över sommaren, det finns därmed inte möjlighet till semester under uppdragsperioden. Arbetet utförs måndag-fredag med 8 timmars arbetstid, 08:00-16:30. Tjänstgöringsgraden för uppdraget är 100 % och du arbetar på plats vid kundens kontor i Uddevalla. Detta uppdrag kräver en godkänd säkerhetsprövning, inklusive säkerhetsintervju och registerkontroll. Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst ansvarar du för den operativa servicen vilket innebär att möta medarbetarna på kontoret i deras arbetsvardag och vara behjälplig i olika situationer. De handlar exempelvis om att göra behörighetskort, beställningar och att ge arbetsplatsservice. I arbetsplatsservice ingår det bland annat att hantera felanmälningar, ge visst lokalt teknikstöd, tjänstebils- och godshantering, kommunikation med verksamheterna på kontoret. Att hålla allmän ordning på kontoret ingår också i dina arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
Körkort klass B
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Grundkunskaper i ärendehanteringssystem (exempelvis Service Now, Service Manager)

Vi söker dig som har ett serviceinriktat sätt och en förmåga att leverera kvalitet när du möter våra interna och externa kunders olika behov, stora som små. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten. Du kan även både arbeta i team och självständigt samt är serviceinriktad med ett gott bemötande.
Tips inför din säkerhetsprövning
Eftersom uppdraget är säkerhetsklassat är det viktigt att du är medveten om vad en säkerhetsprövning innebär. Läs mer om processen och hur du förbereder dig här:
Har du blivit kallad till en säkerhetsprövningsintervju? Så förbereder du dig inför en säkerhetsprövningsintervju
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17 mars.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Vaktmästare Uddevalla Gymnasieskola - Agneberg

Ansök    Okt 22    Uddevalla kommun    Kontorsvaktmästare
Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Om jobbet
Agneberg är en del av Uddevalla gymnasieskola.

Här har vi en engagerande och inspirerande miljö där elever och personal trivs och utvecklas. Vi strävar efter att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö och söker nu en vaktmästare som kan hjälpa oss att upprätthålla detta.

Som vaktmästare på Agneberg kommer du att spela en central roll i skolans dagliga drift. Du ansvarar för att våra lokaler är i gott skick, vilket bidrar till en säker och trivsam miljö för både elever och personal.

Arbetsuppgifter
- Utföra dagligt underhåll och reparationer av skolans lokaler och utrustning.
- Hantera in- och utpassering av elever, anställda och besökare.
- Ansvara för skolans brandskydd samt larmsystem.
- Utföra teknisk hjälp vid behov.
- Assistera vid evenemang och aktiviteter. 
- Samarbeta med lärare, rektorer och övrig personal för att stödja skolans verksamhet.
- Handlägga diverse olika beställningar.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad, flexibel och ansvarstagande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god initiativförmåga och har lätt för att arbeta självständigt likväl som i grupp. Du har en stor social förmåga och gillar det mänskliga mötet. Du förstår din betydelse för våra elever/medarbetare och bidrar genom ett gott bemötande samt upprätthåller förtroendefulla relationer. Som vaktmästare är du en del i verksamheten och bidrar till att främja en trygg skolmiljö. 

Kvalifikationer
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom skola.
- Teknisk kunskap inom underhåll och reparation.
- Utbildning inom fastighet och teknik är meriterande
- God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad inställning.
- Förmåga att arbeta självständigt och i team.
- B-körkort är ett krav.

Då arbetet innehåller olika praktiska uppgifter krävs att du har fysiska förutsättningar för dessa.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Vaktmästare till kund i Uddevalla

Har du arbetat som vaktmästare i minst ett år? Vill du arbeta på en av Sveriges största myndigheter under sommaren? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan. Om uppdraget Vi söker en vaktmästare till vår kund i Uddevalla för ett uppdrag som startar 9 juni och pågår till 1 augusti 2025. Anledningen till kundens behov är bemanning över sommaren, det finns därmed inte möjlighet till semester under uppdragsperioden. Arbetet utförs månda... Visa mer
Har du arbetat som vaktmästare i minst ett år? Vill du arbeta på en av Sveriges största myndigheter under sommaren? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan. Om uppdraget
Vi söker en vaktmästare till vår kund i Uddevalla för ett uppdrag som startar 9 juni och pågår till 1 augusti 2025. Anledningen till kundens behov är bemanning över sommaren, det finns därmed inte möjlighet till semester under uppdragsperioden. Arbetet utförs måndag-fredag med 8 timmars arbetstid, 08:00-16:30. Tjänstgöringsgraden för uppdraget är 100 % och du arbetar på plats vid kundens kontor i Uddevalla. Detta uppdrag kräver en godkänd säkerhetsprövning, inklusive säkerhetsintervju och registerkontroll. Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst ansvarar du för den operativa servicen vilket innebär att möta medarbetarna på kontoret i deras arbetsvardag och vara behjälplig i olika situationer. De handlar exempelvis om att göra behörighetskort, beställningar och att ge arbetsplatsservice. I arbetsplatsservice ingår det bland annat att hantera felanmälningar, ge visst lokalt teknikstöd, tjänstebils- och godshantering, kommunikation med verksamheterna på kontoret. Att hålla allmän ordning på kontoret ingår också i dina arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
Körkort klass B
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Grundkunskaper i ärendehanteringssystem (exempelvis Service Now, Service Manager)

Vi söker dig som har ett serviceinriktat sätt och en förmåga att leverera kvalitet när du möter våra interna och externa kunders olika behov, stora som små. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten. Du kan även både arbeta i team och självständigt samt är serviceinriktad med ett gott bemötande.
Tips inför din säkerhetsprövning
Eftersom uppdraget är säkerhetsklassat är det viktigt att du är medveten om vad en säkerhetsprövning innebär. Läs mer om processen och hur du förbereder dig här:
Har du blivit kallad till en säkerhetsprövningsintervju? Så förbereder du dig inför en säkerhetsprövningsintervju
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17 mars.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Verksamhetsvaktmästare, Västerskolan

Ansök    Sep 12    Uddevalla kommun    Kontorsvaktmästare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Uddevalla - en plats för hela livet




Om arbetsplatsen
Västerskolan är en högstadieskola i centrala Uddevalla.

Detta läsåret är vi c:a 360 elever och 45 personal som vistas i skolan. Verksamhetsvaktmästare är ett serviceuppdrag där syftet är att underlätta arbetet för personal och elever. Det krävs att du är serviceinriktad, samarbetsinriktad och samtidigt kunna vara självgående. Vi ser gärna att du har fastighetsskötarutbildning.

Arbetsuppgifter
Vaktmästaren är en viktigt person som ser till att vardagen i vår verksamhet fungerar. Du arbetar med service till verksamheten som omfattar både elever, personal och lokaler. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av exempelvis:

- Underhåll av möbler, när miljön och lokaler
- Sköta nyckelsystem, taggar m.m.
- Ha överblick på skolans övriga tekniska system.
- Samverka med lärare och övrig personal för att skapa en god arbetsmiljö

Kvalifikationer
- God insikt i fastigheter och dess system
- Viss kunskap om el och elektronik

Vi bedömer fastighetsskötarutbildning som meriterande
För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Vaktmästare på Fenix beroendestödsteam

Ansök    Apr 6    Uddevalla kommun    Kontorsvaktmästare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Välkommen att söka tjänst som vaktmästare på Fenix beroendestödsteam i Uddevalla kommun!

Beskrivning
Missbruks- och beroendevården i Uddevalla befinner sig i ett förändrings- och utvecklingsskede, därav söker vi ny medarbetare till Fenix beroendestödsteam.

Fenix beroendestödsteam kommer att bestå av 10 behandlingssekreterare som arbetar ut mot brukarnas hem som kan vara ordinärt boende eller något av kommunens boendeformer. I Uddevalla finns många olika boendeformer, akutboende, drogfritt träningsboende, boende med eget kontrakt osv. Arbetet kring boendena sker i nära samverkan med fastighetsförvaltare och fastighetsskötare på Samhällsbyggnadsförvaltningen.

Arbetsuppgifter
Vi söker en vaktmästare som med stort initiativtagande och serviceinriktat arbetssätt vill se till att verksamheten kan fungera utan hinder. I dina arbetsuppgifter kommer bl.a. ingå följande: In- och utflytt ur våra boenden, mindre reparationer, beställning av städ, flytt av möbler, återvinning samt ansvara för lagerhållning och inköp av inventarier för våra boenden. Vidare ingår även ansvar för bilarna som finns i verksamheten samt nyckel-/tagghantering.

Du behöver ha ett engagemang och gott bemötande av målgruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med lämplig inriktning och tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och färdigheter vi bedömer krävs för att fungera inom yrket. Som person är du ansvarsfull. Du behöver vara mycket självgående och kunna lösa uppgifterna på egen hand inom ditt arbetsområde. Du behöver ha personlig mognad, vara mycket serviceinriktad samt ha god initiativ- och samverkansförmåga.

För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso- och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning.

Krav på B-körkort

Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringen så tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut. Vänta inte med att skicka in din ansökan!

Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Vikarierande Vaktmästare

Ansök    Jun 9    Uddevalla kommun    Kontorsvaktmästare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Uddevalla Vuxenutbildning bedriver utbildning och kompetensutveckling för vuxna.

Hos oss kan man studera allt från grundskolenivå till yrkeshögskoleutbildning. På vuxenutbildningen får du möjlighet att möta och arbeta med elever som är flerspråkiga och har olika kulturell bakgrund.


?Nu söker vi en vikarierande vaktmästare till oss under 1 år med möjlighet att förlängning.?


Arbetsuppgifter ?

Du kommer att samarbeta med vår nuvarande tekniker och planera samt hantera inköp och leveranser, samordna och förbereda inför event, laga olika utrustningar som tillhör vuxenutbildningen bland annat. I arbetsuppgifterna ingår även att flytta möbler, datorer och övrig utrustning mellan olika rum/byggnader.


Kvalifikationer

• Vaktmästarerfarenhet eller liknande, mycket god datakunskap, kunskap i Office-paketet.
• Lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är önskvärt.
• God kommunikativ förmåga i svenska språket, i såväl tal som skrift.
• Körkort klass B och färdighet att använda släpkärra.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är serviceinriktad.
• Du ska vara självgående och kunna lösa uppgifterna på egen hand inom ditt arbetsområde.
• Du ska vara kulturellt medveten, ha en positiv inställning och ha en god samarbetsförmåga.
• Du har god fysisk hälsa då tjänsten innebär att du går mycket och även utför en del tunga lyft.

 

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
 

För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Trollhättan och Uddevalla

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.Vi söker ytterligare en medarbeta... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.Vi söker ytterligare en medarbetade till vårt kontor inom Kontorsservice i Trollhättan/Uddevalla. Idag är det fyra personer som arbetar i teamet och teamet servar ca 300 medarbetare på Försäkringskassan och Statens servicecenter. Kontorsservice i Trollhättan/Uddevalla tillhör en större enhet och har kolleger på andra orter i Västra Götaland.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du servar Försäkringskassan och Statens servicecenter med bla lokalförvaltning, fysisk säkerhet, kontorsmaterial, post/gods och IT. Vissa arbetsuppgifter kräver fördjupning inom området.

Att informera och förklara är en viktig del av arbetet.

Du planerar och tar ansvar för den dagliga verksamheten både tillsammans med kollegorna i teamet och genom självständiga beslut. Du jobbar proaktivt med kontinuerliga förbättringsåtgärder inom området och du är delaktig i verksamhetsutvecklande arbete. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösningen.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har god teknisk förståelse
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Du kommer att arbeta på kontoret både i Trollhättan och Uddevalla. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Då denna tjänst är säkerhetsklassad kommer vi genomföra en säkerhetsprövning. Svenskt medborgarskap är ett villkor och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Kontaktpersoner
Chef: Cecilia Delborn, tel 010-119 54 06 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg 010- 113 10 47  (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Daniel Källström, tel 010–119 61 29, Saco-S: Helen Dahlberg, tel 010-111 32 45. Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2 februari. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre

Vaktmästare

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Uddevalla Vuxenutbildning bedriver utbildning och kompetensutveckling för vuxna.

Hos oss kan man studera allt från grundskolenivå till yrkeshögskoleutbildning. På vuxenutbildningen får du möjlighet att möta och arbeta med elever som är flerspråkiga och har olika kulturell bakgrund.


Nu söker vi en vaktmästare till oss!



Arbetsuppgifter
Du kommer att samarbeta med vår nuvarande tekniker och planera samt hantera inköp och leveranser, samordna och förbereda inför event, laga olika utrustningar som tillhör vuxenutbildningen bland annat. I arbetsuppgifterna ingår även att flytta möbler, datorer och övrig utrustning mellan olika rum/byggnader.

Kvalifikationer

•  Vaktmästarerfarenhet eller liknande, mycket god datakunskap, kunskap i Office-paketet.

•  Lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är önskvärt.

•  God kommunikativ förmåga i svenska språket, i såväl tal som skrift.

•  Körkort klass B och färdighet att använda släpkärra.

•  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är serviceinriktad.

•  Du ska vara självgående och kunna lösa uppgifterna på egen hand inom ditt arbetsområde.

•  Du ska vara kulturellt medveten, ha en positiv inställning och ha en god samarbetsförmåga.

•  Du har god fysisk hälsa då tjänsten innebär att du går mycket och även utför en del tunga lyft.




För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn, samt för all verksamhet enligt LSS, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Servicetjänsteman med kontorsansvar

Ansök    Jan 20    Skatteverket    Kontorsvaktmästare
Tycker du om att ge service i kontorsmiljö? Att ta ansvar och ge det där lilla extra? Vi söker nu en servicetjänsteman med kontorsansvar till Kontorsservice i Uddevalla. Om jobbet Rollen som kontorsansvarig kommer att innebära att du är ansvarig för hela kontorsservicen på orten. Du driver och leder lämpliga forum mot verksamhet och kund för information och dialog. Du jobbar operativt som en del i teamet samtidigt som du har kontakt med övriga samordnar... Visa mer
Tycker du om att ge service i kontorsmiljö? Att ta ansvar och ge det där lilla extra? Vi söker nu en servicetjänsteman med kontorsansvar till Kontorsservice i Uddevalla.

Om jobbet
Rollen som kontorsansvarig kommer att innebära att du är ansvarig för hela kontorsservicen på orten. Du driver och leder lämpliga forum mot verksamhet och kund för information och dialog. Du jobbar operativt som en del i teamet samtidigt som du har kontakt med övriga samordnare samt sektionschef för att löpande utveckla verksamheten i positiv riktning framåt.

Vi erbjuder service i kontorsmiljö främst i form av arbetsuppgifter inom arbetsplatsservice, såsom hantera felanmälningar, beställningar, tjänstekortshantering, hantering av behörigheter, tjänstebilshantering och viss godshantering. Med ditt serviceinriktade sätt och din önskan att leverera med kvalitet möter du såväl gruppens samt våra interna och externa kunders olika behov. Du har sinne för detaljer, tar initiativ och känner ansvar för dina arbetsuppgifter och för verksamheten. Personalansvar ingår ej i rollen.

Du tillhör Kontorsservice 9 inom Kontorsserviceenheten på Administrativa avdelningen med placering i Uddevalla. På vår sektion är vi 20 kollegor och vi finns i Borås, Uddevalla och Göteborg.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara serviceinriktad och ha gott bemötande
- trivas med att arbeta teambaserat men också självständigt
- har god förmåga att planera samt organisera ditt arbete
- vara ansvarstagande, driven och ta egna initiativ och kunna kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt
- ha goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift. 

Du ska även ha:

- en avslutad 2- eller 3-årig gymnasial utbildning med godkända betyg
- minst ett års aktuell erfarenhet från arbete med vaktmästeri och posthantering
- god kunskap och erfarenhet av operativt och administrativt servicearbete i kontorsmiljö
- erfarenhet av att vara ansvarig för samt leda och driva informationsmöten och forum för dialoger
- B-körkort.

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet från liknande arbetsuppgifter på Skatteverket eller annan myndighet. Det är också önskvärt att du har god digital mognad och vana av system/office-paketet.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!


Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Trollhättan och Uddevalla

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Ansvar och arbetsuppgifter Som Kontor... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter då du ska tillgodose behovet av kontorsservicetjänster hos Försäkringskassan och vissa andra myndigheter. Du inventerar behov och tillhandahåller stöd samt handlägger ärenden i enlighet med vedertagna rutiner och regelverk inom bla lokalförvaltning, fysisk säkerhet, lokalvård, kontorsmaterial, post och gods, IT med mera. Vissa arbetsuppgifter kräver fördjupning inom olika områden.

Du har kontakt med leverantörer, hanterar offerter, gör beställningar samt kontrollerar leveranser och fakturor mot avtal och andra styrdokument. Du gör även mätningar och kontroller, sammanställer och presenterar resultat i olika sammanhang. Att informera och förklara är en viktig del av arbetet.

Du planerar och tar ansvar för den dagliga verksamheten både tillsammans med kollegorna i teamet och genom självständiga beslut. Du jobbar proaktivt med kontinuerliga förbättringsåtgärder inom området och du är delaktig i verksamhetsutvecklande arbete. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösningen.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har god teknisk förståelse
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Du kommer att arbeta på kontoret både i Trollhättan och Uddevalla. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Då denna tjänst är säkerhetsklassad kommer vi genomföra en säkerhetsprövning. Svenskt medborgarskap är ett villkor och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Kontaktpersoner

Chef: Cecilia Delborn, tel 010-119 54 06 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Maria Esplund, tel 010-112 15 62 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Elisabeth Lindberg, tel 010-119 58 52, Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18. Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 27 april 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre