Lediga jobb som Leveranschef i Uddevalla

Se lediga jobb som Leveranschef i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Platschef

Ansök    Nov 30    A Hub AB    Leveranschef
Är du en person som alltid strävar efter att växa och utvecklas? Är du passionerad för att hjälpa kunder och känner dig bekväm i en ledande roll? Om du är intresserad av att vara en del av en framåtsträvande däckverkstad i trestadsområdet, så kan detta vara rätt chans för dig! För vår kunds räkning söker vi en platschef som önskar vara med på resan i ett entreprenörsdrivet bolag. Vi är en fullservice däckverkstad som gör allt inom däck och fälg. Som plat... Visa mer
Är du en person som alltid strävar efter att växa och utvecklas? Är du passionerad för att hjälpa kunder och känner dig bekväm i en ledande roll? Om du är intresserad av att vara en del av en framåtsträvande däckverkstad i trestadsområdet, så kan detta vara rätt chans för dig!

För vår kunds räkning söker vi en platschef som önskar vara med på resan i ett entreprenörsdrivet bolag. Vi är en fullservice däckverkstad som gör allt inom däck och fälg. Som platschef kommer du vara den operativa motorn i vår verksamhet och en verklig nyckelperson.

Dina arbetsuppgifter

- Som platschef har du ett övergripande drift-, budget- samt resultatansvar för anläggningen. Du ansvarar för att verksamheten utvecklas med lönsamhet, att kunderna är nöjda och att din personal trivs och är motiverade att prestera och utvecklas i sina roller.

- Förutom att utveckla samarbetet med befintliga kunder ingår även nykundsbearbetning där du knyter nya affärsmässiga kontakter, bokar in säljmöten, skriver offerter och avtal. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till VD/ägare.

- Du får även räkna med att vara behjälplig i allt arbete som äger rum på en däck- och bilverkstad, så som i kundmottagning, bilservice, reparation, montering och skifte av sommar- och vinterhjul.

Din profil

- Då rollen är kundfokuserad ser vi att du är serviceinriktad, utåtriktad och relationsskapande. Vidare är du trygg, lösningsorienterad och kan på ett lyhört och tillmötesgående sätt kommunicera med både kunder och kollegor.

- Du har erfarenhet av arbetsledande befattning i ett kundorienterat företag. För att lyckas och trivas i denna roll behöver du vara en naturlig ledare med god organisatorisk och planerande förmåga. Du trivs med att utveckla såväl människor som verksamheten.

- Vi ser också att du gärna har kunskap och erfarenhet av däck eller bilservicebranschen.

- Gymnasieexamen eller motsvarande, god datorvana samt ett B-körkort är krav.

- C kort är ett stort plus men inget krav.

Vi erbjuder dig

- Ett intressant och stimulerande arbete i ett expansivt företag som aktivt arbetar med att utveckla verksamheten. Arbetet innebär både frihet, stort ansvar samt stora möjligheter att påverka.

- Att bli en del av ett entreprenörsdrivet bolag innebär god arbetsmoral och laganda. Förutom att jobba nära dina medarbetare på verkstaden, kommer du samarbeta nära med VD/ägare för att utveckla verksamheten.

- Inför vår- och höstsäsong samlas platschefer, säljare samt övriga i ledningen för att dels gå igenom aktuella aktiviteter och förberedelser, men också för att ha trevligt ihop och stärka gemenskapen inom kedjan.

- Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas i din roll som ledare och tillhandahåller ledarprogram och ett antal andra internutbildningar, säljtävlingar och friskvårdsbidrag samt självfallet också kollektivavtal.

Ansökan
Tjänsten är på heltid.

Placeringsort är Uddevalla

Rekryteringsprocessen sköts av A-hub. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten tillsätts omgående. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att höra av dig till oss. [email protected] Visa mindre

Anticimex söker leveranschef - Uddevalla

Ansök    Nov 14    Anticimex AB    Leveranschef
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 10 000 anställda, varav 1 500 i Sverige, finns vi i 21 länder och omsatte under 2021 ca 10 miljarder SEK. Läs mer om oss på anticimex.se och https://karriar.anticimex.se/. ... Visa mer
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 10 000 anställda, varav 1 500 i Sverige, finns vi i 21 länder och omsatte under 2021 ca 10 miljarder SEK. Läs mer om oss på anticimex.se och https://karriar.anticimex.se/.

Anticimex är det moderna serviceföretaget som tack vare förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete och fokus på det förebyggande genomsyrar hela vår verksamhet. Anticimex värnar om mångfald och vet att olika bakgrunder och erfarenheter berikar oss som individer och företag, våra tjänster samt samarbetet med våra kunder.

Anticimex söker leveranschef - Uddevalla

Lockas du av jobba med ett av Sveriges ledande varumärken, duktiga medarbetare och spännande utveckling? Då finns möjlighet till en spännande roll i Anticimex organisation. Du kommer att leda, ansvara och utveckla vår kundservice och leveransplanering. Ditt uppdrag blir primärt att leda grupperna mot uppsatta mål, hand i hand med Anticimex värderingar. Rollen innefattar ett medarbetarstöd och coachning. Men minst lika viktigt skapar du effektivisering och affärsmöjligheter tack vare utvecklings- och förändringsarbete.

I huvudsak arbetar kundservice med inkommande och utgående samtal gällande skadedjur samt våra hustjänster. Som leveransplanerare planerar man våra teknikers tid och kundbesök utifrån geografi, specifik kompetens och prioritering. Tack vare din erfarenhet av sälj- och/eller relationsbyggande kundarbete förstår du vikten av att optimera planering, beläggning och mångfaldsarbete. Du ingår i regionens ledningsgrupp och är placerad i Uddevalla.

Vem är du?
Som ledare är du trygg och modig tack vare några års ledarerfarenhet och viss bakgrund inom kundservice. Du motiveras av att bygga relationer, är inlyssnande och vågar förändra med hjälp av mjuka armbågar. Du är öppen och har förmåga att skapa framgångsrika arbetssätt samtidigt som du kan förmedla det till din grupp. De stora och många kontaktytorna kräver god strukturell förmåga, självständighet och även ett sunt ifrågasättande.

Som bolag och organisation är vi inne i en spännande period. Det innebär möjligheter att utvecklas och att förändra. Du är därför trygg i och har erfarenhet av förändringsarbete och -ledning, förstår vikten av digitalisering och är van att arbeta mot uppsatta mål. Din erfarenhet av att utbilda andra ger ett mervärde till det engagerade teamet om tio medarbetare som du får ansvar för.

Anticimex erbjuder

• En ansvarsfull nyckelroll där du arbetar självständigt med stöd från dina kunniga kollegor och regionens administrativa ansvarspersoner
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling
• Frihet, ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
• Tjänstebil

Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2022-12-11. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Sandra Mether. Visa mindre

Leveranschef Teknisk förvaltning och Fastighetsservice

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Oavsett vad du söker, vad du br... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vi söker dig som vill leda och utveckla vår verksamhet inom vår fastighetsförvaltning.

I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. Marknadsområde Bohuslän Älvsborg har drygt 60 medarbetare. Verksamheten omfattar ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning och fastighetsservice.

Vad ska du göra?
Som leveranschef på Riksbyggen har du som huvudsaklig uppgift att säkerställa att tjänsteleveransen fungerar effektivt och med hög kvalitet. Det är i dagsläget en verksamhet med 10 medarbetare bestående av förvaltare, energiingenjör, drifttekniker och gruppchefer som i sin tur har ytterligare ca 40–50 fastighetsskötare och lokalvårdare i sina arbetsgrupper.
I ditt ansvar ingår att på ett affärsmässigt sätt säkerställa rätt bemanning, följa upp beläggningsgrad och delta i kalkylarbetet. Du ska utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare skapa långsiktigt god lönsamhet och nöjda kunder. Du deltar i budget och prognosarbetet samt uppföljning av resultat.

Tillsammans med övriga inom marknadsområdet kommer du att driva strategisk och långsiktig utveckling av vårt uppdrag.

Du är arbetsgivarens företrädare och ansvarar för att genom öppen dialog säkerställa och utveckla god arbetsmiljö och goda relationer med arbetstagarorganisationer. I ditt uppdrag ingår att representera Riksbyggen i några av våra kunders styrelser.
Du rapporterar till Marknadsområdeschefen och ingår i marknadsområdets ledningsgrupp

Vem är du?
Vi söker en ledare som är trygg och stabil i sig själv och har en god förmåga att kommunicera med medarbetare, kollegor och kunder. Du är lyhörd och kan möta dina medarbetare utifrån deras individuella behov. Du har god förmåga att inspirera, skapa engagemang och motivation i gruppen. Du är skicklig på att skapa delaktighet för att nå framgång.

Tillsammans med våra duktiga medarbetare förväntas du aktivt jobba mot våra gemensamma mål. Vi lägger stor vikt på ledarskap då ”den goda arbetsplatsen” är viktig hos oss.


Vi tror att din bakgrund är från fastighetsbranschen och att du har flera års erfarenhet av tjänsteproduktion samt av säsongsbemanning. Du har utbildning på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du ska ha arbetat i ledande befattning tidigare och erfarenhet av resultat- och budgetansvar är ett krav. Har du erfarenhet från styrelsearbete är det meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet från upphandling och upprättande av avtal med entreprenörer samt kunskap om AFF - fastighetsbranschens egen avtalsstruktur.

Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Uddevalla.

 

Ansökan och kontakt
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 14 augusti. Välkommen med din ansökan via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär. 

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Peter Lago, telefon: 0522 - 65 44 36


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film. Visa mindre

Anticimex Uddevalla söker en Leveranschef!

Ansök    Okt 20    Anticimex AB    Leveranschef
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 6100 anställda i 18 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2018 en sammanlagd omsättning på ca 6,5 miljarder kronor. Vill du jobba med ett av Sveriges ledande varumä... Visa mer
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 6100 anställda i 18 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2018 en sammanlagd omsättning på ca 6,5 miljarder kronor.

Vill du jobba med ett av Sveriges ledande varumärken, duktiga medarbetare och spännande utveckling? Är du en organiserad och strukturerad ledare som gillar förändring och att uppnå resultat? Vi letar efter en positiv, driftig och engagerad Leveranschef till Anticimex!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att leda, ansvara och utveckla vår kundservice samt leveransplanering. I huvudsak arbetar kundservice med inkommande och utgående samtal gällande skadedjur samt våra hustjänster. Som leveransplanerare planerar man teknikers tid utifrån geografi, kompetens och vart teknikerna behövs mest för stunden.
Ditt uppdrag blir att leda grupperna mot uppsatta mål och i enlighet med Anticimex värderingar. Då Anticimex är under en administrativ förändringsresa så kommer du att vara den drivande i detta utvecklings- och förbättringsarbete samt delta operativt i den dagliga verksamheten som i perioder innebär ett högt arbetstempo. Tjänsten är placerad i Uddevalla och du tillhör region Västra Götaland.

Vi erbjuder dig
• Introduktion och intern utbildning – ett arbete där du arbetar självständigt med stöd från dina kunniga kollegor och regionens administrativa ansvarspersoner
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
• Tjänstebil

Vi är stolta över våra värderingar: Trust, Innovation, Passion - de genomsyrar hela företaget. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.

Vi söker dig som
• Tidigare har arbetat med ledarskap och har kompetens från att arbeta mot uppsatta mål inom kundservice/leveransplanering/logistik
• Är coachande, kommunikativ och närvarande i ditt ledarskap
• Du har en god förmåga att se hur förändringar påverkar din organisation och drivs av att leda förändringar som gör skillnad
• Du kan tydligt samt ödmjukt sätta rätt förväntningar på dina medarbetare
• Ditt mål är att leda gruppen mot service i världsklass!

Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 14 nov. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Sandra Mether. Visa mindre