Lediga jobb som Skattehandläggare i Uddevalla

Se lediga jobb som Skattehandläggare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Handläggare inom fastighetsområdet

Ansök    Feb 7    Skatteverket    Skattehandläggare
Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som fastighetshandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Var med och gör samhället möjligt!   Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden inom fastighetstaxering för hela Sverige inom alla fastighetstyper. Det innebär bland annat att du analyserar och bedömer olika typer av u... Visa mer
Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som fastighetshandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Var med och gör samhället möjligt!

 

Om jobbet
Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden inom fastighetstaxering för hela Sverige inom alla fastighetstyper. Det innebär bland annat att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. I arbetet ingår kontakt med privatpersoner och företag, både genom att hämta in kompletteringar i handläggning via telefon, e-post och brev och genom att svara på frågor från kunder i telefon och via e-post.

Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra är mer komplexa. Du behöver därför vara trygg i att fatta beslut och trivas med att ha kundkontakt.

Tillsammans med ditt team planerar du din egen arbetsdag och driver ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att delvis arbeta på distans.

Du tillhör en sektion på folk- och fastighetsavdelningen med placering i Uddevalla. Enheten har totalt 13 sektioner med ca 250 medarbetare, varav 8 sektioner handlägger fastighetstaxering.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- arbeta effektivt och handlingskraftigt
- vara flexibel och ha förmåga att anpassa dig till nya arbetssätt
- vara bra på att arbeta i team och stötta andra för att nå gemensamma mål
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap eller en avslutad fastighetsmäklarutbildning alternativt avslutad gymnasieutbildning kombinerat med aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning som inneburit att du har fattat beslut.

Det är önskvärt om du har aktuell erfarenhet av handläggning av fastighetstaxering. Det är även önskvärt om du har aktuell relevant erfarenhet av handläggning som inneburit att du har fattat beslut, inom offentlig verksamhet.

Arbetslivserfarenhet från fastighetsmäklarföretag, bank eller fastighetsbolag och/eller att du har en värderingsteknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet är också önskvärt.




Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Sommarjobb - Skattehandläggare hantering av ombud

Ansök    Jan 24    Skatteverket    Skattehandläggare
Har du en avslutad gymnasieutbildning och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit gymnasieexamen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Privatpersoner och företag kan anmäla ett ombud om de vill att någon annan ska kunna anv... Visa mer
Har du en avslutad gymnasieutbildning och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit gymnasieexamen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Privatpersoner och företag kan anmäla ett ombud om de vill att någon annan ska kunna använda Skatteverkets e-tjänster för deras räkning. Du arbetar med att handlägga dessa anmälningar.

Som ny får du en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera arbetet. Sedan driver du självständigt dina ärenden utifrån lagar och regler, och du samverkar med andra när det behövs. Ibland behöver du kontakta privatpersonen eller företaget via telefon eller brev för att få den information som behövs för att kunna besluta i ett ärende. 

Du har en flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör företagsbeskattningsavdelningen och arbetar på enhet 9. Din placering är i Uddevalla.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

-  en gymnasieexamen med grundläggande behörighet till högskola/universitet
- aktuell arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete, till exempel från offentlig verksamhet, byrå, försäkringsbolag eller bank. 

 

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med juni till och med augusti 2025. 

I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha bifogat ditt studieintyg/betyg vid sista ansökningsdag. 

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetspsykologiska tester.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning

Ansök    Apr 6    Skatteverket    Skattehandläggare
Vill du jobba på myndigheten med högst förtroende? För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb hos oss på Skatteverket. Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder i telefon på Skatteupplysningen. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt!   Om jobbet På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansik... Visa mer
Vill du jobba på myndigheten med högst förtroende? För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb hos oss på Skatteverket.

Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder i telefon på Skatteupplysningen. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt!

 

Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa vilket gör att du ständigt utvecklas inom skatteområdet. Frågorna kommer främst via telefon men också via andra kanaler. 

I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till stor del kan påverka själv inom ramen för våra öppettider. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

 

På https://skatteverket.se/skatteupplysningen berättar en av våra medarbetare om hur det är att jobba hos oss.

Du tillhör en av två sektioner på upplysningsenhet 2 på kundmötesavdelningen i Uddevalla. På en sektion är vi cirka 20 kollegor.



Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du: - ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- kunna förmedla kunskap och information sakligt och tydligt
- ha god samarbetsförmåga
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
- kunna hantera och analysera informationsflöden.

Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng före 1/7 2007) eller avsluta en högskoleutbildning inom en nära framtid, alternativt flerårig erfarenhet från Skatteverket
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom service och kommunikation
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Fastighetshandläggare

Ansök    Sep 7    Skatteverket    Skattehandläggare
Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som fastighetshandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Hos oss planerar du tillsammans med ditt team din egen arbetsvardag och driver teamets ärenden framåt. Du arbetar både självständigt och i samverkan med andra och bidrar kontinuerligt till att u... Visa mer
Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som fastighetshandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Hos oss planerar du tillsammans med ditt team din egen arbetsvardag och driver teamets ärenden framåt. Du arbetar både självständigt och i samverkan med andra och bidrar kontinuerligt till att utveckla vår verksamhet. Du arbetar nära dina kollegor i digitala team som är ortsöverskridande och tillsammans ansvarar ni för bland annat gemensam ärendehantering, planering och uppföljning, kompetensöverföring och utveckling i teamet och i verksamheten.

Vi arbetar idag med handläggning och utredning av ärenden inom fastighetstaxering för hela Sverige inom alla fastighetstyper. Det innebär bland annat att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. I arbetet ingår telefon- och e-postkontakt med privatpersoner, ombud och företag genom att hämta in information och genom att svara på frågor. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra är mer komplexa.

I arbetet som handläggare behöver du ständigt se till kundens hela situation för att förstå och kunna skapa rätt förutsättningar för kunden. Det kan till exempel innebära att du som handläggare samverkar med andra myndigheter, kommuner eller företag. Du behöver även vara flexibel och trygg i att arbeta utifrån verksamhetens behov, oavsett arbetsuppgift, eftersom förändringstakten i samhället är hög och vårt uppdrag anpassas efter omvärlden. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en sektion på folk- och fastighetsavdelningen med placering i Uddevalla där det jobbar ca 40 medarbetare. Enheten har verksamhet i Söderhamn, Kristianstad, Uddevalla och Enköping.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- arbeta effektivt och handlingskraftigt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta i team och stötta andra för att nå gemensamma mål
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut
- vara förändringsbenägen, utvecklingsorienterad och ha förståelse för digitaliseringens påverkan i samhället.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap eller en fastighetsmäklarutbildning om minst 120 hp alternativt avslutad 2-årig YH/KY-utbildning inom ekonomi eller juridik alternativt avslutad relevant gymnasieutbildning kombinerat med några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av handläggning/beslutsfattande.

Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom fastighetsområdet exempelvis från fastighetsmäklarföretag, bank eller fastighetsbolag. Det är även önskvärt att du har en värderingsteknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet inom området.

Vi ser det också som önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Intervjuer planeras hållas under vecka 40.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Sommarjobb - Skattehandläggare

Ansök    Jan 22    Skatteverket    Skattehandläggare
Studerar du juridik eller ekonomi och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med att handlägga ansökningar från personer som behöver särskild inkomstskatt eller en int... Visa mer
Studerar du juridik eller ekonomi och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Du arbetar med att handlägga ansökningar från personer som behöver särskild inkomstskatt eller en internationell A-skatt.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Arbetet innebär handläggning av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper främst avseende internationell beskattning såsom begränsad och obegränsad skattskyldighet, väsentlig anknytning m.m.

Du tillhör personbeskattningsavdelningen och arbetar på personbeskattningsenhet 6 eller 7. Din placering är i Jönköping eller Uddevalla. På vår sektion är vi 22 respektive 20 personer.

 

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik alternativt en pågående (minst 200 godkända YH-poäng) eller nyligen avslutad YH-utbildning inom ekonomi eller juridik. 
- Aktuell arbetslivserfarenhet av administrativt eller handläggande arbete, till exempel från offentlig verksamhet, byrå, försäkringsbolag eller bank.

Det är önskvärt om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom internationell beskattning på Skatteverket. 

 

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med 1 maj till och med 31 augusti 2025.

Anställningen är på heltid. Det finns under maj möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare då ledighet kan beviljas för tentamen, seminarium och föreläsningar efter avstämning med ansvarig chef. Det förekommer gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro under maj månad.

I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha bifogat ditt studieintyg/betyg vid sista ansökningsdag. 

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetspsykologiska tester.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

För att söka tjänsten vänligen klicka på länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2025/14.

https://skatteverket.varbi.com/se/apply/positionquick/787814/

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Sommarjobba som Skattehandläggare

Ansök    Jan 16    Skatteverket    Skattehandläggare
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med omväxlande arbetsuppgifter så som handläggning och utredning av varierande omfattning... Visa mer
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Du arbetar med omväxlande arbetsuppgifter så som handläggning och utredning av varierande
omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, e-post och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. De ärenden som du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skatteavdelningen och arbetar på skatteenhet 23. Din placering är i Uddevalla. 

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket eller har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik som exempelvis ekonomiassistent, försäkringshandläggare eller sommarnotarie/domstolshandläggare etc.

Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail. Det är även önskvärt om du har godkända högskolepoäng i beskattningsrätt.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med 17 april till och med 18 augusti.

Anställningen är på heltid. Det finns under april och maj möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare då ledighet kan beviljas för tentamen, seminarium och föreläsningar efter avstämning med ansvarig chef. Det förekommer gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro under april och maj månad.

I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Sommarjobb - Skattehandläggare

Ansök    Jan 16    Skatteverket    Skattehandläggare
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med omväxlande arbetsuppgifter så som handläggning och utredning av varierande omfattning... Visa mer
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet

Du arbetar med omväxlande arbetsuppgifter så som handläggning och utredning av varierande
omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, e-post och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. De ärenden som du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skatteavdelningen och arbetar på skatteenhet 23. Din placering är i Uddevalla. 

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket eller har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik som exempelvis ekonomiassistent, försäkringshandläggare eller sommarnotarie/domstolshandläggare etc.

Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att bemöta människor med olika bakgrund via telefon eller mail. Det är även önskvärt om du har godkända högskolepoäng i beskattningsrätt.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med 17 april till och med 18 augusti.

Anställningen är på heltid. Det finns under april och maj möjlighet att kombinera eventuella studier med arbetet som skattehandläggare då ledighet kan beviljas för tentamen, seminarium och föreläsningar efter avstämning med ansvarig chef. Det förekommer gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro under april och maj månad.

I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare inom fastighetsområdet

Ansök    Okt 21    Skatteverket    Skattehandläggare
Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som fastighetshandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Var med och gör samhället möjligt!  Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden inom fastighetstaxering för hela Sverige inom alla fastighetstyper. Det innebär bland annat att du analyserar och bedömer olika typer av u... Visa mer
Har du ett intresse för fastigheter och vill sätta ett värde på Sverige tillsammans med kunniga kollegor? Som fastighetshandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Var med och gör samhället möjligt! 

Om jobbet


Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden inom fastighetstaxering för hela Sverige inom alla fastighetstyper. Det innebär bland annat att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. I arbetet ingår kontakt med privatpersoner och företag, både genom att hämta in kompletteringar i handläggning via telefon, e-post och brev och genom att svara på frågor från kunder i telefon och via e-post. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra är mer komplexa.

Du planerar tillsammans med ditt team din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet, och vill nå dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas utifrån den föränderliga omvärld vi lever i. Du tar ansvar och trivs att vara med och utveckla verksamheten. 

Du tillhör en sektion på folk- och fastighetsavdelningen med placering i Uddevalla där det jobbar ca 20 medarbetare. Enheten har totalt 13 sektioner med ca 250 medarbetare.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- arbeta effektivt och handlingskraftigt
- vara bra på att arbeta i team och stötta andra för att nå gemensamma mål
- vara analytisk och ha förmåga att fatta beslut
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara utvecklingsorienterad och ha förståelse för digitaliseringens påverkan i samhället.



Du ska även ha:

-  högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap eller en fastighetsmäklarutbildning alternativt avslutad gymnasieutbildning kombinerat med några års aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning eller administration som huvudsaklig arbetsuppgift.

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av arbete inom fastighetsområdet exempelvis från fastighetsmäklarföretag, bank eller fastighetsbolag och/eller att du har en värderingsteknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. 

Vi ser det också som önskvärt att du har aktuell relevant erfarenhet av handläggning och/eller administration inom offentlig verksamhet.

Bra att veta

Anställningarna är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare för skattefrågor inom vår skatteupplysning

Ansök    Apr 4    Skatteverket    Skattehandläggare
För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på vår kundsupport Skatteupplysningen. Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt!   Om jobbet På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller föret... Visa mer
För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på vår kundsupport Skatteupplysningen.

Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. Var med och gör samhället möjligt!

 

Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till viss del kan påverka själv. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

På https://skatteverket.se/skatteupplysningen berättar en av våra medarbetare om hur det är att jobba hos oss.

Vi utökar nu vår verksamhet i Uddevalla, och du kommer att tillhöra en av två sektioner på Upplysningsenhet Västra inom Kundmötesavdelningen. Din placeringsort är Uddevalla. På en sektion är vi cirka 20 kollegor.



Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du: - ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- kunna förmedla kunskap och information sakligt och tydligt
- ha god samarbetsförmåga
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
- kunna hantera och analysera informationsflöden.

Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom för tjänsten relevant område, alternativt avsluta inom en nära framtid
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- erfarenhet av informationssökning i databaser och på internet.

Det är önskvärt om du har studerat ekonomi på högskolenivå och/eller har erfarenhet från arbete inom service, kommunikation och information.


Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare inom beskattning av företag och privatpersoner

Ansök    Feb 14    Skatteverket    Skattehandläggare
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer ... Visa mer
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet
Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, brev och digitala brevlådor i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid.  Du jobbar antingen med moms, företagsregistrering, arbetsgivaravgifter, inkomstskatt eller med flera områden samtidigt. Du kan även få arbeta med internationellt material. Arbetets innehåll och komplexitet kan variera och beror på verksamhetens behov.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. 

Du tillhör en skattesektion på skatteenhet 23 på Skatteavdelningen, med placering i Uddevalla. På vår enhet är vi ca 130 kollegor.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål 
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik alternativt flerårig aktuell och relevant erfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomi eller juridik, till exempel från redovisning, revision eller utredande uppgifter på myndighet. 

Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom ekonomi eller juridik, till exempel från redovisning, revision eller utredande uppgifter på myndighet. 

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Skattehandläggare inom inkomstbeskattning

Ansök    Jan 24    Skatteverket    Skattehandläggare
Söker du ett givande och intressant jobb? Vi på Skatteverket söker nu förstärkning till vår skatteverksamhet. Kanske har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Om jobbet Du arbetar med beskattning av privatpersoner, d v s inkomstbeskattning. Handläggningen och utredningarna är av varierande o... Visa mer
Söker du ett givande och intressant jobb? Vi på Skatteverket söker nu förstärkning till vår skatteverksamhet.

Kanske har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Om jobbet
Du arbetar med beskattning av privatpersoner, d v s inkomstbeskattning. Handläggningen och utredningarna är av varierande omfattning och komplexitet. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar i kontakt med privatpersoner. Med stöd av lagar och regler gör du bedömning av underlaget och fattar beslut. De ärenden som du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skatteavdelningen och arbetar på skatteenhet 23. Din placering är i Uddevalla. På vår sektion är vi cirka 18 personer.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut.

Du ska även ha:

- nyligen studerat 180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt en pågående högskoleutbildning om 180 hp inom ekonomi eller juridik och ha aktuell arbetserfarenhet av handläggande arbetsuppgifter på Skatteverket.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket eller har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik som exempelvis ekonomiassistent, försäkringshandläggare eller sommarnotarie/domstolshandläggare etc. 

Det är även önskvärt om du har erfarenhet av kundservice och att bemöta människor med olika bakgrund. Det är även önskvärt om du har godkända högskolepoäng i beskattningsrätt.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med 2022-04-19 till och med 2022-08-31.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Sommarjobb som skattehandläggare inom kundserviceområdet

Ansök    Apr 13    Skatteverket    Skattehandläggare
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Brinner du för att ge bra service och trivs i mötet med kund så kommer du trivas bra hos oss. Som skattehandläggare inom kundserviceområdet får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Om jobbet Du arbetar med a... Visa mer
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Brinner du för att ge bra service och trivs i mötet med kund så kommer du trivas bra hos oss.

Som skattehandläggare inom kundserviceområdet får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Om jobbet

Du arbetar med att ge information till allmänheten genom att svara på frågor om personbeskattning via telefon. Du är ansiktet utåt för Skatteverket och ger god service till våra medborgare. Du har telefonen som främsta verktyg och de ärenden du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du besvarar sedan självständigt dina ärenden per telefon och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. Under sommaren kommer skatteupplysningen ha något kortare öppettider under vecka 26-33.

Du tillhör kundmötesavdelningen och arbetar på skatteupplysningen. Din placeringsort är Uddevalla. Det finns även möjlighet att vara placerad i Göteborg om du så önskar. På vår sektion i Uddevalla är vi ca 20 personer.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska

Du ska även ha:

- en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket. Det är även önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom kundsupport där du besvarat frågor via telefon eller i personliga möten t ex som kundtjänstmedarbetare eller försäkringshandläggare.

Det är också önskvärt om du har godkända högskolepoäng i beskattningsrätt.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med 17 maj till och med 27 augusti, med eventuell möjlighet till förlängning.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

För att söka tjänsten vänligen klicka på länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2021/526.

https://skatteverket.varbi.com/se/apply/positionquick/395825/?where=4

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Sommarjobba som skattehandläggare

Ansök    Jan 14    Skatteverket    Skattehandläggare
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket. Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av varierande omfattning och komplexititet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika t... Visa mer
Studerar du ekonomi eller juridik och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Kanske har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning av varierande omfattning och komplexititet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, e-post och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. De ärenden som du hanterar ställer krav på snabbhet och effektivitet.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du driver sedan självständigt dina ärenden och samverkar med andra. Arbetet innebär hantering av olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör enhet 23 som har verksamhet i både Uddevalla och Skövde. Din placering är i Uddevalla. På sektionen är vi 20 personer.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du ska även ha:

- en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180hp inom ekonomi eller juridik.

Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete på Skatteverket eller aktuell och relevant erfarenhet av kundservice där du besvarat inkommande frågor via telefon, e-post eller personliga möten. Det är även önskvärt att du har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik eller godkända högskolepoäng i skatterätt.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad från och med 2020-04-27 till 2020-08-28, med eventuell möjlighet till förlängning. Du jobbar heltid, men under april och maj månad finns det möjlighet att kombinera dina studier med arbetet som skattehandläggare då ledighet kan beviljas för tentamen, seminarium och föreläsningar efter avstämning med ansvarig chef. Under juni månad kan enstaka ledigheter beviljas för tentamen eller seminarium efter avstämning med ansvarig chef. Det förekommer gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro under april och maj månad.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

KOPIA AV Handläggare inom person- och företagsbeskattning

Ansök    Okt 29    Skatteverket    Skattehandläggare
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in komplette... Visa mer
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra är mer komplexa och kräver djupare utredningar. Du jobbar med moms, företagsregistrering, arbetsgivaravgifter, inkomstskatt eller med flera områden samtidigt

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en skattesektion på skatteenhet 23 på Skatteavdelningen, med placering i Skövde eller Uddevalla. På vår enhet är vi ca 130 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha:

- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi eller juridik alternativt 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik.
- minst 2 års arbetslivserfarenhet inom juridik och ekonomi. 

Det är önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom redovisning eller revision.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader

https://skatteverket.varbi.com/center/tool/position/297708/edit/PÃ¥ skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

För att söka tjänsten vänligen klicka på länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer: 2019/952

  https://skatteverket.varbi.com/se/what:job/jobID:296908/type:job/where:4/apply:1

https://skatteverket.varbi.com/se/what:job/jobID:296908/type:job/where:4/apply:1

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare med fokus på skattefrågor inom vår skatteupplysning

Ansök    Apr 29    Skatteverket    Skattehandläggare
För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på Skatteupplysningen. Med ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor.  Om jobbet På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemö... Visa mer
För dig som brinner för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information finns ett utvecklande jobb på Skatteupplysningen.

Med ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder. Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor. 

Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om skatt från privatpersoner eller företag. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. Vissa frågor är enkla och går snabbt att besvara medan andra är mer komplexa.

I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom skatteområdet.

Skatteupplysningen har öppet mellan klockan 08:00 - 18:00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi klockan 16:00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov.

Du tillhör Skatteupplysningsenhet Västra och din placering är i Uddevalla. På vår sektion är vi ca 20 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling med en god balans mellan arbete och fritid

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- ha ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
- ha förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lätt formulerat
- ha förmåga att stödja och samverka och bidra till en god arbetsmiljö
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
- stimuleras av och kunna arbeta i ett högt tempo.

Du ska även ha:

- en högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, alternativt ha flerårig arbetslivserfarenhet av beskattningsfrågor på Skatteverket
- ha god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift
- ha goda kunskaper om informationssökning och digitala medier

Det är önskvärt att du har studerat ekonomi på högskolenivå och/eller har erfarenhet från arbete inom service, kommunikation och information.

Bra att veta
Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan tillämpas.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna. Intervjuer kommer att ske under veckorna 23 och 24.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!


Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare med varierande uppgifter inom beskattningsområdet

Ansök    Apr 5    Skatteverket    Skattehandläggare
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteri... Visa mer
Är du ekonom eller jurist och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Om jobbet
Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du jobbar antingen med inkomstskatt, moms, arbetsgivaravgifter, företagsregistrering eller med flera områden samtidigt.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov i kombination med din kompetens och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter och en viktig uppgift är att besvara frågor från allmänheten. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skatteenhet 23 på Skatteavdelningen. Din placering är i Uddevalla. På enheten är vi i dag 140 kollegor, där vi främst arbetar med företagsregistrering, moms, arbetsgivaravgifter och beskattning av företag och privatpersoner.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara serviceinriktad och bemöta andra med respekt och vänlighet
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- stimuleras av att hantera många ärenden parallellt och att arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i ditt arbete.

Du ska även ha:

- en högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180p som är avslutad eller kommer att avslutas inom kort eller ha förvärvat motsvarande genom mångårigt arbete på Skatteverket.

Det är önskvärt om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete inom Skatteverket/annan offentlig verksamhet eller arbetserfarenhet inom redovisning/revision.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!


Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre

Handläggare med varierande uppgifter inom beskattningsområdet

Ansök    Apr 5    Skatteverket    Skattehandläggare
Är du redovisningsekonom eller liknande och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter. Om jobbet Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär ... Visa mer
Är du redovisningsekonom eller liknande och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare inom beskattning har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.

Om jobbet
Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du jobbar antingen med inkomstskatt, moms, arbetsgivaravgifter, företagsregistrering eller med flera områden samtidigt.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov i kombination med din kompetens och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter och en viktig uppgift är att besvara frågor från allmänheten. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör skatteenhet 23 på Skatteavdelningen. Din placering är i Uddevalla. På enheten är vi idag 140 kollegor, där vi främst arbetar med företagsregistrering, moms, arbetsgivaravgifter och beskattning av företag och privatpersoner. Du kommer bli placerad på Skattesektion 3 och dina arbetsuppgifter är att arbeta med ansökningar om företagsregistrering med många externa kontakter och ett brett arbetsfält i flera skatteslag.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara serviceinriktad och bemöta andra med respekt och vänlighet
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- stimuleras av att hantera många ärenden parallellt och att arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvaliteten i ditt arbete

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning och en KY-utbildning/ YH- utbildning om 80KY/400YH-poäng inom ekonomi eller juridik eller ha några års aktuell arbetslivserfarenhet från antingen ekonomi-, juridik-, redovisnings- eller revisionsarbete eller relevant arbetserfarenhet från offentlig verksamhet t.ex. Skatteverket.

Det är önskvärt om du har kännedom om företagares villkor och förutsättningar.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!


Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt. Visa mindre