Lediga jobb Experis i Uddevalla

Se alla lediga jobb från Experis i Uddevalla. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uddevalla som finns inom det yrket.

Projektledare Ombyggnad till Riksbyggen

Ansök    Feb 13    Experis    Byggnadskonsult
Nu har du möjlighet att bli Riksbyggens nya Projektledare till Ombyggnad i Uddevalla. Vi söker dig som älskar att jobba med kunder och i projektform. Har du dokumenterad erfarenhet som projektledare av ombyggnadsarbeten eller motsvarande? Då kan du vara den person vi söker. Vi erbjuder dig ett flexibelt och utmanande jobb med stor möjlighet att vara med och påverka. Läs mer och ansök nedan. Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boen... Visa mer
Nu har du möjlighet att bli Riksbyggens nya Projektledare till Ombyggnad i Uddevalla. Vi söker dig som älskar att jobba med kunder och i projektform. Har du dokumenterad erfarenhet som projektledare av ombyggnadsarbeten eller motsvarande? Då kan du vara den person vi söker. Vi erbjuder dig ett flexibelt och utmanande jobb med stor möjlighet att vara med och påverka. Läs mer och ansök nedan.

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!

Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. Nu söker vi dig som vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Denna tjänst är placerad i Uddevalla.

Du kommer ingå i marknadsområde Ombyggnad Väst som har verksamhet i förutom Borås även Göteborg, Bohus/Älvsborg, Jönköping, Skaraborg och Värmland. MO Ombyggnad Väst är ett av 4 marknadsområden för ombyggnadsaffären i Riksbyggen.

Vad ska du göra?

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete som projektledare inom vår ombyggnadsverksamhet.

Som projektledare kommer du inta en roll där du driver och leder Riksbyggens underhålls- och ombyggnadsprojekt. Du blir en nyckelperson som ansvarar för hela ombyggnadsprocessen från analys av kundens boendemiljö och behov till färdigställande samt uppföljning av projektet fram till garantitidens slut. Du har huvudansvaret för dina projekt och resultat.

Arbetet innebär att du har ekonomisk uppföljning i projektets alla faser och ser till att tidsplanerna följs. Du är också ansvarig för kostnadskalkyler samt ÄTA-hantering. En viktig del i arbetet är att delta i möten med våra kunder som består av styrelserna för bostadsrättsföreningarna.

Som Projektledare arbetar du i en konsultativ roll med ett kund och- affärsmässigt fokus. I denna roll rapporterar du till Marknadsområdeschefen för MO Ombyggnad Väst.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för projekt, är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör eller motsvarande. Du bör ha dokumenterad erfarenhet som projektledare av ombyggnadsarbeten eller motsvarande. Du har lett projekt från programskede till genomförande och avslut.

Du är affärsorienterad, har förmåga att ha ett helhetsgrepp och du är kvalitetsmedveten.

Du inspirerar, engagerar och motiverar dina medarbetare. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper, bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker har inga problem att jobba självständigt och är van att jobba i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor.
För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet.

Vad kan Riksbyggen erbjuda dig?
Du får ett stort ansvar för att driva egna projekt. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan via http://www.riksbyggen.se/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/. Sista ansökningsdag 2020-03-01

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Välkommen med dina frågor till Maria Svedberg, tel: 0790-763749, email: [email protected]. Du kan även kontakta Marknadsområdeschef email: johan.sundlö[email protected] Visa mindre

Teknisk säljare till Alstor AB

Ansök    Sep 30    Experis    Account manager
Vill du kombinera ditt stora intresse för maskiner och skogsbruk med försäljning? Då kan rollen som Teknisk säljare hos Alstor vara något för dig. Här kommer du till ett bolag med stor passion för affärer, maskiner och skogsbruk. I denna roll får du möjlighet att jobba brett och sätta din egen prägel på din roll och bolaget. Varmt välkommen att läsa mer och ansöka nedan. Arbetsuppgifter I rollen som teknisk säljare hos Alstor kommer du att arbeta mot Als... Visa mer
Vill du kombinera ditt stora intresse för maskiner och skogsbruk med försäljning? Då kan rollen som Teknisk säljare hos Alstor vara något för dig. Här kommer du till ett bolag med stor passion för affärer, maskiner och skogsbruk. I denna roll får du möjlighet att jobba brett och sätta din egen prägel på din roll och bolaget. Varmt välkommen att läsa mer och ansöka nedan.

Arbetsuppgifter

I rollen som teknisk säljare hos Alstor kommer du att arbeta mot Alstors återförsäljare runt om i Sverige och utomlands och även direkt mot slutkund. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att sälja och demonstrera Alstors skogsmaskiner på mässor och ute hos kund. Andra arbetsuppgifter är att jobba med utveckling och merförsäljning på existerande kunder samt prospektering av nya kunder, arbeta fram säljmaterial, offerera och demo köra maskiner ute hos kund. Rollen innebär en del resor både inom Sverige och utomlands. Mellan 50-100 resdagar per år. Vår verksamhet genomsyras av mycket tätt samarbete mellan alla led i företaget. Vi jobbar med korta kommunikationsvägar och stort engagemang.

Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av teknisk försäljning med en praktisk läggning för problemlösning och en hands on mentalitet, alternativt har du stor teknisk kunskap inom vår bransch med en säljande personlighet. Vi ser gärna att du har ett gediget intresse för skogsbruk och maskiner. För att klara denna roll behöver du behärska engelska i tal och skrift och vara en duktig dataanvändare, gärna med förmåga att utveckla Alstors affär genom sociala medier.

Vi söker dig som är trygg i dig själv med ett stort intresse för att lära dig nytt. Du är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus. Social, ödmjuk och ordningsam är egenskaper som bra beskriver dig. Det är meriterande om du har BE och/eller C körkort.

Vad kan Alstor erbjuda dig?

På familjeföretaget Alstor bygger man skogsmaskiner med hjärtat. Vill du vara delaktig i ett högst engagerat, kvalitetsorienterat och drivet team så är detta rätt plats för dig. Bolaget är inne i en spännande utvecklingsfas där man har stor möjlighet att påverka riktningen. I denna roll har du stor möjlighet att påverka produktutvecklingen och jobba brett och vara involverad i många delar av verksamheten. Vi erbjuder rätt person en arbetsplats med stor gemenskap, korta beslutsvägar och teamkänsla.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Alstor med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 22/10. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Maria Svedberg på 079-0763749 alternativt [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

CAD ritare till Marinfloc S&P

Nu har du möjlighet att som CAD ritare bli en del av ett innovativt, kvalitetsorienterat och engagerat team på Marinfloc S&P i Varekil. Har du några års erfarenhet från CAD ritande eller kommer du direkt ifrån skolan? Trivs du med att jobba i ett bolag med familjekänsla, där man känner stolthet över sitt arbete? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Marinfloc Sales & Production (S&P) är företaget som verkar för miljön genom att erbjuda sina kunder rent v... Visa mer
Nu har du möjlighet att som CAD ritare bli en del av ett innovativt, kvalitetsorienterat och engagerat team på Marinfloc S&P i Varekil. Har du några års erfarenhet från CAD ritande eller kommer du direkt ifrån skolan? Trivs du med att jobba i ett bolag med familjekänsla, där man känner stolthet över sitt arbete? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Marinfloc Sales & Production (S&P) är företaget som verkar för miljön genom att erbjuda sina kunder rent vatten överbord från sina fartyg. Vi levererar en reningsanläggning som genom flockulering tar bort smuts och helt enkelt renar länsvatten och avloppsvatten ombord på fartygen. Vi följer sen upp med en organisation som ger kundservice i världsklass och vi garanterar funktion och kvarefterlevnad under fartygets/riggens livscykel. Vi finns för våra kunder genom engagemang, kunskap, erfarenhet och tillgänglighet.

Arbetsuppgifter

Din roll har två huvudinriktningar: kundspecifika ritningar och tillverkningsritningar.
Vi skräddarsyr system ut mot kund och all tillverkning sker på plats i våra lokaler. Vår teknikgrupp består av 7 personer som arbetar i projekt ut mot kund. Du ingår i denna grupp och din roll är att ta fram ritningsunderlag för utveckling och verifiering av nya tekniska lösningar enligt kravspecifikation åt kund. Utöver att arbeta i projekt arbetar du med att ta fram tillverkningsritningar gentemot produktion.

Att ta fram tillverkningsritningar till produktion kommer att vara ditt fokusområde i början av din anställning hos oss. Du ansvarar för att revidera, uppdatera och arkivera alla tillverkningsritningar.

På detta sätt kommer du att lära dig design och funktion på våra anläggningar vilket gör det lättare för dig att sedan designa skräddarsydda system gentemot kund. Vi håller på att implementera ett PDM (product data management) system som heter DDM. I detta ska vi hantera all dokumentation som ingår i projekten samt alla ritningar tillhörande vår produktion. Som CAD-ritare kommer du att arbeta i IronCAD och Draftsight för att sedan lägga in ritningarna i DDM. I ditt arbete har du kontakt med våra leverantörer.

Vem söker vi?

Som person är du strukturerad och noggrann. Du kan arbeta mot satta deadlines och avsluta det du påbörjat. Du är anpassningsbar när det gäller att arbeta mot olika projekt samtidigt. Du är hjälpsam och serviceinriktad både internt och externt. Du är duktig på att förvalta samtidigt som du förstår vikten av förbättringar.

Vi söker dig som har några års erfarenhet från mekanisk konstruktion alternativt kommer du direkt från högskole/KY utbildning. För att klara denna roll behöver du behärska CAD inom 3D och 2D. Du har minst ingenjörsutbildning på gymnasienivå och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du kommer gärna från tillverkande industri och du behöver ha ett tekniskt intresse och förståelse. Meriterande är om du tidigare har arbetat i projektform samt arbetat i ett PDM system.

Vad kan Marinfloc erbjuda dig?

Hos oss på Marinfloc får du möjligheten av utvecklas. Marinfloc S&P är ett bolag som ständigt strävar framåt och här kommer du till ett engagerat team genomsyrat av prestigelöshet. Din roll är varierande och du har stort mandat inom din roll. Vill du vara delaktig i ett kvalitetsorienterat, familjärt och drivet team så är detta rätt plats för dig. Bolaget är inne i en spännande utvecklingsfas där man har stor möjlighet att påverka riktningen. Vi erbjuder rätt person en arbetsplats med stor gemenskap, korta beslutsvägar och teamkänsla.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Marinfloc med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad, sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 16/1. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Rekryteringskonsult Maria Svedberg på 0790763749 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktutvecklare och Konstruktör till Alstor AB

Nu har du möjligheten att som Produktutvecklare/Konstruktör bli en del av ett starkt engagerat, kvalitetsorienterat och drivet team på Alstor. Har du några års erfarenhet från mekanisk konstruktion? Trivs du med att ta ett helhetsansvar från första skruv till färdig maskin? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Alstor är ett produktions och försäljningsföretag inom skogsmaskinbranschen med verksamhet i Dingle sedan 1997. Vi har försäljning av våra maskin... Visa mer
Nu har du möjligheten att som Produktutvecklare/Konstruktör bli en del av ett starkt engagerat, kvalitetsorienterat och drivet team på Alstor. Har du några års erfarenhet från mekanisk konstruktion? Trivs du med att ta ett helhetsansvar från första skruv till färdig maskin? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Alstor är ett produktions och försäljningsföretag inom skogsmaskinbranschen med verksamhet i Dingle sedan 1997. Vi har försäljning av våra maskiner i ett flertal länder och söker en driven och engagerad medarbetare som kan bidra till vår växande verksamhet. Söker du en ny utmaning i din yrkesroll som konstruktör? En roll där du kan få realisera dina idéer och vara en aktiv såväl som praktisk del i framtagningen av framtidens skogsmaskiner då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att arbeta med nykonstruktion och produktutveckling av Alstor 8x8, konstruktionsarbete med ritningsarbete i 3D samt ansvara för teknisk dokumentation.
Vår verksamhet genomsyras av mycket tätt samarbete mellan alla led i företaget. Din roll kommer att vara en central roll, i nära samarbete med produktion och företagsledning. Du ansvarar för att driva arbetet med att finna mekaniska lösningar, samverka med underleverantörer samt idrifttagande och kvalitetsuppföljning. Vi jobbar med korta kommunikationsvägar och stort engagemang. Vi ser gärna att du kan ta en aktiv del i vårt företags vidareutveckling där kunder och försäljning är en viktig del.

Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet från mekanisk konstruktion med en praktisk läggning för problemlösning. För att klara denna roll behöver du behärska CAD inom 3D och 2D. Du har minst ingenjörsutbildning på gymnasienivå och behärskar engelska i tal och skrift.

Som person är du kreativ, social och ansvarstagande. Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för produkten och som trivs med att ha ett stort mandat. Du sätter kunden i fokus och ser till att det finns lönsamhet i projekten du driver.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av solid works, har BE eller C körkort, erfarenhet av skog, skogsbruk eller skogsmaskiner och har goda kunskaper i tyska.

Vad kan Alstor erbjuda dig?

På familjeföretaget Alstor bygger man skogsmaskiner med hjärtat. Vill du vara delaktig i ett högst engagerat, kvalitetsorienterat och drivet team så är detta rätt plats för dig. Bolaget är inne i en spännande utvecklingsfas där man har stor möjlighet att påverka riktningen. På Alstor får du ta ett helhetsansvar för produkten och vara delaktig från första skruv till färdig maskin. Vi erbjuder rätt person en arbetsplats med stor gemenskap, korta beslutsvägar och teamkänsla.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Alstor med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad, sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 5/3. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Rekryteringskonsult Maria Svedberg på 0790763749 alternativt [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Leveranschef ekonomisk och teknisk förvaltning

Ansök    Jul 5    Experis    Administrativ chef
Är du vår nya Leveranschef på ekonomisk och teknisk förvaltning hos Riksbyggen i Uddevalla? Vi söker dig som är en trygg och kommunikativ ledare med flera års ledarerfarenhet. Du behöver ha god ekonomisk förståelse och tidigare ha arbetat med ekonomi. Här får du möjlighet att arbeta i ett värderingsstyrt bolag med mycket ansvar och mandat. Läs mer och ansök nedan. Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt ... Visa mer
Är du vår nya Leveranschef på ekonomisk och teknisk förvaltning hos Riksbyggen i Uddevalla? Vi söker dig som är en trygg och kommunikativ ledare med flera års ledarerfarenhet. Du behöver ha god ekonomisk förståelse och tidigare ha arbetat med ekonomi. Här får du möjlighet att arbeta i ett värderingsstyrt bolag med mycket ansvar och mandat. Läs mer och ansök nedan.

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största
fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är cirka 3 000 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!

Vi söker en leveranschef med ansvar för ekonomisk och teknisk förvaltning till Marknadsområde Bohus Älvsborg som
vill vara med och utveckla vår verksamhet inom vår fastighetsförvaltning. I Riksbyggen arbetar vi långsiktigt och utvecklar hela tiden vår verksamhet för att på bästa sätt kunna tillgodose våra kunders behov. Vår kärnverksamhet är bostadsrättsföreningar, men vi har även många uppdrag åt privata och offentliga fastighetsägare och företag. Marknadsområde Bohus Älvsborg har ca 75 medarbetare. Verksamheten omfattar ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning samt fastighetsservice. Tjänsten är placerad i Uddevalla.

Hos oss gör du skillnad

Som leveranschef på Riksbyggen har du som huvudsaklig uppgift att säkerställa att tjänsteleveransen fungerar effektivt och med hög kvalitet. Det är i dagsläget en verksamhet med 15 medarbetare. Inom teknisk förvaltning är uppdraget att hjälpa våra kunder att utveckla sina fastigheter långsiktigt där underhållsplanering, boende och hyresgästkontakter samt bollplank till styrelse och fastighetsägare är centrala delar. Inom ekonomisk förvaltning är vårt uppdrag att arbeta långsiktigt med föreningens ekonomi bl.a. budget, bokslut och lånehantering.

I ditt ledaransvar ingår att på ett affärsmässigt sätt säkerställa rätt kvalitet i leveransen samt leda och fördela det dagliga arbetet. Du driver och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare och skapar långsiktigt god lönsamhet och nöjda kunder. Du ingår i marknadsområdets ledningsgrupp där vi tillsammans driver den strategiska och långsiktig utvecklingen. Du är arbetsgivarens företrädare och ansvarar för att genom öppen dialog säkerställa och utveckla god arbetsmiljö. Du kan även komma att ha en roll som ledamot i några av våra medlemsföreningar.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Vi ser att du har arbetat flera år i ledande befattning med resultat- och budgetansvar samt att du har god ekonomisk förståelse och tidigare har arbetat med ekonomi. Vi söker en person som är trygg och stabil i sig själv och har en god förmåga att kommunicera och samspela med medarbetare, kollegor och kunder. Du är lyhörd och möter dina medarbetare utifrån deras individuella behov samtidigt som du håller en tydlig linje i ditt arbete mot uppsatta mål. Du inspirerar, skapar engagemang och motiverar dina medarbetare. Du är skicklig på att skapa delaktighet för att nå framgång och att driva utveckling med ett affärsmässigt tänk inom olika verksamhetsfrågor.

Du har utbildning på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du kommer ha stort eget ansvar och frihet att på egen hand och i samspel med dina medarbetare lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du rapporterar till Marknadsområdeschefen. Tjänsten kräver körkort och egen bil. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök, jobb senast den 31 augusti 2019. Vi arbetar med löpande urval, så skicka din ansökan redan idag! Intervjuer sker from vecka 33. I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Svedberg, telefon: 079-0763749 eller e-mail: [email protected] Du kan även kontakta Marknadsområdeschef Eva Tisell, marknadsområdeschef Bohus Älvsborg, 0522-65 44 60. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor. Visa mindre

Produktionsplanerare till ExxonMobil

Nu har du möjlighet att bli en del av världens största icke-statliga bolag i petroleumbranschen. Vi söker nu en Produktionsplanerare till ExxonMobil i Uddevalla. Har du några års erfarenhet från liknande arbete inom processindustrin? Är du nyfiken och engagerad med goda ledaregenskaper? Då kan du vara precis den person vi söker. Här erbjuds du en arbetsplats med högt i tak och god stämning. ExxonMobil erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. ... Visa mer
Nu har du möjlighet att bli en del av världens största icke-statliga bolag i petroleumbranschen. Vi söker nu en Produktionsplanerare till ExxonMobil i Uddevalla. Har du några års erfarenhet från liknande arbete inom processindustrin? Är du nyfiken och engagerad med goda ledaregenskaper? Då kan du vara precis den person vi söker. Här erbjuds du en arbetsplats med högt i tak och god stämning. ExxonMobil erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.

ExxonMobil är världens största icke-statliga bolag i petroleumbranschen och i takt med kontinuerlig tillväxt med nya investeringar inom bränsle, smörjmedel och slutkundsområden. Inom företaget finns nu behovet av att rekrytera en "Finite Scheduler" (Produktionsplanerare). Placeringen är vid fabriken i Uddevalla som är verksam med att tillverka syntetiska- och mineraloljebaserade smörjmedel med välkända märken, såsom Mobil1. Omkring 80 personer arbetar dagligen för att ge kunderna den bästa produkten, där bland annat Volvo är en av de största kunderna inom fordonsbranschen. Internt hos ExxonMobil är säkerhet den viktigaste aspekten av arbetet för samtliga medarbetare och du bör därför ha god förståelse och intresse för att ta vid samt vidareutveckla den kulturen.

Arbetsbeskrivning

I rollen kommer du att vara en integrerad del i Supply Chain Management gruppen som ansvarar för detaljplanering av produktionssverksamhet genom skapande och frisläppande av produktionsordrar för blandning och fyllning. Du kommer i rollen ansvara för och driva långsiktiga utvecklingsprojekt och skapa relationer med potentiellt tekniska samarbetspartners och konsulter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att dagligen skapa en genomförbar detaljplan som ska möta kundernas behov genom att analysera produktionsplaner, lagersaldo, kapacitet, tillgänglig personal.

Tillsammans med production planner, component planner och operations optimerar du användandet av arbetskraft och utrustning. Du koordinerar och tillser att lagernivån av förpackade produkter, komponenter och tomemballage håller sig inom överenskomna nivåer samt driver kontinuerlig förbättring och lagernivåoptimering på fabriken.

Utöver detta ska Produktionsplaneraren stödja fabrikens arbete för kontinuerlig förbättring inom controls, kvalitet, säkerhet, hälsa och miljö. I denna roll kommer man även ansvara för att systematiskt försöka få till förändringar i processen för att förbättra effektiviteten och kvaliteten (Lean Management).

Du rapporterar till Produktionschefen.

Vem är du?

I denna roll har du en central funktion som spindeln i nätet för produktionen. Du kommer ha ett tätt samarbete med flera avdelningar på fabriken. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande roll inom processindustrin med utbildning inom Supply Chain Management eller annan teknisk relevant utbildning.

Som person behöver du vara nyfiken och engagerad, lättlärd med en väl utvecklad samarbetsförmåga. För att klara denna roll behöver du vara en analytisk person med skinn på näsan och goda ledaregenskaper. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning. Erfarenhet av lean management ses som meriterande.

Vad kan ExxonMobil erbjuda dig?

I detta globala bolag finns det mycket stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. I denna roll får man en mycket god insyn i processerna vilket gör rollen till en mycket bra inkörsport till andra roller inom bolaget. På Exxonmobil trivs man, mycket på grund av den goda stämningen och utvecklingsmöjligheter som erbjuds. I Uddevalla är man ett gott gäng med en familjär stämning. Arbetsplatsen präglas av högt i tak och prestigelöshet, med en inpräntad kultur av att värna och ta hand om sina medarbetare.

Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar ExxonMobil med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Svedberg, 079-0763749 alt på mail: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 13 Juni.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre