Lediga jobb Poolia Sverige AB i Uddevalla

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Uddevalla. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Uddevalla som finns inom det yrket.

Financial Controller till Volvo Bussar

Ansök    Sep 25    Poolia Sverige AB    Financial controller
I denna tjänst kommer du att ingå i Volvo Bussars redovisningsteam på FCA. Tillsammans med redovisningschef ansvarar du för att säkra den ekonomiska rapporteringen för Volvo Bussar Uddevalla och du ger stöd och utför analyser i bokslutsperioden. Ditt huvudansvar är kundreskontra- och leverantörsreskontrabokföringen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du har ett strukturerat tänkesätt och trivs med att arbeta nära verksamheten i en flexibel miljö. En viktig f... Visa mer
I denna tjänst kommer du att ingå i Volvo Bussars redovisningsteam på FCA. Tillsammans med redovisningschef ansvarar du för att säkra den ekonomiska rapporteringen för Volvo Bussar Uddevalla och du ger stöd och utför analyser i bokslutsperioden. Ditt huvudansvar är kundreskontra- och leverantörsreskontrabokföringen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du har ett strukturerat tänkesätt och trivs med att arbeta nära verksamheten i en flexibel miljö. En viktig framgångsfaktor, förutom att ha en passion för redovisning, är att du är en riktig lagspelare och har goda nätverksförmåga.
Teamet tillhandahåller också daglig redovisningssupport. Du kommer att delta i ett utvecklingsarbete som syftar till att öka effektiviteten och effektiviteten i sättet att arbeta. Du har ett gediget intresse av att tillföra värde till redovisningsfunktionen, av ett ständigt förbättringsarbete och att effektivisera genom effektiv användning av verktyg. Vi kan erbjuda dig en intressant tjänst i ett team av mycket duktiga kollegor med en positiv attityd i en spännande, global miljö som ger möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. I denna roll kommer du att rapportera till chef för FCA Volvo Bussar med en funktionell rapportering till chefsrevisor på Volvo Bussar Uddevalla.


Vem är du?
Färdigheter och kvalifikationer:
• Universitetsexamen i företagsekonomi eller liknande utbildning och viss erfarenhet inom redovisningsområdet
• Analytisk, strukturerad med känsla för detaljer, förmåga att arbeta självständigt
• Förmåga att prioritera och med stort engagemang för att få saker gjorda
• Proaktiv, serviceinriktad med hög integritet
• Trivs med att arbeta i team och bidra till en positiv atmosfär
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Utmärkta kunskaper i Microsoft Office (Excel)
• Kunskaper om/erfarenhet från arbete i ett redovisningssystem (SAP eller liknande)
• Goda kunskaper om IFRS och lokala redovisningsprinciper
• Passion för att ständigt förbättra redovisning och rapportering

För att lyckas i denna tjänst arbetar du strukturerat och har hög analytisk förmåga. Du behöver vara proaktiv och serviceminded, ha god problemlösningsförmåga samt vara välorganiserad och nätverkande. Men framför allt har du hög integritet och är en sann lagspelare och du bidrar med god laganda.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonomiassistent på 50% till statlig verksamhet i Uddevalla

Ansök    Jan 9    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Vi letar efter en Ekonomiassistent på 50% till en statlig verksamhet i Uddevalla. Till en början kommer ett första avtal att skrivas på 3 månader men det finns goda möjligheter att bli förlängd efter detta. Behovet av en konsult hos denna kund till oss, har uppstått pga hög arbetsbelastning inom det administrativa teamet. Vi intervjuar löpande så se till att söka tjänsten redan nu. Välkommen! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Ekonomiassistent på deltid ... Visa mer
Vi letar efter en Ekonomiassistent på 50% till en statlig verksamhet i Uddevalla. Till en början kommer ett första avtal att skrivas på 3 månader men det finns goda möjligheter att bli förlängd efter detta. Behovet av en konsult hos denna kund till oss, har uppstått pga hög arbetsbelastning inom det administrativa teamet. Vi intervjuar löpande så se till att söka tjänsten redan nu. Välkommen!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Ekonomiassistent på deltid hos denna verksamhet kan du vara flexibel med hur du förlägger dina arbetstimmar. Det viktigaste är att du följer arbetsplatsens behov. Du ingår i det administrativa teamet bestående av ca 7 personer och rapporterar till en administrativ chef. Du ansvarar för ekonomiadministrationen och kommer att jobba med t.ex. följande:
• Löpande bokföring
• Sammanställa redovisningsunderlag
• Kontakt med avdelningschefer för hantering av kvitton och fakturor

Utöver detta kommer det att tillkomma lite allmän kontorsadministration runt t.ex. Proceedo, beställning av kontorsmaterial etc.

Vem är du?
Vi letar efter en prestigelös Ekonomiassistent som är ordningsam och tar ett stort ansvar för sina arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att fråga om hjälp av övriga kollegor och du tar initiativ som gör att du för arbetet framåt. Som person är du även noggrann och strukturerad.

Erfarenhetsmässigt så behöver du ha jobbat med ekonomi tidigare för att snabbt sätta dig in i dina arbetsuppgifter. Du behöver dock inte någon väldigt djupgående kunskap inom ekonomi, utan något år med hantering av ekonomiadministration samtidigt som du är en driven och snabblärd person, passar bra i denna roll. Vi ser positivt på gymnasieutbildning med inriktning ekonomi.
Du behöver vara flytande i svenska, både skriftligt och muntligt.

Det är meriterande om du har jobbat med Agresso Unit4 och upphandlingssystemet Proceedo.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Administratör till myndighet i centrala Göteborg!

Är du en initiativtagande och lösningsorienterad person? Trivs du i att arbeta serviceinriktat i en administrativ roll? Då kan det här vara möjligheten du väntat på! Just nu söker vi en administratör för ett konsultuppdrag med start i början på maj och som pågår fram till hösten. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Du kommer vara en del av ett härligt gäng som värdes... Visa mer
Är du en initiativtagande och lösningsorienterad person? Trivs du i att arbeta serviceinriktat i en administrativ roll? Då kan det här vara möjligheten du väntat på! Just nu söker vi en administratör för ett konsultuppdrag med start i början på maj och som pågår fram till hösten.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer vara en del av ett härligt gäng som värdesätter samarbete, arbetsglädje och som uppmuntrar förbättringsarbete och utveckling. Konsultuppdraget innebär att du kommer vara ett administrativt stöd för myndigheten.
Huvudsakligen kommer du arbeta med:
• kontorsuppgifter
• diarieföring
• djurskyddstelefon
• administrativa uppgifter som exempelvis registrering
Vidare kommer du arbeta med diarieföring och dokumenthantering, posthantering, scanning samt viss receptionsexpediering.

Uppdraget är på heltid under kontorstider.

Vem är du?
Personliga egenskaper:
• Mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
• Du är lyhörd, har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och förstår vikten av ett gott bemötande.
• God förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och lättförståeligt sätt både i tal och skrift.
• Du är stabil och trygg i dig själv. Du känner dig bekväm med att ibland lämna besvärliga/obekväma beslut.
• Du är flexibel och följsam med verksamhetens förändrade behov och har lätt att ta till dig nya kunskaper samt att hitta rätt
nivå i ditt arbete i enlighet med verksamhetens mål och prioriteringar
• Du tycker om att lära nytt och är nyfiken på nya arbetssätt och att själv bidra till att utveckla de

För att vara kvalificerad för rollen ser vi att du har
• Eftergymnasial utbildning tex. inom ekonomi, administration eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda datakunskaper, meriterande med kunskaper i Platina och Excel

Meriterande:
• arbetserfarenhet av myndighetsarbete och diarieföring
• Kunskap och erfarenhet om lantbrukets djur och sällskapsdjur
• erfarenhet av IT och teknikområdet
• erfarenhet av service och gott kundbemötande


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Poolia erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Redovisningsekonom till offentlig förvaltning

Ansök    Jul 11    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Vi letar efter en Redovisningsekonom till vår kund i Lysekil under perioden 15/8 – 30/9. Efter detta finns möjlighet till förlängning- kanske på ett par månader beroende på hur verksamheten förändras. Goda möjligheter till distansarbete finns, men vi tror att det är viktigt att du finns på plats under introduktionen som är på några dagar. Du blir anställd av Poolia Väst som konsult och arbetar för vår kund som är en spännande och samhällsviktig verksamhet ... Visa mer
Vi letar efter en Redovisningsekonom till vår kund i Lysekil under perioden 15/8 – 30/9. Efter detta finns möjlighet till förlängning- kanske på ett par månader beroende på hur verksamheten förändras. Goda möjligheter till distansarbete finns, men vi tror att det är viktigt att du finns på plats under introduktionen som är på några dagar. Du blir anställd av Poolia Väst som konsult och arbetar för vår kund som är en spännande och samhällsviktig verksamhet inom det offentliga. Intervjuer kommer att hållas v. 29 eller 32 p.g.a. semestertider. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Redovisningsekonom till vår kund inom offentlig verksamhet kommer följande arbetsuppgifter att inkluderas i ditt ansvar::
• Redovisningsansvarig och samordna koncernredovisningen.
• Upprätta delårsbokslut/bokslut. Resultaträkning, balansräkning o kassaflödesanalys, texter och noter till delårsbokslut/bokslut.
• Fakturering mellan bolagen och organisationen
• Deklarationer
• Likviditetsprognoser
• Informera och rapportera om ekonomiska läget vid styrelsemöten.
• Finansrapportering, administrera limiter KVK.
• Lånehantering
• Avstämning av skattekonto
• Löpande bokföring och avstämning av samtliga balanskonton
• Löpande bokföring och avstämning av sociala avgifter och pensioner.
• Redovisning och kontroll av stiftelser/fonder.
• Rapportering av uppgifter till revisionen.
• Utredningsuppdrag

Vem är du?
Vi letar efter en Redovisningsekonom med minst 3 års erfarenhet av en liknande roll där du har skött hela processen med redovisning med allt från det löpande till att göra bokslut och rapportering. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

Meriterande är det om du har erfarenhet av att ha jobbat inom offentlig verksamhet innan.

Som person är du givetvis glad för att jobba med siffror och har ett öga för detaljer. Du är noggrann och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är du även kommunikativ och bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Kommundirektör till Strömstads kommun!

Ansök    Nov 24    Poolia Sverige AB    Kommundirektör
Nu söker vi en kommundirektör till Strömstads kommun. Rollen är ett konsultuppdrag med start den 9 januari och sträcker sig 6 månader fram med chans till förlängning. Tjänsten är på deltid och du förväntas arbeta 60%. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Kommunen söker en interim kommundirektör som ska leda och samordna förvaltningarnas arbete mot uppsatta mål inom ramen för budgetmässiga förutsättningar. Uppdraget omfattar upps... Visa mer
Nu söker vi en kommundirektör till Strömstads kommun. Rollen är ett konsultuppdrag med start den 9 januari och sträcker sig 6 månader fram med chans till förlängning. Tjänsten är på deltid och du förväntas arbeta 60%.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Kommunen söker en interim kommundirektör som ska leda och samordna förvaltningarnas arbete mot uppsatta mål inom ramen för budgetmässiga förutsättningar. Uppdraget omfattar uppskattningsvis ca 100 timmar i månaden under en period av 6 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer arbeta vid Kommunledningsförvaltningen i Strömstads kommun.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Kommunstyrelsens ordförande som närmaste chef. Uppdragen innebär flera samtidiga projekt/ärenden.

Uppdraget innebär att:

Vara kommunens högsta tjänsteman, direkt underställd kommunstyrelsen.
Ha det yttersta ansvaret för att lägga förslag till och verkställa kommunstyrelsens beslut.
Vara förvaltningschef för kommunstyrelsens förvaltning och chef över förvaltningscheferna för övriga kommunens förvaltningar.
Ta ansvar för att förvaltningen bedrivs i enlighet med lagar och föreskrifter.
Ha rätt att vidaredelegera beslutanderätt till annan anställd enligt kommunstyrelsens delegationsordning.
Ansvara för tjänstemannaberedning av kommunövergripande budget.
Vara stöd till kommunstyrelsen i uppgiften att leda, samordna och ha uppsiktsplikt över hela den kommunala organisationen.
Vara rådgivare till kommunstyrelsens ordförande/kommunledningen.
Leda och samordna den kommungemensamma chefsgruppen.
Samordna genomförandet av vissa kommungemensamma projekt och utvecklingsinsatser.

Vem är du?
Vi ser att du har goda kunskaper om, och färdigheter i, de sakområden som omfattas inom uppdraget. Du har god IT-vana och som person är du lyhörd, kommunikativ och har en god problemlösningsförmåga. Du behärskar svenska i tal och skrift. Viktigt för rollen är;

Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.
Minst tre års arbetslivserfarenhet som kommundirektör eller motsvarande.
Erfarenhet av att leda i en politiskt styrd organisation och att svara inför förtroendevalda.
Goda kunskaper om den kommunala verksamhetens regelsystem, organisationsstruktur och myndighetsutövning.
God kunskap om strategiska samhällsfrågor som är relaterade till kommunal verksamhet, bolag och näringsliv.
Ha erfarenhet av att styra, leda och följa upp verksamhet med bibehållen god ekonomi.
Erfarenhet av förändringsarbete och organisationsutveckling.
Vara förtrogen med nationella lagar, regler med mera för det för uppdraget relevanta området.
Erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer.
Erfarenhet av offentlig organisation liknande Strömstads kommun.

Om verksamheten
Strömstads kommun är belägen i norra Bohuslän med riksgräns till Norge. Med sitt natursköna läge är Strömstads kommun en attraktiv plats att bo på, både hela och delar av året. Totalt bor drygt 13 000 åretruntboende i kommunen. Det mäktiga Kosterhavet i väster sätter sin prägel på stadsbilden och omgivande kustsamhällen. I öster möter en annan vattenspegel upp, Idefjorden, gränsfjord mot Norge. Kosterhavet är Sveriges första marina nationalpark med naturupplevelser i världsklass. Längre inåt land samsas mindre samhällen med branta berg, trånga dalgångar, hällmark, skog och åkermark. Just naturupplevelserna, livskvaliteten, det breda föreningslivet och förstås en god arbetsmarknad är viktiga skäl till varför kommens invånarantal successivt växer.

Strömstad rankas ofta som en av de kommuner där det startas flest nya företag. Besöksnäringen dominerar, men här finns även kunskapsföretag inom miljöteknik och läkemedel. Läget invid norska gränsen erbjuder ett strategiskt läge för företag med närhet till storstäder som Oslo och Göteborg. Visa mindre

Gruppchef ekonomisk förvaltning till Riksbyggen

Ansök    Dec 1    Poolia Sverige AB    Ekonomichef
Just nu söker Riksbyggen en gruppchef med placering i Uddevalla som vill vara med och utveckla ekonomisk förvaltning. Marknadsområde Bohus Älvsborg har ca 65 medarbetare inom ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Gruppen du blir ansvarig för består av 7 ekonomer och 1 administratör. Har du ett driv att vilja utvecklas och utmana dig själv, erfarenhet av att leda andra människor och en ekonomisk utbildning, då är det kansk... Visa mer
Just nu söker Riksbyggen en gruppchef med placering i Uddevalla som vill vara med och utveckla ekonomisk förvaltning. Marknadsområde Bohus Älvsborg har ca 65 medarbetare inom ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Gruppen du blir ansvarig för består av 7 ekonomer och 1 administratör.
Har du ett driv att vilja utvecklas och utmana dig själv, erfarenhet av att leda andra människor och en ekonomisk utbildning, då är det kanske dig vi söker!

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer och en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Riksbyggen finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

OBS! Ansökan till tjänsten sker ENBART via Riksbyggens hemsida: https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/jobb/gruppchef-ekonomisk-forvaltning-4509/

Sista ansökningsdag är 18/12, men urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast.

Om tjänsten
Som gruppchef för ekonomisk förvaltning är ditt främsta uppdrag att vara en engagerad och närvarande ledare för gruppens medarbetare. Du kommer även att tillsammans med övriga chefer och arbetsledare inom marknadsområdet bidra till att utveckla vår organisation. Du kommer också att ha egna uppdrag som ekonom för våra kunder.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som gruppchef ingår att utveckla den ekonomiska förvaltningen samt administrationen. I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation, liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga.

I uppdraget ingår också frågor kring resursplanering och kompetensförsörjning. Du har ett nära samarbete med andra delar av verksamheten och tillsammans med övriga kollegor i verksamheten ska vi stärka och utveckla initiativkraft, affärsmässighet och servicekänsla. Du har personalansvar för ekonomer och administratörer som du leder och coachar för att de ska utvecklas både som personer och i sitt arbetssätt. I ditt ansvar ingår att löpande följa upp att gruppen levererar enligt uppsatta mål. Du genomför medarbetar- och lönesamtal. Du kommer även att ha ett eller flera ledamotsuppdrag i någon av våra Riksbyggen-föreningar.

Tjänsten kräver körkort. Viss del av arbetet kommer att ske kvällstid, detta kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid. Som anställd inom Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar. Som gruppchef rapporterar du direkt till leveranschefen.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda människor i förändring och har ett kommunikativt och inkluderande ledarskap. Du har en ekonomisk utbildning från universitet eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsekonomi och du har haft en ledande roll med resultat- och verksamhetsansvar samt dokumenterad erfarenhet av personalledning.

Som person är du målmedveten, logisk och strukturerad samt har förmågan att se helheten. Du gillar människor och är relationsskapande, affärsmässig och resultatmedveten. Du ser mervärdet i att utveckla medarbetare och skapa framgångsrika team samtidigt som du vågar ställa krav. Du är kvalitetsmedveten, socialt utåtriktad, har ett starkt engagemang och trivs med att arbeta med många interna och externa kontakter. Du är en drivande och tydlig ledare som har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog och informera på ett tydligt sätt. Placeringsort är i Uddevalla

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering har Riksbyggen valt att samarbeta med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten var god kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick 073-262 16 63 eller [email protected]
Urval sker löpande, och tillträde är planerat så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2021-12-18 men tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan som enbart sker via Riksbyggens hemsida!
https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/jobb/gruppchef-ekonomisk-forvaltning-4509/ Visa mindre

Redovisningsekonom till A teknik i Trollhättan

Ansök    Dec 28    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Vår kund A teknik stärker deras team i Trollhättan och söker dig som vill arbeta brett som redovisningsekonom. De har en omväxlande roll där du både får arbeta med löpande bokföring, redovisning och löneadministration. Här kommer du till ett positivt bolag som har vuxit och utvecklats en hel del. Nu söker vi två redovisningsekonomer som vill utvecklas och växa med dem. Uppdraget är på heltid med omgående start och vår kund har behov av denna kompetens på l... Visa mer
Vår kund A teknik stärker deras team i Trollhättan och söker dig som vill arbeta brett som redovisningsekonom. De har en omväxlande roll där du både får arbeta med löpande bokföring, redovisning och löneadministration. Här kommer du till ett positivt bolag som har vuxit och utvecklats en hel del. Nu söker vi två redovisningsekonomer som vill utvecklas och växa med dem. Uppdraget är på heltid med omgående start och vår kund har behov av denna kompetens på lång sikt. Till en början kommer ett kontrakt på 6 månader att skrivas, men som sagt finns det mycket goda chanser att bli långvarig och anställd direkt hos dem på sikt. Vi rekryterar löpande så ansök tjänsten redan idag!


Om tjänsten
Du får en omväxlande roll och beroende på din bakgrund så kan den också komma att utökas.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Löpande bokföring, avstämningar och månadsbokslut.
• Löneadministration och liknande.
• Kundkontakt och support till våra fabriker


Vem är du?
Vi letar efter dig som har:
- Minst 3 års erfarenhet av redovisning där du också haft ansvar för löpande bokföring, avskrivningar, avstämningar och löner, samt upprättat bokslut själv .
- Gymnasial utbildning, med fördel eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning redovisning.
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad och trivs i siffrornas värld. Det kan hända att andra ser dig som fyrkantig, men det har mest att göra med att du är systematisk och noggrann. För visst är du också lösningsorienterad och hjälper till där det behövs? Då kommer du att trivas här i ett positivt arbetslag där engagemang och lyhördhet är paradord.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har årsbokslut/årsredovisning och/eller koncernredovisning samt om du har tidigare erfarenhet av affärssystemen Monitor, Visma SPCS och Hogia Lön.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonom till Riksbyggen

Ansök    Dec 1    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Just nu söker Riksbyggen en ekonom med placering i Uddevalla. Marknadsområde Bohus Älvsborg har ca 65 medarbetare inom ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Har du erfarenhet av bokslutsarbete, brinner för service och drivs av att skapa goda kundrelationer, då är det kanske dig vi söker! Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer och en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bo... Visa mer
Just nu söker Riksbyggen en ekonom med placering i Uddevalla. Marknadsområde Bohus Älvsborg har ca 65 medarbetare inom ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Har du erfarenhet av bokslutsarbete, brinner för service och drivs av att skapa goda kundrelationer, då är det kanske dig vi söker!

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer och en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Riksbyggen finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

OBS! Ansökan till tjänsten sker ENBART via Riksbyggens hemsida: https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/jobb/ekonom-4511/

Sista ansökningsdag är 18/12 men urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast.

Om tjänsten
Som ekonom hos Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att tillsammans kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att vara ekonom för ett antal av Riksbyggens kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare och kommuner. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser.

I arbetet ingår även att fånga upp nya behov och därifrån utveckla det långsiktiga samarbetet med kunden. För Riksbyggens kunder kommer du även att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna.

Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Du kommer även ha ett eller flera ledamotsuppdrag i någon av Riksbyggenföreningarna.

Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående.

Du har akademisk utbildning på universitet/högskola med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning.

Tjänsterna kräver B-körkort och egen bil. I rollen ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Uddevalla men även arbete på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Riksbyggen kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering har Riksbyggen valt att samarbeta med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten var god kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick 073-262 16 63 eller [email protected]
Urval sker löpande, och tillträde är planerat så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2012-12-18 men tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan som enbart sker via Riksbyggens hemsida!
https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/jobb/ekonom-4511/ Visa mindre