Lediga jobb som Upphandlare i Uddevalla

Se lediga jobb som Upphandlare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare

Ansök    Maj 9    Uddevalla kommun    Upphandlare
Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Om jobbet
Som upphandlare i Uddevalla kommun jobbar du med att planera, genomföra och ansvara för upphandlingar i enlighet med LOU (lagen om offentlig upphandling).

Vi erbjuder flextid, möjlighet till distansavtal, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, semesterväxling och ett team av kompetenta upphandlarkollegor.

Arbetsuppgifter
- Du genomför upphandlingar för kommunens verksamheter när de har behov av avtal inom områdena IT och fastighet/entreprenad.
- I arbetsuppgifterna ingår också att vara konsultativt stöd till kommunens verksamheter i den omfattning de behöver för att hantera sina upphandlings- och inköpsbehov.
- Du kommer även vara kommunens representant inom dina områden som upphandlas gemensamt med ett antal andra kommuner.

Arbetsuppgifter och upphandlingar kan komma att variera över tid.

Vem söker vi?
Som upphandlare i Uddevalla kommun är du en del av upphandlingsenheten. Vi är ett team på 12st bestående av upphandlare, inköpare, inköps-, avtalscontroller och en upphandlingsjurist. För att stötta upp vår nuvarande IT och fastighet/entreprenadupphandlare så behöver du ha följande egenskaper:

- Engagerad och drivande.
- Serviceinriktad och ha förmåga att tänka "utanför boxen".
- Initiativrik.
- Självgående, har god samarbetsförmåga och är utåtriktad.
- Trygg och stabil.
- Strukturerad och analytiskt lagd.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av upphandlingar, enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).


- YH utbildning eller relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik/upphandling, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.


- Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Meriterande om du har gjort upphandlingar inom IT och/eller fastighet/entreprenad.

Övrigt
Intervjuer kommer ske löpande

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Upphandlare 60-100%

Ansök    Dec 19    Fyrbodals Kommunalförbund    Upphandlare
Fyrbodals kommunalförbund är ett av de fyra regionala kommunalförbunden i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och har i uppgift att arbeta för en sammanhållen, enkel och mer rationell hantering av de mellankommunala frågorna. Genom samverkan blir Fyrbodalområdet starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt. Uppdraget innebär att inom ramen för en 60-procentig tjänst bistå med upphandlingskompetens riktat mot våra med... Visa mer
Fyrbodals kommunalförbund är ett av de fyra regionala kommunalförbunden i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och har i uppgift att arbeta för en sammanhållen, enkel och mer rationell hantering av de mellankommunala frågorna. Genom samverkan blir Fyrbodalområdet starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt.
Uppdraget innebär att inom ramen för en 60-procentig tjänst bistå med upphandlingskompetens riktat mot våra medlemskommuner som en del av projektet GreenFleets, ett projekt som ligger under avdelningen för Regional utveckling. Finns det önskemål om att arbeta mer än 60 procent kan det eventuellt finnas en möjlighet till detta genom att bistå våra medlemskommuner och andra projekt med upphandlingskompetens.
Vi söker dig som är intresserad av att göra skillnad genom fokus på hållbara inköp. Vi söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap med kollegor. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, påverka och ha roligt.
Arbetsuppgifter
Förbundet driver tillsammans med Boråsregionen projektet GreenFleets. Projektet ska stötta medlemskommunerna i omställningen inom flera olika delar av transportområdet. Ett av projektets insatsområden är att stötta kommunerna med att ställa krav på fossilfria transporter i upphandlingar. Inom projektet ska man bland annat identifiera transportintensiva upphandlingar, stötta i marknadsdialog, förankra arbetsprocesser för kravställning och ta fram mallar för kravställning.
Som en del av ditt arbete kommer du ingå Greenfleets projektteam bestående av projektledare och projektmedarbetare där din främsta roll är att bidra med upphandlingskompetens inom projektet. Du kommer att ha ansvar för att driva processer inom projektets insatsområde kring upphandling, med tyngdpunkt på avtal som innefattar omfattande transporter. Du kommer bland annat att stötta kommunerna i marknadsdialoger inför upphandlingar och söka “best practice”-lösningar för detta. Du kommer också att ge konkreta råd kring kravställning och utvärdering i specifika upphandlingar. Vidare innefattar arbetet insatser för att implementera långsiktiga metoder och arbetssätt i kommunerna, och utveckla deras organisering i upphandlingsarbetet med fokus på hållbara transporter. Här kommer du att kunna samarbeta med konsulter.
Mycket av arbetet sker digitalt men det innefattar även enstaka resor till kommunerna och deltagande i projektmöten två gånger om året (både i Danmark och Sverige). Projektet pågår mellan 2024-01-01 – 2026-12-31.
För den kandidat som önskar mer än en 60 procentig anställning är vi beredda att föra ett resonemang om andra arbetsuppgifter än de beskrivna ovan, det skulle t ex kunna innebära planera, leda och genomföra upphandlingar för andra verksamheter och projekt inom förbundet men också uppdrag åt våra medlemskommuner.
Med dina kunskaper, erfarenheter och idéer utvecklar du affärer, processer och arbetssätt och du arbetar med ständiga förbättringar. Omvärldsbevakning inom inköpsområdet samt marknadsdialog är en naturlig del av arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att driva upphandlingar inom offentlig sektor (god kännedom om lagen om offentlig upphandling) samt har för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik. Vidare har du erfarenhet och vana att använda Officepaketet, Tendsign eller annat upphandlingssystem, Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska språket, i både tal och skrift, och kan presentera komplex information på ett pedagogiskt sätt.
Som person har du har du mycket driv och en vilja att få saker gjorda. Du tar egna initiativ och har lätt för att ta kontakt och arbeta tillsammans med personer utanför den egna organisationen. Du har lätt för att växla perspektiv och interagera med många olika målgrupper. Du är kommunikativ och har förmåga att förmedla dina kunskaper. Du kan göra avvägningar, kommunicera eventuella målkonflikter och klargöra ställningstaganden.
Du är strukturerad, prestigelös och flexibel och har lätt för att prioritera om, när omständigheterna kräver det.
Du är serviceinriktad, noggrann och engagerad i ditt arbete. Du har lätt för att röra dig mellan strategisk och operativ nivå.



Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med hållbara inköpsprocesser, till exempel genom att ställa krav på hållbara transporter i offentliga upphandlingar och/eller har erfarenhet av att arbeta med verktyg och metoder för hållbar upphandling.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Läs mer på www.fyrbodal.se
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2025-01-12 på e-post: [email protected]. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Anställningsform och omfattning
Projektanställning på 60–100 % till och med 2026-12-31
Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse. Visa mindre

Uddevalla Energi söker en erfaren upphandlare med positiv energi

Ansök    Okt 12    Uddevalla Energi AB    Upphandlare
Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden. Vi söker en upphandlare med flerårig erfarenhet av ink... Visa mer
Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden.
Vi söker en upphandlare med flerårig erfarenhet av inköp och upphandlingar, gärna som arbetat inom kommun, kommunalt bolag eller i bygg- och anläggningsbranschen. Som upphandlare hos oss kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen och vara en del av vårt team på tio personer.
Dina främsta arbetsuppgifter
Arbeta självständigt och leda upphandlingsarbetet genom hela processen från behovsanalys och förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård
Ansvara för att inköpsprocess och riktlinjer följer lagstadgade krav
Vara stöd till, och samarbetar med, hela vår organisation och utgör länk mellan verksamhet och leverantör
Bedriva förbättringsarbete i syfte att stödja verksamhetens behov och för att kvalitetssäkra regelefterlevnad enligt lagen om offentlig upphandling

Dina främsta arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen och vara en del av vårt team på tio personer. Du arbetar självständigt och leder upphandlingsarbetet genom hela processen från behovsanalys och förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård.
Som upphandlare ansvarar du för att inköpsprocess och riktlinjer följer lagstadgade krav. Du är stöd till, och samarbetar med, hela vår organisation och utgör länk mellan verksamhet och leverantör. Du bedriver förbättringsarbete i syfte att stödja verksamhetens behov och för att kvalitetssäkra regelefterlevnad enligt lagen om offentlig upphandling.
Som person är du serviceinriktad och strukturerad men också flexibel och har lätt för att se lösningar. Du är noggrann, har en positiv inställning och vi ser att du är en god kommunikatör som har lätt för att samarbeta. Då rollen innebär självständigt arbete behöver du vara driven, ha lätt för att ställa krav och bra på att förhandla.
Du?trivs i en värderingsstyrd verksamhet där professionell, engagerad, resurssmart och inkluderande är ledord i vardagen. För dig är det en självklarhet att komma till jobbet med engagemang och framåtanda.
Hos oss?erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar. Hos oss tar vi vara på varje medarbetares energi.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
Har kompetens inom LOU och LUF
Arbetat som upphandlare på kommunalt bolag eller inom offentlig sektor
Erfarenhet av Tendsign eller liknande upphandlingssystem
God datorvana
Behärska svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Har kompetens inom entreprenadjuridik

Information?om företaget hittar du på vår hemsida?www.uddevallaenergi.se?Är du fortsatt nyfiken och vill veta mer är du välkommen att kontakta Maria Olsson, ekonomichef, 0522-58 07 11. Facklig representant Vision,?Cecilia Selander 0522-58 07 32.
Tillträdesdag?Enligt?överenskommelse.
Ansökan?Välkommen att skicka in din ansökan senast 2023-11-20. Intervjuer?sker löpande?och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Visa mindre

Upphandlare med ansvarskänsla och utvecklingsambition

Ansök    Aug 30    Västvatten AB    Upphandlare
Nu söker vi på ekonomiavdelningen en upphandlar-kollega med huvudet på skaft. Är du en noggrann person som har fingertoppskänsla för upphandling, näsa för affärer och fötterna på jorden? Gå på magkänslan – sök till oss!  En del av något större Västvatten är ett bolag med stora ambitioner och mycket energi. Vi är 120 medarbetare, som ser till att det gemensamma vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett ... Visa mer
Nu söker vi på ekonomiavdelningen en upphandlar-kollega med huvudet på skaft.

Är du en noggrann person som har fingertoppskänsla för upphandling, näsa för affärer och fötterna på jorden? Gå på magkänslan – sök till oss! 

En del av något större
Västvatten är ett bolag med stora ambitioner och mycket energi. Vi är 120 medarbetare, som ser till att det gemensamma vattnet och avloppet funkar på bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss.

Ansvarskännande och lätt för att samarbeta
Som vår ledstjärna i upphandlingsdjungeln är du bra på att ta initiativ och motivera andra, erbjuda råd och stöd till resten av organisationen. Du är en person som har förmåga att fatta snabba och tydliga beslut som du även kommunicerar ut.

Vi tror att du har stor ansvarskänsla och kan se till att rutiner och lagar följs, samtidigt som du är bekväm med att förhandla med leverantörer och hantera avtal. Med ditt goda omdöme, ekonomiska medvetenhet och stabila sätt att hantera olika situationer, har du alla förutsättningar för att göra ett bra jobb tillsammans med oss.  

Från förfrågningsunderlag till avtalsvård
Du kommer att arbeta på avdelningen ”Ekonomi och Administration” och bli en del av vårt team på sju personer. Du kommer arbeta självständigt och leda upphandlingsarbetet genom hela processen från behovsanalys och förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård.

Vi upphandlar både varor och tjänster och har flera upphandlingar igång parallellt. Därför är det är viktigt att du kan se ditt arbete utifrån ett större perspektiv och ha en känsla för helheten. Men vi vill förstås också gärna att du gör oss ännu vassare inom allt som rör inköp, uppföljning, förhandlingar och kostnadseffektiva lösningar.

Krav
- B-körkort
- Datorvana
- Behärska svenska i tal och skrift
- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet av Tendsign eller liknande upphandlingssystem

 Meriterande
- Kunskap om LOU/LUF
- Arbetat som upphandlare för kommun eller kommunalt bolag.

Välkommen till oss!
Vi vill vara bäst på det vi gör – och bäst blir vi tillsammans. Vill du bli en av oss? Då ser vi fram emot din ansökan.

Ansökan
Ansök via vårt ansökningsformulär. Du kan välja att ladda upp eget CV och personligt brev i ansökningsformuläret och behöver då bara svara på de obligatoriska frågorna.

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan.

 

Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryterings­företag eller försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Upphandlare till bolag i Trestad

Ansök    Maj 10    Bemannia Kontor AB    Upphandlare
Är du tillgänglig omgående? Stämmer du in på profilen, senior och trygg upphandlare med juridiska kunskaper inom offentlig upphandling? Då har vi uppdraget för dig! Om uppdraget Vi söker en upphandlare till vår kommunala kund belägen i Trestad. Behovet gäller omgående till och med augusti med chans till förlängning, omfattningen är på ca 60% men möjlighet till annan omfattning kan diskuteras. Arbetet kommer utföras på plats i kundens lokaler och semester i... Visa mer
Är du tillgänglig omgående? Stämmer du in på profilen, senior och trygg upphandlare med juridiska kunskaper inom offentlig upphandling? Då har vi uppdraget för dig!
Om uppdraget
Vi söker en upphandlare till vår kommunala kund belägen i Trestad. Behovet gäller omgående till och med augusti med chans till förlängning, omfattningen är på ca 60% men möjlighet till annan omfattning kan diskuteras. Arbetet kommer utföras på plats i kundens lokaler och semester ingår underv.27-31 (juli månad).
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innefattar självständigt arbete med upphandlingar, avtal och avrop inom offentligt upphandling. Arbetet innebär även många kontaktytor varav det är av stor vikt att du är relationsbyggande.
Dina kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning
Goda kunskaper inom LOU
Erfarenhet av upphandlingsverktyg
God datavana
Flera års erfarenhet av likande arbete


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240517.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman [email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Upphandlare- IT

Ansök    Feb 10    Uddevalla kommun    Upphandlare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om jobbet
Som IT-upphandlare i Uddevalla kommun är du en del av upphandlingsenheten och jobbar främst med att göra upphandlingar inom IT-området.

Vi är ett team på 12st bestående av upphandlare, inköpare, en upphandlingsjurist och en hållbarhetssamordnare. 

Vem söker vi?


Vi söker en person som kan hjälpa oss att bli ännu bättre! Vi ser därför att du är:

- Engagerad och drivande.
- Serviceinriktad och ha förmåga att tänka "utanför boxen".
- Initiativrik.
- Självgående, har god samarbetsförmåga och är utåtriktad.
- Trygg och stabil.
- Strukturerad och analytiskt lagd.

Arbetsuppgifter

Du genomför upphandlingar för kommunens verksamheter när de har behov av IT-relaterade system, produkter och tjänster. Du har ett nära samarbete med IT-avdelningen gällande IT-upphandlingar. I arbetsuppgifterna ingår också att vara konsultativt stöd till kommunens verksamheter i den omfattning de behöver för att hantera sina upphandlings- och inköpsbehov. 

Du kommer även vara kommunens representant inom ett antal områden som upphandlas gemensamt med ett antal andra kommuner.

Arbetsuppgifter och upphandlingar kan komma att variera över tid.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av IT-upphandlingar, enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).
- YH utbildning eller relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik/upphandling, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Villkor
Intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag 2023-03-10

 

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Upphandlare

Område projekt genomför ny- och ombyggnationer av investeringsprojekt i Västra Götalandsregionens lokaler. Vi deltar i förstudier inför projekt och tar ansvar för programarbete, projektering och genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso-och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen. Upphandlare – Område Projekt Med en hög investering... Visa mer
Område projekt genomför ny- och ombyggnationer av investeringsprojekt i Västra Götalandsregionens lokaler.

Vi deltar i förstudier inför projekt och tar ansvar för programarbete, projektering och genomförande. Våra kunder finns främst inom hälso-och sjukvården, men också inom kultursektorn, vid folkhögskolor, naturbruksgymnasier samt resecentrum, buss och tågdepåer inom hela Västra Götalandsregionen.

Upphandlare – Område Projekt

Med en hög investeringsvolym i en bransch med snabb teknisk utveckling så ser vi nu fram emot att välkomna dig som vill bli vår nya upphandlare.

Din roll som upphandlare i Västfastigheter innebär att du kommer arbeta med LOU för fastighetsrelaterade upphandlingar. Arbetet innebär bland annat att genomföra upphandlingarna på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Ditt ansvar omfattar även att följa upp tecknade avtal under avtalstid. Du kommer att vara ett stöd till hela organisationen i upphandlings- och avtalsfrågor. För att säkerställa hög kvalitet i hela organisationen är det prioriterat att vara delaktig i utbildnings- och informationsinsatser till berörd personal i upphandlingsfrågor.

Genom uppföljningar och analyser i pågående och avslutade avtal utökar vi vårt kunnande och vidareutvecklar vårt arbetssätt. Du kommer vara delaktig i vår kontinuerliga utveckling av processer, rutiner och mallar.

Kvalifikationer

- Dokumenterad erfarenhet och kunskap inom LOU
- God erfarenhet av att självständigt strukturerar ditt arbete och att arbeta proaktivt
- Van vid att följa upp och analysera resultat
- Arbetslivserfarenhet inom konsult, drift- och entreprenadupphandlingar är önskvärt
- Förmåga att utarbeta tydliga, kalkylerbara och transparanta förfrågningsunderlag

Utbildning
Universitets, högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom ett för tjänsten relevant område eller motsvarande flerårig erfarenhet och utbildning som vi bedömer likvärdig.

Vem är du?

Som person har du god förmåga att se helhetsperspektiv, är självgående och serviceinriktad.
Arbetet kan ofta vara komplext vilket kräver förmåga till god ordning och struktur.

Tjänsten innebär många kontaktytor varför även en god kommunikativ förmåga, både verbalt och skriftligt, är en förutsättning.

Övrigt

I rekryteringsprocessen kan personlighets och färdighetstest i enlighet med Västra Götalandsregionens riktlinjer komma att användas.

Västfastigheter har verksamhet i hela Västra Götaland med kontor i Vänersborg, Uddevalla, Göteborg, Borås och Skövde samt på samtliga av våra driftenheter. Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västfastigheters verksamhetsidé ”tillsammans skapar vi hållbara miljöer”. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet.

Placering

Placeringsort är flexibel, du har möjlighet att utgå från Regionens hus i Göteborg, Borås, Skövde eller Uddevalla. 

Av systemmässiga skäl är samma annons publicerad flera gånger (ref nr 2023/3553, 2023/3552, 2023/3551, 2023/3550), detta för att du kan välja vilken placeringsort som är aktuell, Göteborg, Borås, Skövde eller Uddevalla. Du väljer vilken ort du är intresserad av när du registrerad din ansökan. Annonserna leder till samma ansökningsformulär. Du ansöker via länken:
https://vgregion.varbi.com/se/what:job/jobID:625903/

Du kommer att tillhöra Område Projekt och tillsammans med dina kollegor på upphandlingsenheten kommer du verka inom hela Västra Götalandsregionen.  detta innebär en del resor och körkort är ett krav för rollen. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande eller en av våra poolbilar. 

Varmt välkommen med din ansökan senast 25 maj.

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Upphandlare/avtalsansvarig

Ansök    Sep 1    Uddevalla kommun    Upphandlare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Om jobbet
Som upphandlare i Uddevalla kommun jobbar du med att planera, genomföra och ansvara för upphandlingar i enlighet med LOU (lagen om offentlig upphandling).

Du genomför upphandlingar för kommunens verksamheter, främst inom sociala tjänster och livsmedelsområdet. Du kommer även ansvara för kommunens representant inom ett antal områden som upphandlas gemensamt med ett antal andra kommuner.

Vi erbjuder flextid, möjlighet till distansavtal, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, semesterväxling och ett team av kompetenta upphandlarkollegor.

Arbetsuppgifter
En viktig del i den här tjänsten är att ha ansvar för flera avtal och tillse att villkoren följs, godkänna prislistor, hantera tillägg och ersättningsvaror.

- Du kommer att ansvara för ett antal områden som omfattar både varor och tjänster, bl.a. livsmedel, sjukvård och möbler. Detta kan komma att ändras över tid.
- Du har ett nära samarbeta med avtalscontroller och e-handel.
- I arbetet ingår kontakter med verksamheter men också med leverantörer.

Du kommer också, i nära samarbete med övriga kollegor arbeta med att genomföra direktupphandlingar, avrop från ramavtal, förnyade konkurrensutsättningar, uppföljning av avtal, beställningsrutiner, internutbildning av personal samt medverka i övergången till E-handel.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad, drivande, serviceinriktad och har hög flexibilitet så att du snabbt kan ställa om ditt fokus.

- Du är strukturerad och analytiskt lagd
- Du tar egna initiativ när det krävs.
- Du uppskattar varierande arbetsuppgifter och kan ta ett helhetsperspektiv.
- Du är självgående, har god samarbetsförmåga och är utåtriktad.
- Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.

Du behöver även ha en stor integritet och ibland hitta nya vägar för att lösa ett problem.

Kravspecifikation

- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik/upphandling, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Tidigare erfarenhet av avtalsuppföljning och upphandlings- eller inköpsarbete, enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).
- Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paket.

Det är meriterande om du har kännedom om uppföljning/upphandlingsverktyg för livsmedel och Upphandlingsmyndighetens hållbarhetskriterier.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Uddevalla Energi söker en erfaren inköp- och upphandlingsansvarig

Ansök    Feb 5    Uddevalla Energi AB    Upphandlare
Uddevalla Energi är uddevallabornas egna energibolag. Hos oss är varje medarbetares delaktighet och ansvarstagande en viktig framgångsfaktor. Därför värdesätter vi en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang där vi kan prestera vårt bästa. Vi arbetar för en överlägsen kundupplevelse, affärsmässig samhällsnytta och en hållbar stad. Vi söker nu dig som är redo att ta över och leda Uddevalla Energis upphandlingsarbete och tillsammans med oss vara med på e... Visa mer
Uddevalla Energi är uddevallabornas egna energibolag. Hos oss är varje medarbetares delaktighet och ansvarstagande en viktig framgångsfaktor. Därför värdesätter vi en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang där vi kan prestera vårt bästa. Vi arbetar för en överlägsen kundupplevelse, affärsmässig samhällsnytta och en hållbar stad. Vi söker nu dig som är redo att ta över och leda Uddevalla Energis upphandlingsarbete och tillsammans med oss vara med på en spännande resa i en bransch i ständig utveckling.
Dina främsta arbetsuppgifter:
Som inköpare tillhör du ekonomiavdelningen och ansvarar för att inköpsprocess och riktlinjer uppdateras utefter lagstadgade krav. Du deltar aktivt i hela inköpsprocesser från förfrågan till färdigt avtal. Du är stöd till, och samarbetar med, hela vår organisation och utgör länk mellan verksamhet och leverantör. Du samordnar inköp och upphandlingar inom koncernen och ansvarar för uppföljning av avtal. Du bedriver förbättringsarbete i syfte att stödja verksamhetens behov och för att kvalitetssäkra regelefterlevnad enligt lagen om offentlig upphandling.
Vem är du?
Som person är du serviceinriktad och strukturerad men också flexibel och har lätt för att se lösningar. Du är noggrann, har en positiv inställning och vi ser att du är en god kommunikatör som har lätt för att samarbeta. Då rollen innebär självständigt arbete behöver du vara driven, ha lätt för att ställa krav och vara bra på att förhandla. Trivs du dessutom i en arbetsmiljö som präglas av våra värderingar professionell, engagerad och resurssmart är vi övertygade om att du kommer att trivas hos oss.
Hos oss erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av inköp och upphandlingar, gärna från bygg- och anläggningsbranschen
Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område
Har kompetens inom LOU och LUF samt entreprenadjuridik
Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift

Information
Har du några frågor kontakta Maria Olsson, ekonomichef, 0522-58 07 11. Facklig representant för Vision är Thomas Georgiou,
0522-58 08 99.
Sista ansökningsdag: Välkommen att skicka in din ansökan senast 28 februari. Intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Ellinor Forsberg, HR-chef 0522-58 07 26.
Uddevalla Energi är uddevallabornas egna energibolag. En väl sammanhållen koncern med verksamhet inom produktion och distribution av el, elhandel, fjärrvärme, energilösningar, fjärrkyla, pellets, entreprenadverksamhet, stadsnätsverksamhet, avfallsbehandling samt renhållning. Uddevalla Energi omsätter cirka 600 miljoner kronor och har 165 anställda. Verksamheten inleddes 1857 med gasverksrörelse för belysningsändamål. Uddevalla Energi AB ägs av Uddevalla kommun. Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Dec 3    Uddevalla kommun    Upphandlare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Arbetsbeskrivning

Som upphandlare i Uddevalla kommun jobbar du med att planera, genomföra och ansvara för upphandlingar i enlighet med LOU (lagen om offentlig upphandling).

Dessa upphandlingar resulterar i avtal med hög affärsmässighet samtidigt som kommunens behov uppfylls.

Du kommer i din roll som upphandlare ha många kontakter både internt mot kommunens olika verksamheter samt externt mot leverantörer. Dina arbetsuppgifter i rollen som upphandlare blir att tillsammans med kommunens beställare leda och genomföra flera upphandlingar parallellt.

Du kommer att ansvara för ett antal områden som omfattar både varor och tjänster, bl.a. livsmedel, sjukvård och möbler. Detta kan komma att ändras över tid. Arbetet innehåller även rådgivning i upphandlingsfrågor samt att svara på avtalsrelaterade frågor.

Din profil

Utbildningsmässigt har du examen från yrkeshögskola eller högskola/universitet inom upphandling, inköp, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.

Du har tidigare erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i rollen som upphandlare av varor eller tjänster, enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paket.

Tidigare upphandling av livsmedel är meriterande.

Personlighetsmässigt ser vi att du är engagerad, drivande, serviceinriktad och har hög flexibilitet så att du snabbt kan ställa om ditt fokus.

Du är strukturerad, analytiskt lagd och har en förmåga att ta egna initiativ när det krävs. Du uppskattar varierande arbetsuppgifter och kan ta ett helhetsperspektiv. Du är självgående, samarbetsinriktad och är utåtriktad. Du behöver även ha en stor integritet och ibland hitta nya vägar för att lösa ett problem. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre