Lediga jobb som Inköpare i Uddevalla

Se lediga jobb som Inköpare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Jun 17    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Jun 1    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Inköpare

Ansök    Jun 23    Valueone AB    Inköpare
ValueOne söker en operativ/strategisk inköpare för ett längre konsultuppdrag till ett verkstadsföretag i Uddevalla. Uppdraget ska tillsättas snarast. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning efter avlutat uppdrag. Om rollen Det här är ett uppdrag där du kommer att arbeta både operativt och strategisk med inköp. Till dina uppgifter hör att ha strategiskt kategoriansvar och utveckla relationen med nya och befintliga leverantörer globalt... Visa mer
ValueOne söker en operativ/strategisk inköpare för ett längre konsultuppdrag till ett verkstadsföretag i Uddevalla. Uppdraget ska tillsättas snarast. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning efter avlutat uppdrag.

Om rollen

Det här är ett uppdrag där du kommer att arbeta både operativt och strategisk med inköp. Till dina uppgifter hör att ha strategiskt kategoriansvar och utveckla relationen med nya och befintliga leverantörer globalt samt förhandla avtal. Fokus ligger på att driva hem material. I ditt ansvar ingår även att hantera löpande inköp mot leverantörer globalt samt ansvara för kassaflöde och lagervärde inom dina varugrupper.

Du rapporterar till inköps- och logistikchefen på företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Utföra leverantörsvärderingar i samråd med kvalitets- och miljöansvarig.
Delta i nya projekt och säkra att inköpt material når kvalitets och kostnadsmål.
Driva kostnadsbesparingsprojekt och förhandlingar inom dina kategorier.
Hantera kostnadsnedbrytningar och prislistor, leverans- och avtalsvillkor.
Lägga upp och uppdatera godkända leverantörer samt kalkyl- och inköpspriser i MPS-system.
Säkra att beställt material levereras enligt önskade datum, följa upp ledtider och genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter gärna inom tillverkningsindustrin. Rollen kräver högskoleutbildning och god förhandlingsförmåga samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi förutsätter också att du har körkort.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du lägger ner stort engagemang i ditt arbete och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du agerar självständigt, är kommunikativ samt har lätt för att samarbeta.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Maj 17    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Inköpare till UFAB

Om UFAB UFAB är en global systemleverantör med huvudkontor i Uddevalla. Som ett företag i Mattsongruppen har vi en stabil plattform att verka ifrån, våra moderna anläggningar ligger i Uddevalla och Shanghai. Våra kunder är några av världens största bolag inom sina branscher. UFAB:s styrka är summan av våra medarbetare – kompetenta och stolta yrkesmän och yrkeskvinnor på alla positioner i verksamheten som tillsammans driver företaget. Kompetensmässigt li... Visa mer
Om UFAB

UFAB är en global systemleverantör med huvudkontor i Uddevalla. Som ett företag i Mattsongruppen har vi en stabil plattform att verka ifrån, våra moderna anläggningar ligger i Uddevalla och Shanghai. Våra kunder är några av världens största bolag inom sina branscher. UFAB:s styrka är summan av våra medarbetare – kompetenta och stolta yrkesmän och yrkeskvinnor på alla positioner i verksamheten som tillsammans driver företaget.

Kompetensmässigt ligger vi i branschens framkant. Vår yrkeskunskap och organisation gör att vi jobbar snabbt och effektivt. Alla medarbetare är engagerade i utvecklingsarbetet. Vi är framsynta, proaktiva och kommer med förslag som förbättrar kundens produkt och våra processer. För att göra det bevakar vi omvärlden och vår bransch samt håller oss uppdaterade i teknik- och arbetsmetoder där vi ständigt letar efter medarbetare som vill växa med oss.
__________________________________________________________________________________

Nu söker vi en strategisk och operativ inköpare

Några av dina kommande arbetsuppgifter

· Strategiskt kategoriansvar där du utvecklar relationen med nya och
befintliga leverantörer globalt samt förhandlar avtal · Utföra leverantörsvärderingar i samråd med kvalitets- och miljöansvarig · Deltaga i nya projekt och säkra att inköpt material når kvalitets och kostnadsmål · Driva kostnadsbesparingsprojekt och förhandlingar inom dina kategorier · Hantera kostnadsnedbrytningar och prislistor, leverans- och avtalsvillkor · Lägga upp och uppdatera godkända leverantörer samt kalkyl- och inköpspriser i
MPS-system · Ansvara för löpande inköp mot leverantörer Globalt för dina varugrupper · Säkra att beställt material levereras enligt önskade datum, följa upp ledtider och
genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring · Ansvara för kassaflöde och lagervärde inom dina varugrupper

För att lyckas i tjänsten har du

· Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter gärna inom tillverkningsindustrin · God förhandlingsförmåga · Du har relevant högskoleutbildning, gärna inom teknik · Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och innehar B-körkort

Din personlighet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du har stort engagemang och är förändringsbenägen.
Du agerar självständigt och är kommunikativ samt har lätt för att samarbeta och tycker om att förhandla.

Denna rekrytering sker i samarbete med Bahusia.

Om Bahusia

Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.
Läs mer om oss på https://bahusia.se

För mer information

Håkan Karlsson, telefon 0522-44 02 43

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker en operativ Inköpare

Ansök    Feb 22    Tranpenad AB    Inköpare
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden. Arbetsuppgifter: Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, u... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående!

OM TJÄNSTEN

Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden.

Arbetsuppgifter:

Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, utveckling och produktion
Daglig kontakt med nyckelintressenter
Daglig kontakt med leverantörer
Genomföra inköp till utvecklingsprojekt och produktion
Övervaka dagliga aktiviteter för att säkerställa att de köpta föremålen levereras enligt plan
Driva, ifrågasätta och ta ansvar från A till Ö i inköpsprocessen


OM DIG SOM SÖKER

Du behöver ha en gedigen bakgrund inom inköp och med pondus kunna axla rollen med allt vad det innebär både internt och externt. Du behöver kunna ifrågasätta, ta plats och driva hela processen framåt mot avslut.

- God förmåga att självständigt driva arbetet framåt
- Noggrann och systematisk och ta egna initiativ för att driva ditt ansvarsområde framåt
- God kommunikationsförmåga är nödvändig i denna roll både internt och externt
- Förmåga att arbeta i en tvärfunktionell miljö
- Team och relationsbyggare


Krav:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp, gärna inom verksamhets- eller planeringsområdet
- Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet nödvändig för rollen
Goda kunskaper i Pyramid och andra material/upphandlingssystem
Goda kunskaper i tal och skrift, både på engelska och svenska
Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel




VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness och Actic!

ÖVRIGA VILLKOR

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: Heltid

Lön: Marknadsmässig lön

Start: Omgående

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 2 000 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Jönköping, Trollhättan, Kungsör och i Eskilstuna. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på 076-867 45 80. Visa mindre

Vi söker en operativ Inköpare

Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden. Arbetsuppgifter: Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, u... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående!

OM TJÄNSTEN

Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden.

Arbetsuppgifter:

Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, utveckling och produktion
Daglig kontakt med nyckelintressenter
Daglig kontakt med leverantörer
Genomföra inköp till utvecklingsprojekt och produktion
Övervaka dagliga aktiviteter för att säkerställa att de köpta föremålen levereras enligt plan
Driva, ifrågasätta och ta ansvar från A till Ö i inköpsprocessen


OM DIG SOM SÖKER

Du behöver ha en gedigen bakgrund inom inköp och med pondus kunna axla rollen med allt vad det innebär både internt och externt. Du behöver kunna ifrågasätta, ta plats och driva hela processen framåt mot avslut.

- God förmåga att självständigt driva arbetet framåt
- Noggrann och systematisk och ta egna initiativ för att driva ditt ansvarsområde framåt
- God kommunikationsförmåga är nödvändig i denna roll både internt och externt
- Förmåga att arbeta i en tvärfunktionell miljö
- Team och relationsbyggare


Krav:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp, gärna inom verksamhets- eller planeringsområdet
- Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet nödvändig för rollen
Goda kunskaper i Pyramid och andra material/upphandlingssystem
Goda kunskaper i tal och skrift, både på engelska och svenska
Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel




VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness och Actic!

ÖVRIGA VILLKOR

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: Heltid

Lön: Marknadsmässig lön

Start: Omgående

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 2 000 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Jönköping, Trollhättan, Kungsör och i Eskilstuna. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på 076-867 45 80. Visa mindre

Inköpare av bilar

Ansök    Jan 11    VDS i Uddevalla AB    Inköpare
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar. Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål. Arbetsuppgifterna du kom... Visa mer
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab
Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar.
Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål.
Arbetsuppgifterna du kommer att ha är mycket varierande, som att ta emot samtal, värdera och besikta bilar, köra bilar, även svara på frågor från kunder när de ringer in eller mailar om bilarna. Visa mindre

Vi söker en operativ Inköpare

Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden. Arbetsuppgifter: Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, u... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående!

OM TJÄNSTEN

Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden.

Arbetsuppgifter:

Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, utveckling och produktion
Daglig kontakt med nyckelintressenter
Daglig kontakt med leverantörer
Genomföra inköp till utvecklingsprojekt och produktion
Övervaka dagliga aktiviteter för att säkerställa att de köpta föremålen levereras enligt plan
Driva, ifrågasätta och ta ansvar från A till Ö i inköpsprocessen


OM DIG SOM SÖKER

Du behöver ha en gedigen bakgrund inom inköp och med pondus kunna axla rollen med allt vad det innebär både internt och externt. Du behöver kunna ifrågasätta, ta plats och driva hela processen framåt mot avslut.

- God förmåga att självständigt driva arbetet framåt
- Noggrann och systematisk och ta egna initiativ för att driva ditt ansvarsområde framåt
- God kommunikationsförmåga är nödvändig i denna roll både internt och externt
- Förmåga att arbeta i en tvärfunktionell miljö
- Team och relationsbyggare


Krav:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp, gärna inom verksamhets- eller planeringsområdet

Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet nödvändig för rollen
Goda kunskaper i Pyramid och andra material/upphandlingssystem
Goda kunskaper i tal och skrift, både på engelska och svenska
Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel


VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjan Nordic Wellness!

ÖVRIGA VILLKOR

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: Heltid

Lön: Marknadsmässig lön

Start: Omgående

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 1 800 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Jönköping, Trollhättan och i Mälardalen. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på 076-867 45 80. Visa mindre

Inköpare till Thomas Betong

Ansök    Jun 29    Thomas Betong AB    Inköpare
Vill du vara en del av Team Thomas®? Vi utökar inköpsteamet med en inköpare med fokus på vår prefab-verksamhet. Rollen är ny hos oss vilket bjuder på stora möjligheter att utveckla tjänsten och utmana gamla arbetssätt.   Thomas Betong är ett familjeägt bolag från 1955. Vi är specialisterna på betong och tillverkar såväl färsk betong som prefabricerade väggar, plattbärlag och balkonger. I Sverige är vi ca 400 medarbetare och omsätter 1.600 miljoner (2019).... Visa mer
Vill du vara en del av Team Thomas®?

Vi utökar inköpsteamet med en inköpare med fokus på vår prefab-verksamhet. Rollen är ny hos oss vilket bjuder på stora möjligheter att utveckla tjänsten och utmana gamla arbetssätt.  
Thomas Betong är ett familjeägt bolag från 1955. Vi är specialisterna på betong och tillverkar såväl färsk betong som prefabricerade väggar, plattbärlag och balkonger. I Sverige är vi ca 400 medarbetare och omsätter 1.600 miljoner (2019). Vi bidrar till ett hållbart samhällsbyggande med vår kompetens och våra produkter.  

Det som kännetecknar oss är den familjära känslan där vi arbetar som ett team och har roligt tillsammans. Det är också vår långsiktighet i kombination med en häftig entreprenörsanda – det är alltid något på gång – och våra korta beslutsvägar, som gör Thomas Betong till en utvecklande arbetsplats.  

 

Varierad roll för dig som både vill förvalta och utveckla  
Rollen kommer att vara varierande med alltifrån administration och uppföljningar i affärssystem till att vårda befintliga leverantörsrelationer och utveckla nya. Du deltar i och driver arbete kring framtagning av förfrågningsunderlag, förhandlingar och avtalsskrivning. Du är del i ett team om 3 inom inköp och ni hjälper och stöttar varandra brett trots att ditt främsta fokus är prefab.  

Du kommer att ha många kontaktvägar såväl externt som internt så god kommunikativ förmåga är en förutsättning för framgång. Dessutom är rollen ny och du blir drivande i att ifrågasätta gällande arbetssätt, så lite skinn på näsan, ödmjukhet och en förmåga att få med sig andra är också viktiga egenskaper. Din närmsta chef är vår inköpschef, men du kommer jobba tight även med vår design- och konstruktionsavdelning och med produktion. Och ha mycket kontakt med både befintliga och potentiella leverantörer. Att du är riktigt bra på att ta människor ser vi som givet.  

Allra viktigast vid urval är personlig lämplighet. Du ska vara en god representant för Thomas Betong och våra värderingar. Sen tror vi att du har några års erfarenhet från inköpsroller eller liknande roller. Kanske inom industri eller bygg, där du fått förståelse för inköps roll i tillverkande bolag. Du är van att arbeta med flera leverantörer samtidigt, arbetar bekvämt i Excel och affärssystem, är noggrann och analytisk.  

 

Placeringsort
Vår prefabproduktion sker i tre fabriker i Lane Ryr utanför Uddevalla och i Heby en timma från Uppsala. Det innebär att resor med övernattning kommer att förekomma i tjänsten. Din placering kan vara i Göteborg, i Lane Ryr eller i Heby, beroende på vad som passar dig bäst.  

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  

Vi ser gärna en ökad mångfald i våra team, och välkomnar alla sökanden. Ansökningar tas emot via vårt rekryteringsverktyg som du når genom att klicka på Ansök i annonsen på vår hemsida.  

 

Frågor om tjänsten besvaras av Niklas Oxelstrand, Inköpsansvarig.  

Frågor om ansökan besvaras av Sofia Lundholm, HR Partner. Visa mindre

Purchaser Indirect Material & Services (IM&S)

Ansök    Dec 22    Azelio AB    Inköpare
Solving one of the world’s biggest challenges. Providing access to renewable power when and where it is needed. Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power where and when it is needed. Combining an ingenious energy storage technology to our highly efficient Stirling engine, we enable renewable energy produ... Visa mer
Solving one of the world’s biggest challenges.


Providing access to renewable power when and where it is needed.


Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power where and when it is needed. Combining an ingenious energy storage technology to our highly efficient Stirling engine, we enable renewable energy production around the clock, scalable and with zero emissions. Cheaper than fossil alternatives.


Azelio is in an extensive expansion phase with recent installations in Sweden and on one of the world’s largest solar power stations in Morocco. Additional installation will be added in Abu Dhabi later in 2020. The company has signed several MOUs during 2019 and 2020, in Africa, US and the Middle East. Azelio’s technology has received lots of positive global attention for its unique ability to provide renewable power around the clock. Azelio was recently on Mission Innovation’s list of the most CO2 reducing innovations.


Please visit azelio.com to exploit the possibilities




Therefore, we need to strengthen the Azelio Supply Chain Management (SCM) team with motivated and talented people.

Today, we are approximately 17 persons located in Gothenburg and Åmål. We are responsible for Planning & Logistic, Procurement, Supplier Quality and Cost Management, and support our product development, product industrialisation and company infrastructure.

 

As our IM&S purchaser your challenge will be to build up the structure of Indirect Procurement being an integral part of the company’s development. This involves analysing and defining the procurement scope, identifying the stakeholders, establishing working processes and tools, and at the same time carrying out all related purchasing activities.

You will work mainly with our Manufacturing-, Field Installation- and Service Teams. As these are in a rapid expansion phase preparing for Start of Production in 2021, your tasks and purchase content are expected to vary with time requiring a high degree of flexibility, pro-activity and curiosity.

We need you who has passion and experience to drive these tasks, whilst being flexible and service minded in the day to day business.

 

Job Profile

- Analyse and define the scope of Azelio Indirect Material and Services (IM&S)
- Categorize the spend portfolio and propose corresponding sourcing strategies
- Propose and drive the implementation of tools to manage the IM&S portfolio
- Support the Azelio Manufacturing, Site Installation and Service teams with negotiating and managing supplier agreements with respect to equipment and services.
- Initial focus will be on Material, Equipment and Services for our product installation fields, as well as consultant and temporary labour
- Manage the overall supplier relationships
- Handle Purchasing administration on ERP, issue and manage the PO, handle blocked invoices.
- Ensure timely delivery and follow- up supplier performance


Candidate Profile

- Minimum 3-5 years of relevant experience
- Experienced in contract negotiation in international environment
- Strong strategic and analytical skills
- Team player with a strong drive and a positive attitude
- Committed, self-starting, taking responsibility
- Good computer skills including MS Office, strong in Excel, experience in Monitor is a benefit
- Fluent in English (oral and written)

This position is placed in Uddevalla or Gothenburg.

We offer a challenge in an exciting company with elevated expectations and great committed colleagues. We are constantly curious - we want to be in the technology leading edge and push forward development. You get the opportunity to work with technical challenges and feel the satisfaction of contributing to the sustainable energy solutions of the future.

If you are up to this challenge and want to take part in building up this exciting new business from product development to industrialization and to work in a challenging company with high expectations and very engaged colleagues, welcome to send your application as soon as possible.

 

If you have questions, please contact Karl-Michael Jäger, Director, Supply Chain Management, at [email protected] or call +46 (0)722 00 54 39.

 

Welcome to visit our web page www.azelio.com to get more insight Visa mindre

Inköpare- centrala 2st

Ansök    Okt 15    Uddevalla kommun    Inköpare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Vi jobbar med att effektivisera, optimera och förbättra Uddevalla kommuns inköpsarbete! Är du intresserad av att vara med på den resan? Då är det här nåt för dig!

Tjänsterna som "centrala inköpare" är nyinrättade i Uddevalla kommun.

Det kommer kräva en stor dos av egen drivkraft, förhandlingsförmåga, vilja och anamma för att etablera rollerna och arbeta mot målet att bli dunderbra på effektiva inköp!

Arbetsuppgifter
Som Central inköpare kommer ditt fokus att vara på operativt inköp. Du kommer att göra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och samordna verksamheternas behov. I ditt arbete kommer du även ha en supportfunktion och svara på alla möjliga och omöjliga frågor gällande inköp och upphandling. Du kommer dessutom att ha en aktiv roll i avtals- och leverantörsuppföljningar och avtalsförvaltning.

Tillkommer gör förstås allt som tillhör en kommunal förvaltning som att arkivera, registrera och administrera.

Kvalifikationer
Du har :

- ett affärsmässigt tänk och är en hejare på att förhandla

- nån typ av eftergymnasial eller akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, inköp eller logistik alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.

- 2-3års erfarenhet av arbete med inköp

Vi förutsätter att du pratar och skriver flytande svenska och att du är van vid olika typer av affärssystem.

Du är:

- självständig

- flexibel

- kommunikativ

- driven

Villkor
Intervjuer kommer ske löpande, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

 

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Inköpare med sinne för affärer

Ansök    Dec 19    Västvatten AB    Inköpare
Västvatten rustar för framtiden. För att säkra vår fortsatta utveckling och möta våra framtida utmaningar, rekryterar vi nu nya medarbetare – bli en av oss! Vi på Västvatten ser möjligheter där andra ser problem och förstår att vi ständigt måste utmana och utveckla oss själva. En del av något större Västvatten behöver dig som vill vara med och bygga för framtiden. Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare som ser till att vatten ... Visa mer
Västvatten rustar för framtiden.

För att säkra vår fortsatta utveckling och möta våra framtida utmaningar, rekryterar vi nu nya medarbetare – bli en av oss!

Vi på Västvatten ser möjligheter där andra ser problem och förstår att vi ständigt måste utmana och utveckla oss själva.



En del av något större
Västvatten behöver dig som vill vara med och bygga för framtiden. Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare som ser till att vatten och avlopp funkar på allra bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss.

Här kommer du att bli en i teamet på sju personer på ekonomiavdelningen. För oss är det viktigt att kunna stötta varandra och att bolla frågor ser vi som en självklarhet. Lika viktigt som att självständigt få leda och styra sina arbetsuppgifter och projekt framåt. Här får du utveckla, samtidigt som du utvecklar oss och vår verksamhet.



Din vardag hos oss
Du kommer att hantera en hel del olika frågor från din kontorsstol här på I17-området i Uddevalla. Gillar du att arbeta mot bättre priser och avtal samt är en van förhandlare så passar du här hos oss. Du leder upphandlingsarbetet genom hela processen från behovsanalys och förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård.

Du kommer ansvarar för flera upphandlingar, såväl varor som tjänster, parallellt. Känslan av välmående infinner sig när du har genomfört bra och rättvisa förhandlingar som bidrar till kostnadseffektiva lösningar.

Dina kvalifikationer Med utbildning inom ekonomi, teknik, juridik alternativt YH-utbildning inom upphandling eller likvärdigt och gärna några års erfarenhet så passar du bra in med oss andra.

Goda kunskaper inom IT och Excel samt bra svenska i både tal och skrift är ett måste. Kan du dessutom LUF och LOU på dina fem fingrar och har arbetat i TendSign är det ett stort plus i kanten!

 

Mer om dig
Vi vill vara bäst på det vi gör – och bäst blir vi tillsammans. Då behövs förstås en god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation i både tal och skrift. Du kan givetvis också driva och strukturera ditt eget arbete självständigt. Och med ditt goda omdöme, känsla för att förhandla, ekonomiska medvetenhet och stabila sätt att hantera olika situationer, har du alla förutsättningar för att kunna fatta de beslut som krävs i det här jobbet.



Ansökan
Vill du bli en av oss? Då ser vi fram emot din ansökan.



Ansök via vårt ansökningsformulär. Du kan välja att ladda upp eget CV och personligt brev i ansökningsformuläret och behöver då bara svara på de obligatoriska frågorna.

Vi gör löpande urval för intervjuer innan sista ansökningsdag så vänta inte för länge med att skicka in.

 

Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryterings­företag eller försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Strategic Buyer and Commodity Manager

Ansök    Nov 12    Graniten Engineering AB    Inköpare
About Graniten Graniten is a global provider of machine solutions to the pharmaceutical manufacturing and healthcare automation sector. We have built turn-key solutions since 1992 and today we offer products ranging all the way from custom innovations to full-scale production equipment. Global pharmaceutical companies and healthcare suppliers are the testimony to our exceptional service. At Graniten, our core purpose is to empower our customers and help t... Visa mer
About Graniten

Graniten is a global provider of machine solutions to the pharmaceutical manufacturing and healthcare automation sector. We have built turn-key solutions since 1992 and today we offer products ranging all the way from custom innovations to full-scale production equipment. Global pharmaceutical companies and healthcare suppliers are the testimony to our exceptional service. At Graniten, our core purpose is to empower our customers and help them improve their production and workflow to continuously improve patient care and security. Our core values of Partnership, Passion and Teamwork, Innovation, Ownership, Continuous Improvement – these values speak to who we are and what we believe. If this sounds like the kind of team you’d like to be part of apply today and let’s work together for a bright future.




Strategic Buyer and Commodity Manager

We are looking for a person who would like to take on the opportunity to drive and build up our purchasing and sourcing operations.

The purchasing function is a key role for Granitens future growth and you will be working in a cross functional team with sales, development, production and quality, supporting our development projects and production. This position is for a “working manager” that will spend time performing sourcing and purchasing, i.e you will both place purchase orders, follow up as well as manage the long term performance of the supply base. You will develop strategies for the function with the potential to build a team with direct reports. This position comes with the opportunity for a leadership role in the company reporting directly to our Manager for Production, Purchasing and Quality.

Responsibilities 

As a Strategic Buyer and Commodity Manager your key responsibilities will be; 1) to lead sourcing activities within all our core categories and manage strategic suppliers to drive spend management 2) secure the purchases for our development projects and production to ensure that right material is on right time. You will be responsible for strategic sourcing activities as well as operational purchasing. Furthermore, you will drive continuous improvement with suppliers and reduce cost. You will also liaise with key stakeholders and ensure that the right collaboration and level of communication works both internally and externally.

Your assignment also includes:

- Lead local sourcing negotiations – aligned with strategic plan – in collaboration with other internal functions
- Lead and participate in local supplier discussions and manage the business relationships with relevant suppliers
- Execute purchases to development projects and production
- Give input to and participate in major global supplier discussions
- Identify inefficiencies in relevant processes and define targets for improving the inefficiencies together with relevant functions.
- Measure, follow up and continuously improve overall compliance and supplier performance
- Benchmark activities and analysis of market trends
- Develop the supply base into performing, competitive partners
- Ensure contract coverage to support business goals
- Bring innovation and market insight to internal stakeholders in close collaboration with our development team
- Provide reporting, insights, and recommendations to top management team.

Personal qualification

As a person, you are a highly motivated natural leader. You have great communication skills and the ability to influence, coach, and communicate at all levels of the organization to achieve results. You have a proven track record of understanding business, core purchasing processes and tools operating in a complex project environment.

To succeed in this position, we believe you have strong business acumen, including ability to diagnose and analyse problems and drive appropriate solutions. You are analytical and structured, and you can work independently and systematically. 

We are looking for someone with a university degree, with at least five years of experience within operational purchasing and strategic sourcing in an international environment. You speak and write Swedish fluently and are accustomed to use English as a working language.

 You also have:

- Industrial or similar Commodity expertise and knowledge
- Experience from tactical sourcing and purchasing from manufacturing industries
- Experience from leading and own supplier engagement
- The understanding of external market dynamics and ability to bring innovation to the internal stakeholders
- Excel leadership skills in influencing and listening
- Ability to manage an intercultural business environment
- Excel knowledge of project management
- Financial understanding and capabilities
- Degree of strategic thinking
- Team player who embraces responsibility and wants to be part of a winning team.

Employment Type

Full-time

Contact

For more information about the position, contact Dan Engsfelt, Purchasing, production and quality Manager +46-703-519525, [email protected]

GRANITEN ENGINEERING AB

Kärrastrandvägen 125A

451 76  Uddevalla 

We welcome your application as soon as possible, selection is done continuously. Visa mindre

Sommarjobb inom inköp!

Ansök    Feb 28    Manpower    Inköpare
Har du en god administrativ förmåga och vill arbeta med inköp? Vi söker dig som kan arbeta mellan Maj - Augusti! Sök redan idag då urval sker löpande! Vår kund är världsledande inom petroleumindustrin med tillverkning och försäljning över hela världen. Siten i Uddevalla blandar och tillverkar olika oljor som sedan säljs både till fordonsindustrin men även till konsumentmarknaden. Vi söker en Component Planner till Kund i Uddevalla. Uppdraget förväntas p... Visa mer
Har du en god administrativ förmåga och vill arbeta med inköp? Vi söker dig som kan arbeta mellan Maj - Augusti! Sök redan idag då urval sker löpande!

Vår kund är världsledande inom petroleumindustrin med tillverkning och försäljning över hela världen. Siten i Uddevalla blandar och tillverkar olika oljor som sedan säljs både till fordonsindustrin men även till konsumentmarknaden.

Vi söker en Component Planner till Kund i Uddevalla. Uppdraget förväntas pågå mellan Maj- Augusti.

Arbetsbeskrivning

Som Component Planner är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera inköp i kundens planeringsverktyg, samt uppföljning av försenat gods. Du kommer även arbeta med avrop av bulkmaterial i samspel med deras logistikavdelning samt koordinering med leverentörerna. Du kommer arbeta mot leverantörer utanför norden därav sker mycket kommunikation på engelska. Du kommer ingå i avdelningen Supply tillsammans med fyra kollegor.

Kvalifikationer

Krav:

* Goda kunskaper i Exel
* Obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:

* Kunskaper i SAP
* Tidigare erfarenhet av logistik/ liknande arbetsuppgifter

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser att du är organiserad och tar stort ansvar för ditt arbete. Vi ser även att du snabbt kommer in i nya arbetsuppgifter då du efter upplärning självständigt ska driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ och drivs av ett bra samarbete både med kollegor och leverantörer.

Kontaktperson
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor eller funderingar kontakta [email protected]

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00. Visa mindre