Lediga jobb som Inköpare i Uddevalla

Se lediga jobb som Inköpare i Uddevalla. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Uddevalla som finns hos arbetsgivaren.

Inköpare vikariat 12mån

Ansök    Jan 16    Uddevalla kommun    Inköpare
Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.?  Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap... Visa mer
Uddevalla – en plats för hela livet 


Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.? 


Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv.?Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara?på?din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. 


Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.? 


Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! 




Om jobbet
Upphandlingsenheten i Uddevalla kommun söker en vikarie till en av våra inköpartjänster.

Vikariatet är på 12mån.

Rollen som inköpare är relativt nyinrättad i Uddevalla kommun. Fokus för rollen är att göra direktupphandlingar och supportera kommunens förvaltningar med deras frågor. Du behöver vara "serviceminded" och ha ett stort driv. För att fortsätta etablera rollen och arbeta mot målet att bli dunderbra på effektiva inköp, behöver du ha ett affärsmässigt tänk och vara en hejare på att förhandla. 

Arbetsuppgifter
- Som inköpare kommer ditt fokus att vara på operativt inköp.
- Du kommer att göra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och samordna verksamheternas inköpsbehov.
- I ditt arbete kommer du även vara supportfunktion och svara på alla möjliga och omöjliga frågor gällande inköp och upphandling.
- Du kommer dessutom att ha en aktiv roll i avtals- och leverantörsuppföljningar samt vid avtalsförvaltning.
- Tillkommer gör förstås allt som tillhör en kommunal förvaltning som att arkivera, registrera och övrig förekommande administration.

Vem söker vi?
Du är:

- Kommunikativ -  du jobbar tätt tillsammans med övriga inköpare, upphandlare och controllers, så en god kommunikativ förmåga och samarbetsvilja behövs för att klara uppgiften.
- Flexibel och prestigelös - vi är ett team som stöttar varandra. Vi gör varandra bra.
- Drivande - du drivs av att ha stort eget ansvar - du äger din fråga från identifierat inköpsbehov till färdigt avtal och uppföljningar.
- Strukturerad - du är strukturerad vilket du visar genom att du självständigt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
- Pedagogisk - då du kan komma behöva stötta upp i våra utbildningar kring inköpsprocessen.

Kvalifikationer
- Eftergymnasial eller akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, inköp eller logisitik, alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.
- 1-3 års erfarenhet av arbete med inköp
- Du är van vid att arbeta i och har kunskap om olika typer av affärssystem
- Du pratar och skriver flytande svenska

Meriterande är om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har kunskap om lagen offentlig upphandling.

Övrigt
Intervjuer kan komma att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Uddevalla kommun tillämpar distansavtal upp till två dagar per vecka. 

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.


Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. 


För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Inköpare

Ansök    Nov 1    Hansson & Russberg AB    Inköpare
Är du en person som gillar högt tempo och ordning och reda? Är du en person brinner för att pressa priser, prata med leverantörer och hitta lösningar? Har du dessutom en bakgrund som inköpare till producerande industri är det troligen dig vi söker. Vi på HR-inredningar söker nu efter en inköpare som kan stötta övrig administrativ personal med materialinköp och planering. Ditt jobb kommer bestå av att beställa och ta emot material samt att tillsammans med ... Visa mer
Är du en person som gillar högt tempo och ordning och reda?
Är du en person brinner för att pressa priser, prata med leverantörer och hitta lösningar?
Har du dessutom en bakgrund som inköpare till producerande industri är det troligen dig vi söker.
Vi på HR-inredningar söker nu efter en inköpare som kan stötta övrig administrativ personal med materialinköp och planering.
Ditt jobb kommer bestå av att beställa och ta emot material samt att tillsammans med säljare planera produktionen utifrån leveranstid på material. Du bokar frakter för både inkomande och utgående gods.
Då ditt jobb är väldigt omväxlande med både administrativa och fysiska uppgifter krävs en god fysik.
Truckkort är meriterande.
På HR-inredningar har vi de senaste 30åren tillverkat inredning till butiker, hotell och restauranger.
Tidigare dokumenterad erfarenhet är ett krav och även körkort för bil.


Löneanspråk bifogas i cv/personligt brev.


Vi tillämpar 6 månader provanställning och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan bli tillsatt före annonsen sista dag.


Normal arbetstid är 7-16.
Frågor besvaras enbart på mail: [email protected] Visa mindre

Inköpare av bilar

Ansök    Sep 30    VDS i Uddevalla AB    Inköpare
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar. Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål. Arbetsuppgifterna du komm... Visa mer
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab
Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar.
Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål.
Arbetsuppgifterna du kommer att ha är mycket varierande, som att ta emot samtal, värdera och besikta bilar, köra bilar, även svara på frågor från kunder när de ringer in eller mailar om bilarna. Visa mindre

Inköpare till kund i Trollhättan

Ansök    Maj 24    Adecco Sweden AB    Inköpare
Om tjänsten Som inköpare hos vår kund kommer du att ansvara för tilldelat inköpsområde, sortiment och leverantörer. Ständigt har rätt typ av leverantörer kontrakterade avseende teknisk kompetens, servicevilja, kvalitet, miljöengagemang och villkor. Ansvara för att materialplanering och materialstyrning är optimerad så att störningar i materialflöde undviks vid samtidigt uppfyllande av kapitalbindningsmålen. Vidare kommer du att för eget arbete och levera... Visa mer
Om tjänsten
Som inköpare hos vår kund kommer du att ansvara för tilldelat inköpsområde, sortiment och leverantörer.
Ständigt har rätt typ av leverantörer kontrakterade avseende teknisk kompetens, servicevilja, kvalitet, miljöengagemang och villkor.
Ansvara för att materialplanering och materialstyrning är optimerad så att störningar i materialflöde undviks vid samtidigt uppfyllande av kapitalbindningsmålen.

Vidare kommer du att för eget arbete och leverantörer ständigt utvecklas (eller byts ut) för uppfyllande av företagets långsiktiga mål att ligga i framkant inom valda produkt- och marknadsområden. Arbetet sker tillsammans med avd. Quality & Support
Slutligen kommer du i form av inköpsexpert delta i utvecklingsprojekt, assistera teknik och övriga avdelningar i val av teknik, material, leverantörer och serva med nödvändiga inköpsaktiviteter.

Som inköpare har du en viktig roll i företaget och kommer få möjlighet att vara med och påverka utvecklingen framåt.

Diitt huvudsakliga ansvar
 -   Ständigt ha rätt typ av leverantörer kontrakterade avseende teknisk
      kompetens, servicevilja, kvalitet, miljöengagemang och villkor.
 -   Ansvara för att materialplanering och materialstyrning
 -   Ansvara för att eget arbete och leverantörer ständigt utvecklas
 -   Delta i utvecklingsprojekt och assistera teknik och övriga avdelningar

Tjänsten som inköpare är ett konsultuppdrag med start snarast el. enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med inköp och som är trygg med att arbeta självständigt.
Du har god kommunikativ förmåga och har lätt för att ta egna initiativ.
Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad och arbetar för att nå långsiktiga och hållbara affärsrelationer.
Du har en god analytisk förmåga och är noggrann i ditt arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande.

Viktigt för tjänsten är
-   Eftergymnasial utbildning i inköp, ekonomi eller logistik, alternativt
     arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
-   Förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika datasystem
-   Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Tobias Jacobsson via [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] 

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

HKScan söker Inköpare djur

Ansök    Nov 23    Premier Service Sverige AB    Inköpare
Om företaget Vi har mer än 100 års erfarenhet av att på ett ansvarsfullt sätt erbjuda god och hälsosam lokalt producerad mat. Som ledande nordiskt livsmedelsföretag så är vi med och banar väg för en mer ansvarsfull livsmedelsproduktion. För oss innebär ansvar kontinuerlig utveckling och konkreta åtgärder i hela värdekedjan, från gård till konsument. Vår mat gör gott. Vi producerar hälsosam mat som bidrar med viktiga näringsämnen, vi hjälper lantbruket och ... Visa mer
Om företaget
Vi har mer än 100 års erfarenhet av att på ett ansvarsfullt sätt erbjuda god och hälsosam lokalt producerad mat. Som ledande nordiskt livsmedelsföretag så är vi med och banar väg för en mer ansvarsfull livsmedelsproduktion. För oss innebär ansvar kontinuerlig utveckling och konkreta åtgärder i hela värdekedjan, från gård till konsument. Vår mat gör gott. Vi producerar hälsosam mat som bidrar med viktiga näringsämnen, vi hjälper lantbruket och vår inhemska livsmedelsproduktion att utvecklas och lägger stor vikt vid våra medarbetares hälsa och välmående.

Tillsammans med våra leverantörer, gårdarna, utforskar vi nya sätt att reducera vårt klimatavtryck, att stimulera biologisk mångfald och minska övergödning samt säkerställa god djuromsorg. Vi arbetar mot en mer klimatvänlig livsmedelsproduktion och vårt Zero Carbon-mål är en värdekedja med netto noll klimatavtryck i slutet av 2040. Läs mer om HKScan på: https://www.hkscan.com/sv/

Vill du bli en del av ett framstående företag inom livsmedelsbranschen? HKScan Sweden AB söker nu en inköpare djur med fokus på ansvarstagande och hållbarhet. Ta chansen att vara med och forma framtidens köttproduktion. Ansök idag och låt din passion för djurvälfärd ta dig långt i din karriär.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare djur hos HKScan Sweden AB är ditt ansvar att säkerställa en effektiv och hållbar inköpsprocess för djur till vår produktion. Du kommer att arbeta med inköp av gris och lamm och ansvara för att upprätthålla god relation med befintliga leverantörer samt identifiera nya potentiella samarbetspartners både via telefon, personliga kontakter och i samband med producentträffar.

Du kommer att hantera förhandlingar med leverantörer, övervaka marknaden och analysera priser för att säkerställa konkurrenskraftiga avtal. Ditt arbete kommer att bidra till att säkerställa en pålitlig och högkvalitativ tillförsel av djur till vår verksamhet. Ditt affärsområde är Västra Götaland, Bohuslän, Dalsland och Värmland

Huvudsakliga ansvarsområden:
• Inköp och förmedling av slaktdjur
• Vårda goda relationer med våra leverantörer
• Uppsöka potentiella leverantörer
• Vara en ambassadör för HKScan och vår djuromsorg
• Representera HKSacn och Agri vid mässor och dylikt

Din profil
Vi ser att du har några års erfarenhet av inköp, gärna från livsmedelsbranschen, särskilt inom djurprodukter. Kunskap om marknadstrender och prissättning. Förmåga att förhandla och upprätthålla goda relationer med så väl befintliga som med nya leverantörer. Du har en god analytisk förmåga för att bedöma kvalitet och kostnadseffektivitet. God kommunikationsförmåga och teamarbetsförmåga.

Du som söker tycker om att arbeta självständigt, är initiativkraftig och målinriktad. Du ser utmaningar i att göra affärer samt har lätt för att skapa såväl interna som externa kontakter. Du har lantbruksutbildning motsvarande lantmästare, agronom eller liknade.

Körkort är ett krav.

Det här kan du förvänta dig av oss: Vi är en organisation som sätter medarbetarna i centrum. Det betyder att vi tror att vi presterar bäst när vi samarbetar med varandra. Våra chefer vet att de inte kan allt; vi lär oss tillsammans och växer tillsammans. Att arbeta på HKScan passar dig som vill ha utmaningar och som inte är rädd för att utmana.

Låter det intressant?

Hkscan Sweden ABs samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jimmy Harryson via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-4024610. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast den 17 december 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 400 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. Visa mindre

Vikarierande inköpare Uddevalla kommun

Ansök    Mar 8    Uddevalla kommun    Inköpare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Vem söker vi
Vi söker en vikarie till en av våra inköpartjänster på upphandlingsenheten.

Vikariatet är på 6mån.

Om jobbet/vikariatet
Rollen som inköpare är en ganska nyinrättad i Uddevalla kommun. Det krävs därför att du är "serviceminded" och har stort driv. För att fortsätta etablera rollen och arbeta mot målet att bli dunderbra på effektiva inköp behöver du dessutom ha ett affärsmässigt tänk och vara en hejare på att förhandla. 

Arbetsuppgifter
- Som inköpare kommer ditt fokus att vara på operativt inköp.
- Du kommer att göra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och samordna verksamheternas behov.
- I ditt arbete kommer du även vara supportfunktion och svara på alla möjliga och omöjliga frågor gällande inköp och upphandling.
- Du kommer dessutom att ha en aktiv roll i avtals- och leverantörsuppföljningar och avtalsförvaltning.
- Tillkommer gör förstås allt som tillhör en kommunal förvaltning som att arkivera, registrera och administrera.

Kvalifikationer
- Du har eftergymnasial utbildning såsom relevant YH-utbildning, eller akademisk utbildning inom ekonomi, inköp eller logistik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Du är van att arbeta i olika typer av affärssystem. 
- Du pratar och skriver flytande svenska. 

Det är meriterande om du har 2-3 års erfarenhet av arbete med inköp.

 

Övrigt
Intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Inköpare

U-nite Fasteners Technology AB, ett expanderande företag specialiserat på infästning, främst till stålbyggnation och ventilation. Sedan start 1987 finns vi i Hogstorp, strax norr om Uddevalla och sista året har vi byggt ut och mer än fördubblar vår fabrik och lageryta. Våra kunder finns över stora delar av Europa. Unite ingår i Lindab koncernen, som har över 4 500 medarbetare i 20 länder och huvudkontor i Båstad kommun. Koncernens omsättning 2022 var 12 ... Visa mer
U-nite Fasteners Technology AB, ett expanderande företag specialiserat på infästning, främst till stålbyggnation och ventilation.
Sedan start 1987 finns vi i Hogstorp, strax norr om Uddevalla och sista året har vi byggt ut och mer än fördubblar vår fabrik och lageryta. Våra kunder finns över stora delar av Europa.
Unite ingår i Lindab koncernen, som har över 4 500 medarbetare i 20 länder och huvudkontor i Båstad kommun. Koncernens omsättning 2022 var 12 366 MSEK.

Vi söker nu:
Inköpare

Är du en engagerad inköpare med stor teknisk kompetens och sinne för affärer?
Vi söker en driven och strukturerad inköpare, som vill vara med på vår tillväxtresa.

Ditt nya jobb
I rollen ansvarar du för inköp av framför allt råmaterial till våra produkter, främst från Asien, men även från Europa. Du kommer att jobba operativt med inköp, beställningspunkter, offertpriser och import i ditt dagliga arbete.
Du skall skapa nya och upprätthålla befintliga leverantörsrelationer, samt ansvara för inköpsprocessen gällande avtal och leverantörsbedömningar. Du skall leverera mot företagets och koncernens satta mål, strategier och förväntningar.
Vårt hållbarhetsarbete, strategin kring detta och uppföljningen kommer du att ansvara för.
Samtidigt kommer du att representera produktgruppen ”Infästning” i Lindab Sourcing team.
Tjänsten inkluderar en del resor och mässbesök, även i Asien.
Du blir en del av ledningsgruppen på Unite, rapporterar till VD och utgår från Hogstorp.

Din profil
Du har en relevant högskoleutbildning inom inköp eller ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av inköp, gärna från byggsektorn och god teknisk förståelse, samt även erfarenhet av förhandlingar.
Erfarenhet av infästning är meriterande.
Som person är du målmedveten, strukturerad och ansvarsfull, du trivs i en utmanande miljö med hög grad av eget ansvar och nytänkande.
Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, samt mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter.
Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet.
Vi är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!

Vill du veta mer?
Vid frågor kontakta Madeleine Andersson, VD, tel. 0522-65 33 96. www.unitefasteners.com
Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan och ditt CV till [email protected] senast den 16 april.

Samtal från annons- och rekryteringsföretag undanbedes. Visa mindre

Uddevalla Energi söker bränsleansvarig

Ansök    Mar 2    Uddevalla Energi AB    Inköpare
Uddevalla Energi söker bränsleansvarig Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden. Nu söker vi dig ... Visa mer
Uddevalla Energi söker bränsleansvarig
Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden.
Nu söker vi dig som vill ta dig an den viktiga rollen som ansvarig för bolagets bränsleförsörjning och vill bygga vidare på de goda och långsiktiga relationer vi har med våra leverantörer samt arbeta för en långsiktig bränsleförsörjning och en säker råvarutillgång. Att aktivt erbjuda mottagningstjänsten för avfall till våra kunder har en betydelsefull roll för Uddevalla Energis framgång.
Du kommer att ingå i en värmeorganisation som ansvarar för ledningsnät på fjärrvärme samt våra produktionsanläggningar där vi producerar fjärrvärme, pellets och el. Vi hanterar bränsle som mestadels består av avfall, biobränsle och eldningsoljor. I uppdraget ingår även råvaruförsörjningen till vår pelletsproduktion. Vårt sätt att planera inköp, bränslemix och logistik är avgörande för att säkerställa en effektiv och lönsam produktion. Tjänsten som ansvarig för bränsleförsörjning rapporterar direkt till affärsområdeschefen och ingår i affärsområdets ledningsgrupp.
Dina främsta arbetsuppgifter
Säkra bränsle- och råvarutillgången genom att arbeta fram strategier, planer, avtal och genomföra inköp.
Ansvara för företagets försörjning av samtliga fasta och flytande bränslen som används vid produktionen av fjärrvärme, pellets och el.
Arbeta nära kunder och leverantörer, säkra affärsmässiga leveranser och bygga relationer.
Initiera projekt med avsikt att optimera bränsleaffären och arbeta nära driftsorganisationen för vår strategi om framtidens bränsle.
En naturlig del av arbetet är affärsförhandlingar, inköp/avrop, kvalitetskontroll, planering, samordning samt uppföljning inom all bränsle- och råvaruhantering.

Som person är du affärsinriktad, kommunikativ och har mycket god förmåga att vårda relationer och ser ständigt nya affärsmöjligheter. Du är även analytisk och strukturerad, van att prioritera och fatta beslut. Ditt eget driv är viktigt då det till stor del är ett självständigt arbete. Du är prestigelös och gillar att jobba tillsammans med andra för gemensamma framgångar. Du trivs i en värderingsstyrd verksamhet där professionell, engagerad, resurssmart och inkluderande är ledord i vardagen. För dig är det en självklarhet att komma till jobbet med engagemang och framåtanda.
Hos oss erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar. Hos oss tar vi vara på varje medarbetares energi.
Vi söker dig som har
Eftergymnasial utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har
Arbetat som inköpare eller logistiker
Erfarenhet av bränsle på strategisk nivå skogs-, sågverks- eller avfallsbranschen
Erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning

Information om företaget hittar du på vår hemsida www.uddevallaenergi.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Magnus Janzon, affärsområdeschef värme 0522-58 09 51.
Tillträdesdag enligt överenskommelse.
Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan senast 2023-03-21. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vid frågor om ansökningsprocessen kontakta Ellinor Forsberg, HR-specialist, 0522-58 07 26. Visa mindre

Inköpskonsult

Ansök    Mar 1    Addilon Professionals AB    Inköpare
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter Uppdragens karaktär präglas av både strategiska, taktiska och operativa inslag som att: - Ta fram mål och riktlinjer för företagets inköp - Utforma strategier - Implementera strategier - Genomföra upphandlingar - Optimera anskaffningslösningar -... Visa mer
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.Arbetsuppgifter
Uppdragens karaktär präglas av både strategiska, taktiska och operativa inslag som att:
- Ta fram mål och riktlinjer för företagets inköp
- Utforma strategier
- Implementera strategier
- Genomföra upphandlingar
- Optimera anskaffningslösningar
- Utveckla nya och befintliga leverantörer
- Förhandla och hantera avtal

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom rubricerat område
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Kommunikativ
- Initiativtagande
- Strukturerad
- Analytisk

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpare till NCC Industry

Ansök    Jan 30    NCC AB    Inköpare
Söker du en tjänst där du får vara en central del i att skapa förutsättningar för en lönsam verksamhet? Som inköpare hos NCC Industry får du möjlighet att vara med och påverka verksamheten genom att göra inköp som är bra för både NCC, våra leverantörer och våra kunder. Till NCC Industry SE utökar vi vår organisation och söker inköpare till vår region South/West. Inköpsrollen innebär både ett samordningsansvar för inköpsprocessen regionalt, men också lands... Visa mer
Söker du en tjänst där du får vara en central del i att skapa förutsättningar för en lönsam verksamhet? Som inköpare hos NCC Industry får du möjlighet att vara med och påverka verksamheten genom att göra inköp som är bra för både NCC, våra leverantörer och våra kunder.

Till NCC Industry SE utökar vi vår organisation och söker inköpare till vår region South/West. Inköpsrollen innebär både ett samordningsansvar för inköpsprocessen regionalt, men också landsövergripande som en del av NCC Industry.     

Här är dina nya utmaningar
I tjänsten som regional inköpare arbetar du med såväl strategiska som projektspecifika inköp i din region samt fungerar du som stöd till våra chefer i produktionen i övriga inköpsrelaterade frågor. Du utför pris- och kostnadsutvärderingar, leverantörsbedömningar samt sluter avtal med utvalda leverantörer på flera nivåer. Att genomföra uppföljningar är givetvis också en viktig del i arbetet. Inköp stödjer linjeorganisationen vid upphandlingar och tillsammans med linjeorganisationen tecknas sedan avtal. Implementering av centrala beslut och strategiska sortiment ingår i ditt arbete samt bidrar du till vår fortsatta utveckling av våra inköpsprocesser och vårt framtida inköpsarbete.

Det här förväntar vi oss av dig
Som inköpare har du en nyckelroll där du bidrar med dina erfarenheter för att skapa ett ännu mer professionellt inköpsarbete genom att stödja och påverka linjens inköpsarbete. Du är van att arbeta med juridiska dokument och strategiskt planera och genomföra affärsförhandlingar inom inköpsområdet samt att arbeta med att kostnadseffektivisera verksamheten. Du skapar och genomför utredningar, prognoser och rapporter inom ditt affärsområde och arbetar kontinuerligt med utveckling av inköpsfunktionens arbete.  Rollen kräver ett stort nätverk och ett nära samarbete med kollegor inom och över divisionsgränserna samt med leverantörer. 

Din profil
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av inköpsarbete, har du tidigare arbetat inom bygg- eller entreprenadbranschen är detta meriterande. Du har en högskoleutbildning inom relevant område eller yrkesutbildning inom inköp. Du är en van dataanvändare och behärskar Excel väl. Vidare har du en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du är en person som har lätt för att samarbeta med andra människor, samt skapar och upprätthåller goda relationer, både internt och externt. Du arbetar självständigt med stort engagemang och driv och slutför uppgifter med god kvalité inom satta deadlines. Som person är du målinriktad, strukturerad och analytisk. Du drivs av att göra goda affärer och tar faktabaserade beslut. 

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid något av våra kontor i Göteborg, Borås eller Uddevalla. Provanställning kan komma att tillämpas. Resor med övernattning förekommer. B körkort och tillgång till bil är ett krav.

Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Susanne Sjöstedt, Purchasing Manager SE på 076 126 57 89 alternativt [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta Karin Strandh, HR Business Partner på [email protected].

Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-01-19. Registrera din ansökan och CV nedan.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Sökord: Inköpare, Purchaser

Om oss 
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans
Varje dag tar våra över 13 000 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. 

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 

Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar. Visa mindre

Inköpsansvarig

U-nite Fasteners Technology AB, ett expanderande företag specialiserat på infästning, främst till stålbyggnation och ventilation. Sedan start 1987 finns vi i Hogstorp, strax norr om Uddevalla och just nu bygger vi ut och mer än fördubblar vår fabrik och lageryta. Våra kunder finns över stora delar av Europa. Unite ingår i Lindab koncernen, som har över 4 500 medarbetare i 20 länder och huvudkontor i Båstad kommun. Koncernens omsättning 2021 var 9 648 MSE... Visa mer
U-nite Fasteners Technology AB, ett expanderande företag specialiserat på infästning, främst till stålbyggnation och ventilation.
Sedan start 1987 finns vi i Hogstorp, strax norr om Uddevalla och just nu bygger vi ut och mer än fördubblar vår fabrik och lageryta. Våra kunder finns över stora delar av Europa.
Unite ingår i Lindab koncernen, som har över 4 500 medarbetare i 20 länder och huvudkontor i Båstad kommun. Koncernens omsättning 2021 var 9 648 MSEK.

Vi söker nu:
Inköpsansvarig

Är du en engagerad inköpare med stor teknisk kompetens och sinne för affärer?
Vi söker en driven och strukturerad inköpsansvarig, som vill vara med på vår tillväxtresa.

Ditt nya jobb
I rollen ansvarar du för inköp av framför allt råmaterial till våra produkter, främst från Asien, men även från Europa. Du kommer att jobba operativt med inköp, beställningspunkter, offertpriser och import i ditt dagliga arbete.
Du skall skapa nya och upprätthålla befintliga leverantörsrelationer, samt ansvara för inköpsprocessen gällande avtal och leverantörsbedömningar.
Du skall leverera mot företagets och koncernens satta mål, strategier och förväntningar.
Vårt hållbarhetsarbete, strategin kring detta och uppföljningen kommer du att ansvara för. Samtidigt kommer du att representera produktgruppen ”Infästning” i Lindab Sourcing team.
Tjänsten inkluderar en del resor och mässbesök, även i Asien.
Du blir en del av ledningsgruppen på Unite, rapporterar till VD och utgår från Hogstorp.

Din profil
Du har en relevant högskoleutbildning inom inköp eller ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av inköp, gärna från byggsektorn och god teknisk förståelse, samt även erfarenhet av förhandlingar.
Erfarenhet av infästning är meriterande.
Som person är du målmedveten, strukturerad och ansvarsfull, du trivs i en utmanande miljö med hög grad av eget ansvar och nytänkande.
Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, samt mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Vår företagskultur präglas av hållbarhet,
prestigelöshet och kreativitet. Vi är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!

Vill du veta mer?
Vid frågor kontakta Madeleine Andersson, VD, tel. 0522-65 33 96. www.unitefasteners.com

Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan och ditt CV till [email protected] senast den 22 januari.

Samtal från annons- och rekryteringsföretag undanbedes. Visa mindre

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Jun 30    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Inköpare av bilar

Ansök    Okt 23    VDS i Uddevalla AB    Inköpare
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar. Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål. Arbetsuppgifterna du kom... Visa mer
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab
Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar.
Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål.
Arbetsuppgifterna du kommer att ha är mycket varierande, som att ta emot samtal, värdera och besikta bilar, köra bilar, även svara på frågor från kunder när de ringer in eller mailar om bilarna. Visa mindre

Inköpsansvarig

U-nite Fasteners Technology AB, ett expanderande företag specialiserat på infästning, främst till stålbyggnation och ventilation. Sedan start 1987 finns vi i Hogstorp, strax norr om Uddevalla och just nu bygger vi ut och mer än fördubblar vår fabrik och lageryta. Våra kunder finns över stora delar av Europa. Unite ingår i Lindab koncernen, som har över 4 500 medarbetare i 20 länder och huvudkontor i Båstad kommun. Koncernens omsättning 2021 var 9 648 MSE... Visa mer
U-nite Fasteners Technology AB, ett expanderande företag specialiserat på infästning, främst till stålbyggnation och ventilation.
Sedan start 1987 finns vi i Hogstorp, strax norr om Uddevalla och just nu bygger vi ut och mer än fördubblar vår fabrik och lageryta. Våra kunder finns över stora delar av Europa.
Unite ingår i Lindab koncernen, som har över 4 500 medarbetare i 20 länder och huvudkontor i Båstad kommun. Koncernens omsättning 2021 var 9 648 MSEK.

Vi söker nu:
Inköpsansvarig


Är du en engagerad inköpare med stor teknisk kompetens och sinne för affärer?
Vi söker en driven och strukturerad inköpsansvarig, som vill vara med på vår tillväxtresa.


Ditt nya jobb
I rollen ansvarar du för inköp av framför allt råmaterial till våra produkter, främst från Asien, men även från Europa. Du kommer att jobba operativt med inköp, beställningspunkter, offertpriser och import i ditt dagliga arbete.
Du skall skapa nya och upprätthålla befintliga leverantörsrelationer, samt ansvara för inköpsprocessen gällande avtal och leverantörsbedömningar. Du skall leverera mot företagets och koncernens satta mål, strategier och förväntningar.
Vårt hållbarhetsarbete, strategin kring detta och uppföljningen kommer du att ansvara för.
Samtidigt kommer du att representera produktgruppen ”Infästning” i Lindab Sourcing team.
Tjänsten inkluderar en del resor och mässbesök, även i Asien.
Du blir en del av ledningsgruppen på Unite, rapporterar till VD och utgår från Hogstorp.

Din profil
Du har en relevant högskoleutbildning inom inköp eller ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet av inköp, gärna från byggsektorn och god teknisk förståelse, samt även erfarenhet av förhandlingar.
Erfarenhet av infästning är meriterande.
Som person är du målmedveten, strukturerad och ansvarsfull, du trivs i en utmanande miljö med hög grad av eget ansvar och nytänkande.
Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, samt mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter.
Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!

Vill du veta mer?
Vid frågor kontakta Madeleine Andersson, VD, tel. 0522-65 33 96. www.unitefasteners.com

Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan och ditt CV till [email protected] senast den 22 januari.
Samtal från annons- och rekryteringsföretag undanbedes. Visa mindre

Inköpare

Ansök    Jun 23    Valueone AB    Inköpare
ValueOne söker en operativ/strategisk inköpare för ett längre konsultuppdrag till ett verkstadsföretag i Uddevalla. Uppdraget ska tillsättas snarast. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning efter avlutat uppdrag. Om rollen Det här är ett uppdrag där du kommer att arbeta både operativt och strategisk med inköp. Till dina uppgifter hör att ha strategiskt kategoriansvar och utveckla relationen med nya och befintliga leverantörer globalt... Visa mer
ValueOne söker en operativ/strategisk inköpare för ett längre konsultuppdrag till ett verkstadsföretag i Uddevalla. Uppdraget ska tillsättas snarast. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning efter avlutat uppdrag.

Om rollen

Det här är ett uppdrag där du kommer att arbeta både operativt och strategisk med inköp. Till dina uppgifter hör att ha strategiskt kategoriansvar och utveckla relationen med nya och befintliga leverantörer globalt samt förhandla avtal. Fokus ligger på att driva hem material. I ditt ansvar ingår även att hantera löpande inköp mot leverantörer globalt samt ansvara för kassaflöde och lagervärde inom dina varugrupper.

Du rapporterar till inköps- och logistikchefen på företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Utföra leverantörsvärderingar i samråd med kvalitets- och miljöansvarig.
Delta i nya projekt och säkra att inköpt material når kvalitets och kostnadsmål.
Driva kostnadsbesparingsprojekt och förhandlingar inom dina kategorier.
Hantera kostnadsnedbrytningar och prislistor, leverans- och avtalsvillkor.
Lägga upp och uppdatera godkända leverantörer samt kalkyl- och inköpspriser i MPS-system.
Säkra att beställt material levereras enligt önskade datum, följa upp ledtider och genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter gärna inom tillverkningsindustrin. Rollen kräver högskoleutbildning och god förhandlingsförmåga samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi förutsätter också att du har körkort.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du lägger ner stort engagemang i ditt arbete och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du agerar självständigt, är kommunikativ samt har lätt för att samarbeta.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Jun 1    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Jun 17    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Inköpare till UFAB

Om UFAB UFAB är en global systemleverantör med huvudkontor i Uddevalla. Som ett företag i Mattsongruppen har vi en stabil plattform att verka ifrån, våra moderna anläggningar ligger i Uddevalla och Shanghai. Våra kunder är några av världens största bolag inom sina branscher. UFAB:s styrka är summan av våra medarbetare – kompetenta och stolta yrkesmän och yrkeskvinnor på alla positioner i verksamheten som tillsammans driver företaget. Kompetensmässigt li... Visa mer
Om UFAB

UFAB är en global systemleverantör med huvudkontor i Uddevalla. Som ett företag i Mattsongruppen har vi en stabil plattform att verka ifrån, våra moderna anläggningar ligger i Uddevalla och Shanghai. Våra kunder är några av världens största bolag inom sina branscher. UFAB:s styrka är summan av våra medarbetare – kompetenta och stolta yrkesmän och yrkeskvinnor på alla positioner i verksamheten som tillsammans driver företaget.

Kompetensmässigt ligger vi i branschens framkant. Vår yrkeskunskap och organisation gör att vi jobbar snabbt och effektivt. Alla medarbetare är engagerade i utvecklingsarbetet. Vi är framsynta, proaktiva och kommer med förslag som förbättrar kundens produkt och våra processer. För att göra det bevakar vi omvärlden och vår bransch samt håller oss uppdaterade i teknik- och arbetsmetoder där vi ständigt letar efter medarbetare som vill växa med oss.
__________________________________________________________________________________

Nu söker vi en strategisk och operativ inköpare

Några av dina kommande arbetsuppgifter

· Strategiskt kategoriansvar där du utvecklar relationen med nya och
befintliga leverantörer globalt samt förhandlar avtal · Utföra leverantörsvärderingar i samråd med kvalitets- och miljöansvarig · Deltaga i nya projekt och säkra att inköpt material når kvalitets och kostnadsmål · Driva kostnadsbesparingsprojekt och förhandlingar inom dina kategorier · Hantera kostnadsnedbrytningar och prislistor, leverans- och avtalsvillkor · Lägga upp och uppdatera godkända leverantörer samt kalkyl- och inköpspriser i
MPS-system · Ansvara för löpande inköp mot leverantörer Globalt för dina varugrupper · Säkra att beställt material levereras enligt önskade datum, följa upp ledtider och
genomloppstider, göra konsekvensanalys av ledtidsändring · Ansvara för kassaflöde och lagervärde inom dina varugrupper

För att lyckas i tjänsten har du

· Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter gärna inom tillverkningsindustrin · God förhandlingsförmåga · Du har relevant högskoleutbildning, gärna inom teknik · Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och innehar B-körkort

Din personlighet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du har stort engagemang och är förändringsbenägen.
Du agerar självständigt och är kommunikativ samt har lätt för att samarbeta och tycker om att förhandla.

Denna rekrytering sker i samarbete med Bahusia.

Om Bahusia

Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.
Läs mer om oss på https://bahusia.se

För mer information

Håkan Karlsson, telefon 0522-44 02 43

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare till Uddevalla

Ansök    Maj 17    2Complete AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat: • Operativt inköp utifrån behov till lager • Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera • Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra le... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som Inköpare hos en av våra kunder i Uddevalla. Vill du vara med på en spännande resa där du kan vidareutveckla inköp, då har vi tjänsten för dig.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:
• Operativt inköp utifrån behov till lager
• Prognostisering av behov samt samordning med våra olika enheter såsom produktion, kampanj, sälj etcetera
• Uppföljning av lager och kundbeställningar hos våra leverantörer
• Underhålla produktinformation i interna och externa system
• Underhålla och förbättra våra redan starka band till våra leverantörer
• Upphandla fraktavtal och förbättra villkor med transportörer

Tjänsten är heltid, företaget ligger i Uddevalla. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av företaget.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom inköpsyrket
• Relevant utbildning inom logistik kommer också vara meriterande.
• Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter i Svenska, Norska & Engelska
• Generellt god IT-kompetens framför allt inom Officepaketet med fokus på Excel
• God förståelse för tull & import då vi arbetar mellan land som befinner sig utanför EU.
• Att ha tidigare arbetat med produkter till produktion av dryck eller råvaror inom tillverkningsindustrin som exempelvis innefattar batch-hantering kommer att vara meriterande.

Vi lägger i denna rekrytering stor vikt vid personliga egenskaper, vi söker dig som har följande egenskaper:
• Serviceinriktad och relationsbyggande
• Plikttrogen och noggrann
• Positiv inställning och god samarbetsförmåga
• Gillar utmaningen i en miljö med högt tempo
• Analytisk och strukturerad

Är du intresserad välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, [email protected] eller 073-365 68 32. Visa mindre

Vi söker en operativ Inköpare

Ansök    Feb 22    Tranpenad AB    Inköpare
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden. Arbetsuppgifter: Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, u... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående!

OM TJÄNSTEN

Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden.

Arbetsuppgifter:

Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, utveckling och produktion
Daglig kontakt med nyckelintressenter
Daglig kontakt med leverantörer
Genomföra inköp till utvecklingsprojekt och produktion
Övervaka dagliga aktiviteter för att säkerställa att de köpta föremålen levereras enligt plan
Driva, ifrågasätta och ta ansvar från A till Ö i inköpsprocessen


OM DIG SOM SÖKER

Du behöver ha en gedigen bakgrund inom inköp och med pondus kunna axla rollen med allt vad det innebär både internt och externt. Du behöver kunna ifrågasätta, ta plats och driva hela processen framåt mot avslut.

- God förmåga att självständigt driva arbetet framåt
- Noggrann och systematisk och ta egna initiativ för att driva ditt ansvarsområde framåt
- God kommunikationsförmåga är nödvändig i denna roll både internt och externt
- Förmåga att arbeta i en tvärfunktionell miljö
- Team och relationsbyggare


Krav:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp, gärna inom verksamhets- eller planeringsområdet
- Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet nödvändig för rollen
Goda kunskaper i Pyramid och andra material/upphandlingssystem
Goda kunskaper i tal och skrift, både på engelska och svenska
Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel




VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness och Actic!

ÖVRIGA VILLKOR

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: Heltid

Lön: Marknadsmässig lön

Start: Omgående

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 2 000 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Jönköping, Trollhättan, Kungsör och i Eskilstuna. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på 076-867 45 80. Visa mindre

Inköpare av bilar

Ansök    Jan 11    VDS i Uddevalla AB    Inköpare
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar. Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål. Arbetsuppgifterna du kom... Visa mer
Är du bilintresserad och älskar affärer, vi söker just nu en inköpare och testare av bilar till VDS i Uddevalla ab
Du har ett öga för detaljer, vilket gör att du har lätt för att göra affärer som gynnar både våra kunder och oss som bolag. Vi tror att tjänsten passar allra bäst för dig som har koll på marknadspriserna på bilar & har ett stort intresse för bilar.
Du trivs med att arbeta självständigt och mot gemensamma uppsatta mål.
Arbetsuppgifterna du kommer att ha är mycket varierande, som att ta emot samtal, värdera och besikta bilar, köra bilar, även svara på frågor från kunder när de ringer in eller mailar om bilarna. Visa mindre

Vi söker en operativ Inköpare

Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden. Arbetsuppgifter: Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, u... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående!

OM TJÄNSTEN

Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden.

Arbetsuppgifter:

Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, utveckling och produktion
Daglig kontakt med nyckelintressenter
Daglig kontakt med leverantörer
Genomföra inköp till utvecklingsprojekt och produktion
Övervaka dagliga aktiviteter för att säkerställa att de köpta föremålen levereras enligt plan
Driva, ifrågasätta och ta ansvar från A till Ö i inköpsprocessen


OM DIG SOM SÖKER

Du behöver ha en gedigen bakgrund inom inköp och med pondus kunna axla rollen med allt vad det innebär både internt och externt. Du behöver kunna ifrågasätta, ta plats och driva hela processen framåt mot avslut.

- God förmåga att självständigt driva arbetet framåt
- Noggrann och systematisk och ta egna initiativ för att driva ditt ansvarsområde framåt
- God kommunikationsförmåga är nödvändig i denna roll både internt och externt
- Förmåga att arbeta i en tvärfunktionell miljö
- Team och relationsbyggare


Krav:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp, gärna inom verksamhets- eller planeringsområdet

Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet nödvändig för rollen
Goda kunskaper i Pyramid och andra material/upphandlingssystem
Goda kunskaper i tal och skrift, både på engelska och svenska
Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel


VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjan Nordic Wellness!

ÖVRIGA VILLKOR

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: Heltid

Lön: Marknadsmässig lön

Start: Omgående

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 1 800 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Jönköping, Trollhättan och i Mälardalen. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på 076-867 45 80. Visa mindre

Vi söker en operativ Inköpare

Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden. Arbetsuppgifter: Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, u... Visa mer
Vi söker nu för kunds räkning en operativ Inköpare för start omgående!

OM TJÄNSTEN

Vår kund söker nu dig som vill axla rollen som operativ Inköpare. Uppdraget skall igång omgående och är du den kunden vill bygga på så finns de stora möjligheter till en fortsättning på företaget. På inköpsavdelningen arbetar du med ett härligt gäng med de dagliga inköpet och cirka 150-200 order i månaden.

Arbetsuppgifter:

Arbetar i ett tvärfunktionellt team med inköp, utveckling och produktion
Daglig kontakt med nyckelintressenter
Daglig kontakt med leverantörer
Genomföra inköp till utvecklingsprojekt och produktion
Övervaka dagliga aktiviteter för att säkerställa att de köpta föremålen levereras enligt plan
Driva, ifrågasätta och ta ansvar från A till Ö i inköpsprocessen


OM DIG SOM SÖKER

Du behöver ha en gedigen bakgrund inom inköp och med pondus kunna axla rollen med allt vad det innebär både internt och externt. Du behöver kunna ifrågasätta, ta plats och driva hela processen framåt mot avslut.

- God förmåga att självständigt driva arbetet framåt
- Noggrann och systematisk och ta egna initiativ för att driva ditt ansvarsområde framåt
- God kommunikationsförmåga är nödvändig i denna roll både internt och externt
- Förmåga att arbeta i en tvärfunktionell miljö
- Team och relationsbyggare


Krav:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp, gärna inom verksamhets- eller planeringsområdet
- Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet nödvändig för rollen
Goda kunskaper i Pyramid och andra material/upphandlingssystem
Goda kunskaper i tal och skrift, både på engelska och svenska
Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel




VAD VI KAN ERBJUDA DIG

Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness och Actic!

ÖVRIGA VILLKOR

Arbetstider: Dagtid

Omfattning: Heltid

Lön: Marknadsmässig lön

Start: Omgående

OM OSS PÅ TRANPENAD

Tranpenads värdeord ”Personliga, Kompetenta och Ansvarstagande” har sedan starten 1999 lett till att vi idag har en ställning som en av Sveriges största aktörer inom bemanningslösningar för Lager, Logistik, Industri- och E-handel.

Idag har vi ca 2 000 anställda konsulter, med kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Jönköping, Trollhättan, Kungsör och i Eskilstuna. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Lennartsson på 076-867 45 80. Visa mindre

Purchaser Indirect Material & Services (IM&S)

Ansök    Dec 22    Azelio AB    Inköpare
Solving one of the world’s biggest challenges. Providing access to renewable power when and where it is needed. Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power where and when it is needed. Combining an ingenious energy storage technology to our highly efficient Stirling engine, we enable renewable energy produ... Visa mer
Solving one of the world’s biggest challenges.


Providing access to renewable power when and where it is needed.


Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power where and when it is needed. Combining an ingenious energy storage technology to our highly efficient Stirling engine, we enable renewable energy production around the clock, scalable and with zero emissions. Cheaper than fossil alternatives.


Azelio is in an extensive expansion phase with recent installations in Sweden and on one of the world’s largest solar power stations in Morocco. Additional installation will be added in Abu Dhabi later in 2020. The company has signed several MOUs during 2019 and 2020, in Africa, US and the Middle East. Azelio’s technology has received lots of positive global attention for its unique ability to provide renewable power around the clock. Azelio was recently on Mission Innovation’s list of the most CO2 reducing innovations.


Please visit azelio.com to exploit the possibilities




Therefore, we need to strengthen the Azelio Supply Chain Management (SCM) team with motivated and talented people.

Today, we are approximately 17 persons located in Gothenburg and Åmål. We are responsible for Planning & Logistic, Procurement, Supplier Quality and Cost Management, and support our product development, product industrialisation and company infrastructure.

 

As our IM&S purchaser your challenge will be to build up the structure of Indirect Procurement being an integral part of the company’s development. This involves analysing and defining the procurement scope, identifying the stakeholders, establishing working processes and tools, and at the same time carrying out all related purchasing activities.

You will work mainly with our Manufacturing-, Field Installation- and Service Teams. As these are in a rapid expansion phase preparing for Start of Production in 2021, your tasks and purchase content are expected to vary with time requiring a high degree of flexibility, pro-activity and curiosity.

We need you who has passion and experience to drive these tasks, whilst being flexible and service minded in the day to day business.

 

Job Profile

- Analyse and define the scope of Azelio Indirect Material and Services (IM&S)
- Categorize the spend portfolio and propose corresponding sourcing strategies
- Propose and drive the implementation of tools to manage the IM&S portfolio
- Support the Azelio Manufacturing, Site Installation and Service teams with negotiating and managing supplier agreements with respect to equipment and services.
- Initial focus will be on Material, Equipment and Services for our product installation fields, as well as consultant and temporary labour
- Manage the overall supplier relationships
- Handle Purchasing administration on ERP, issue and manage the PO, handle blocked invoices.
- Ensure timely delivery and follow- up supplier performance


Candidate Profile

- Minimum 3-5 years of relevant experience
- Experienced in contract negotiation in international environment
- Strong strategic and analytical skills
- Team player with a strong drive and a positive attitude
- Committed, self-starting, taking responsibility
- Good computer skills including MS Office, strong in Excel, experience in Monitor is a benefit
- Fluent in English (oral and written)

This position is placed in Uddevalla or Gothenburg.

We offer a challenge in an exciting company with elevated expectations and great committed colleagues. We are constantly curious - we want to be in the technology leading edge and push forward development. You get the opportunity to work with technical challenges and feel the satisfaction of contributing to the sustainable energy solutions of the future.

If you are up to this challenge and want to take part in building up this exciting new business from product development to industrialization and to work in a challenging company with high expectations and very engaged colleagues, welcome to send your application as soon as possible.

 

If you have questions, please contact Karl-Michael Jäger, Director, Supply Chain Management, at [email protected] or call +46 (0)722 00 54 39.

 

Welcome to visit our web page www.azelio.com to get more insight Visa mindre

Inköpare- centrala 2st

Ansök    Okt 15    Uddevalla kommun    Inköpare
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan. I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälso... Visa mer
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Vi jobbar med att effektivisera, optimera och förbättra Uddevalla kommuns inköpsarbete! Är du intresserad av att vara med på den resan? Då är det här nåt för dig!

Tjänsterna som "centrala inköpare" är nyinrättade i Uddevalla kommun.

Det kommer kräva en stor dos av egen drivkraft, förhandlingsförmåga, vilja och anamma för att etablera rollerna och arbeta mot målet att bli dunderbra på effektiva inköp!

Arbetsuppgifter
Som Central inköpare kommer ditt fokus att vara på operativt inköp. Du kommer att göra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar och samordna verksamheternas behov. I ditt arbete kommer du även ha en supportfunktion och svara på alla möjliga och omöjliga frågor gällande inköp och upphandling. Du kommer dessutom att ha en aktiv roll i avtals- och leverantörsuppföljningar och avtalsförvaltning.

Tillkommer gör förstås allt som tillhör en kommunal förvaltning som att arkivera, registrera och administrera.

Kvalifikationer
Du har :

- ett affärsmässigt tänk och är en hejare på att förhandla

- nån typ av eftergymnasial eller akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, inköp eller logistik alternativt annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.

- 2-3års erfarenhet av arbete med inköp

Vi förutsätter att du pratar och skriver flytande svenska och att du är van vid olika typer av affärssystem.

Du är:

- självständig

- flexibel

- kommunikativ

- driven

Villkor
Intervjuer kommer ske löpande, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

 

Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.


När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Inköpare till Thomas Betong

Ansök    Jun 29    Thomas Betong AB    Inköpare
Vill du vara en del av Team Thomas®? Vi utökar inköpsteamet med en inköpare med fokus på vår prefab-verksamhet. Rollen är ny hos oss vilket bjuder på stora möjligheter att utveckla tjänsten och utmana gamla arbetssätt.   Thomas Betong är ett familjeägt bolag från 1955. Vi är specialisterna på betong och tillverkar såväl färsk betong som prefabricerade väggar, plattbärlag och balkonger. I Sverige är vi ca 400 medarbetare och omsätter 1.600 miljoner (2019).... Visa mer
Vill du vara en del av Team Thomas®?

Vi utökar inköpsteamet med en inköpare med fokus på vår prefab-verksamhet. Rollen är ny hos oss vilket bjuder på stora möjligheter att utveckla tjänsten och utmana gamla arbetssätt.  
Thomas Betong är ett familjeägt bolag från 1955. Vi är specialisterna på betong och tillverkar såväl färsk betong som prefabricerade väggar, plattbärlag och balkonger. I Sverige är vi ca 400 medarbetare och omsätter 1.600 miljoner (2019). Vi bidrar till ett hållbart samhällsbyggande med vår kompetens och våra produkter.  

Det som kännetecknar oss är den familjära känslan där vi arbetar som ett team och har roligt tillsammans. Det är också vår långsiktighet i kombination med en häftig entreprenörsanda – det är alltid något på gång – och våra korta beslutsvägar, som gör Thomas Betong till en utvecklande arbetsplats.  

 

Varierad roll för dig som både vill förvalta och utveckla  
Rollen kommer att vara varierande med alltifrån administration och uppföljningar i affärssystem till att vårda befintliga leverantörsrelationer och utveckla nya. Du deltar i och driver arbete kring framtagning av förfrågningsunderlag, förhandlingar och avtalsskrivning. Du är del i ett team om 3 inom inköp och ni hjälper och stöttar varandra brett trots att ditt främsta fokus är prefab.  

Du kommer att ha många kontaktvägar såväl externt som internt så god kommunikativ förmåga är en förutsättning för framgång. Dessutom är rollen ny och du blir drivande i att ifrågasätta gällande arbetssätt, så lite skinn på näsan, ödmjukhet och en förmåga att få med sig andra är också viktiga egenskaper. Din närmsta chef är vår inköpschef, men du kommer jobba tight även med vår design- och konstruktionsavdelning och med produktion. Och ha mycket kontakt med både befintliga och potentiella leverantörer. Att du är riktigt bra på att ta människor ser vi som givet.  

Allra viktigast vid urval är personlig lämplighet. Du ska vara en god representant för Thomas Betong och våra värderingar. Sen tror vi att du har några års erfarenhet från inköpsroller eller liknande roller. Kanske inom industri eller bygg, där du fått förståelse för inköps roll i tillverkande bolag. Du är van att arbeta med flera leverantörer samtidigt, arbetar bekvämt i Excel och affärssystem, är noggrann och analytisk.  

 

Placeringsort
Vår prefabproduktion sker i tre fabriker i Lane Ryr utanför Uddevalla och i Heby en timma från Uppsala. Det innebär att resor med övernattning kommer att förekomma i tjänsten. Din placering kan vara i Göteborg, i Lane Ryr eller i Heby, beroende på vad som passar dig bäst.  

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  

Vi ser gärna en ökad mångfald i våra team, och välkomnar alla sökanden. Ansökningar tas emot via vårt rekryteringsverktyg som du når genom att klicka på Ansök i annonsen på vår hemsida.  

 

Frågor om tjänsten besvaras av Niklas Oxelstrand, Inköpsansvarig.  

Frågor om ansökan besvaras av Sofia Lundholm, HR Partner. Visa mindre

Strategic Buyer and Commodity Manager

Ansök    Nov 12    Graniten Engineering AB    Inköpare
About Graniten Graniten is a global provider of machine solutions to the pharmaceutical manufacturing and healthcare automation sector. We have built turn-key solutions since 1992 and today we offer products ranging all the way from custom innovations to full-scale production equipment. Global pharmaceutical companies and healthcare suppliers are the testimony to our exceptional service. At Graniten, our core purpose is to empower our customers and help t... Visa mer
About Graniten

Graniten is a global provider of machine solutions to the pharmaceutical manufacturing and healthcare automation sector. We have built turn-key solutions since 1992 and today we offer products ranging all the way from custom innovations to full-scale production equipment. Global pharmaceutical companies and healthcare suppliers are the testimony to our exceptional service. At Graniten, our core purpose is to empower our customers and help them improve their production and workflow to continuously improve patient care and security. Our core values of Partnership, Passion and Teamwork, Innovation, Ownership, Continuous Improvement – these values speak to who we are and what we believe. If this sounds like the kind of team you’d like to be part of apply today and let’s work together for a bright future.




Strategic Buyer and Commodity Manager

We are looking for a person who would like to take on the opportunity to drive and build up our purchasing and sourcing operations.

The purchasing function is a key role for Granitens future growth and you will be working in a cross functional team with sales, development, production and quality, supporting our development projects and production. This position is for a “working manager” that will spend time performing sourcing and purchasing, i.e you will both place purchase orders, follow up as well as manage the long term performance of the supply base. You will develop strategies for the function with the potential to build a team with direct reports. This position comes with the opportunity for a leadership role in the company reporting directly to our Manager for Production, Purchasing and Quality.

Responsibilities 

As a Strategic Buyer and Commodity Manager your key responsibilities will be; 1) to lead sourcing activities within all our core categories and manage strategic suppliers to drive spend management 2) secure the purchases for our development projects and production to ensure that right material is on right time. You will be responsible for strategic sourcing activities as well as operational purchasing. Furthermore, you will drive continuous improvement with suppliers and reduce cost. You will also liaise with key stakeholders and ensure that the right collaboration and level of communication works both internally and externally.

Your assignment also includes:

- Lead local sourcing negotiations – aligned with strategic plan – in collaboration with other internal functions
- Lead and participate in local supplier discussions and manage the business relationships with relevant suppliers
- Execute purchases to development projects and production
- Give input to and participate in major global supplier discussions
- Identify inefficiencies in relevant processes and define targets for improving the inefficiencies together with relevant functions.
- Measure, follow up and continuously improve overall compliance and supplier performance
- Benchmark activities and analysis of market trends
- Develop the supply base into performing, competitive partners
- Ensure contract coverage to support business goals
- Bring innovation and market insight to internal stakeholders in close collaboration with our development team
- Provide reporting, insights, and recommendations to top management team.

Personal qualification

As a person, you are a highly motivated natural leader. You have great communication skills and the ability to influence, coach, and communicate at all levels of the organization to achieve results. You have a proven track record of understanding business, core purchasing processes and tools operating in a complex project environment.

To succeed in this position, we believe you have strong business acumen, including ability to diagnose and analyse problems and drive appropriate solutions. You are analytical and structured, and you can work independently and systematically. 

We are looking for someone with a university degree, with at least five years of experience within operational purchasing and strategic sourcing in an international environment. You speak and write Swedish fluently and are accustomed to use English as a working language.

 You also have:

- Industrial or similar Commodity expertise and knowledge
- Experience from tactical sourcing and purchasing from manufacturing industries
- Experience from leading and own supplier engagement
- The understanding of external market dynamics and ability to bring innovation to the internal stakeholders
- Excel leadership skills in influencing and listening
- Ability to manage an intercultural business environment
- Excel knowledge of project management
- Financial understanding and capabilities
- Degree of strategic thinking
- Team player who embraces responsibility and wants to be part of a winning team.

Employment Type

Full-time

Contact

For more information about the position, contact Dan Engsfelt, Purchasing, production and quality Manager +46-703-519525, [email protected]

GRANITEN ENGINEERING AB

Kärrastrandvägen 125A

451 76  Uddevalla 

We welcome your application as soon as possible, selection is done continuously. Visa mindre

Inköpare med sinne för affärer

Ansök    Dec 19    Västvatten AB    Inköpare
Västvatten rustar för framtiden. För att säkra vår fortsatta utveckling och möta våra framtida utmaningar, rekryterar vi nu nya medarbetare – bli en av oss! Vi på Västvatten ser möjligheter där andra ser problem och förstår att vi ständigt måste utmana och utveckla oss själva. En del av något större Västvatten behöver dig som vill vara med och bygga för framtiden. Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare som ser till att vatten ... Visa mer
Västvatten rustar för framtiden.

För att säkra vår fortsatta utveckling och möta våra framtida utmaningar, rekryterar vi nu nya medarbetare – bli en av oss!

Vi på Västvatten ser möjligheter där andra ser problem och förstår att vi ständigt måste utmana och utveckla oss själva.



En del av något större
Västvatten behöver dig som vill vara med och bygga för framtiden. Vi är ett ungt och piggt bolag med strax över 100 medarbetare som ser till att vatten och avlopp funkar på allra bästa sätt i Färgelanda, Munkedal, Sotenäs och Uddevalla. Ett av samhällets allra viktigaste uppdrag, om du frågar oss.

Här kommer du att bli en i teamet på sju personer på ekonomiavdelningen. För oss är det viktigt att kunna stötta varandra och att bolla frågor ser vi som en självklarhet. Lika viktigt som att självständigt få leda och styra sina arbetsuppgifter och projekt framåt. Här får du utveckla, samtidigt som du utvecklar oss och vår verksamhet.



Din vardag hos oss
Du kommer att hantera en hel del olika frågor från din kontorsstol här på I17-området i Uddevalla. Gillar du att arbeta mot bättre priser och avtal samt är en van förhandlare så passar du här hos oss. Du leder upphandlingsarbetet genom hela processen från behovsanalys och förfrågningsunderlag till annonsering, utvärdering av anbud samt avtalsvård.

Du kommer ansvarar för flera upphandlingar, såväl varor som tjänster, parallellt. Känslan av välmående infinner sig när du har genomfört bra och rättvisa förhandlingar som bidrar till kostnadseffektiva lösningar.

Dina kvalifikationer Med utbildning inom ekonomi, teknik, juridik alternativt YH-utbildning inom upphandling eller likvärdigt och gärna några års erfarenhet så passar du bra in med oss andra.

Goda kunskaper inom IT och Excel samt bra svenska i både tal och skrift är ett måste. Kan du dessutom LUF och LOU på dina fem fingrar och har arbetat i TendSign är det ett stort plus i kanten!

 

Mer om dig
Vi vill vara bäst på det vi gör – och bäst blir vi tillsammans. Då behövs förstås en god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation i både tal och skrift. Du kan givetvis också driva och strukturera ditt eget arbete självständigt. Och med ditt goda omdöme, känsla för att förhandla, ekonomiska medvetenhet och stabila sätt att hantera olika situationer, har du alla förutsättningar för att kunna fatta de beslut som krävs i det här jobbet.



Ansökan
Vill du bli en av oss? Då ser vi fram emot din ansökan.



Ansök via vårt ansökningsformulär. Du kan välja att ladda upp eget CV och personligt brev i ansökningsformuläret och behöver då bara svara på de obligatoriska frågorna.

Vi gör löpande urval för intervjuer innan sista ansökningsdag så vänta inte för länge med att skicka in.

 

Tack, men nej tack! Vi vill inte bli kontaktade av bemannings- och rekryterings­företag eller försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Sommarjobb inom inköp!

Ansök    Feb 28    Manpower    Inköpare
Har du en god administrativ förmåga och vill arbeta med inköp? Vi söker dig som kan arbeta mellan Maj - Augusti! Sök redan idag då urval sker löpande! Vår kund är världsledande inom petroleumindustrin med tillverkning och försäljning över hela världen. Siten i Uddevalla blandar och tillverkar olika oljor som sedan säljs både till fordonsindustrin men även till konsumentmarknaden. Vi söker en Component Planner till Kund i Uddevalla. Uppdraget förväntas p... Visa mer
Har du en god administrativ förmåga och vill arbeta med inköp? Vi söker dig som kan arbeta mellan Maj - Augusti! Sök redan idag då urval sker löpande!

Vår kund är världsledande inom petroleumindustrin med tillverkning och försäljning över hela världen. Siten i Uddevalla blandar och tillverkar olika oljor som sedan säljs både till fordonsindustrin men även till konsumentmarknaden.

Vi söker en Component Planner till Kund i Uddevalla. Uppdraget förväntas pågå mellan Maj- Augusti.

Arbetsbeskrivning

Som Component Planner är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera inköp i kundens planeringsverktyg, samt uppföljning av försenat gods. Du kommer även arbeta med avrop av bulkmaterial i samspel med deras logistikavdelning samt koordinering med leverentörerna. Du kommer arbeta mot leverantörer utanför norden därav sker mycket kommunikation på engelska. Du kommer ingå i avdelningen Supply tillsammans med fyra kollegor.

Kvalifikationer

Krav:

* Goda kunskaper i Exel
* Obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:

* Kunskaper i SAP
* Tidigare erfarenhet av logistik/ liknande arbetsuppgifter

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser att du är organiserad och tar stort ansvar för ditt arbete. Vi ser även att du snabbt kommer in i nya arbetsuppgifter då du efter upplärning självständigt ska driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ och drivs av ett bra samarbete både med kollegor och leverantörer.

Kontaktperson
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor eller funderingar kontakta [email protected]

Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00. Visa mindre